• Äldre 23 Jul 23:42
    40322 visningar
    308 svar
    308
    40322

    Tråden för oss muslimska systrar.

    {#emotions_dlg.flower}Salam  aleykum{#emotions_dlg.flower}
    
    Har inte sett någon aktiv medlemstråd för oss muslimer, så det är dags att vi får en samlad.
    Här kan man prata om vad man vill, Islam, hur man stärker sin Iman,  uppfostring, sin familj, graviditet, problem, att bära slöja, vad man nu har på hjärtatHjärta
    Jag är själv sunnimuslim med fyra barn.

    Fler systrar där ute? 
    Välkommen in isåfall.


    Det finns ingen annan gud än Honom, den Levande, den Evige.
    Inte ett ögonblick av omedvetenhet eller slummer berör någonsin honom.
    Allting i himmlarna och allting på jorden tillhör honom.
    Han känner väl till deras förflutna och deras framtid.
    Hans herravälde omfattar himmlarna och jorden, att styra dem tynger Honom adrig.
    Han är den högsta, den största.
    Allah är ständigt förlåtande, barmhärtig.

  • Svar på tråden Tråden för oss muslimska systrar.
  • Äldre 28 Aug 21:08
    Shirin85 skrev 2011-08-28 16:44:58 följande:

    Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh.
    Såg på din sida, vilket fint namn eran dotter hade och vilken sorg det måste ha varit att förlora henne.
    Tycker denna dikten är fin om änglabarn: 
    Livet går vidare, därför att det måste gå vidare
    Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap
    Varför skulle du sluta tänka på mig, för att du inte längre kan se mig
    Jag väntar på dig, för en kort stund alldeles i närheten 

    Må Allah stärka er i detta.

    tack så mycket.. Jag hoppas inshalla en vacker dag jag får träffa henne i paradiset tack för dikten den va jättefin.. kram
  • Äldre 29 Aug 02:17
    Shirin85 skrev 2011-08-26 19:23:50 följande:
    Inshallah att inget händer innan September, helst efter det också och jag hoppas så att ni ska få en frisk son som kan ge er mycket glädje, hur är det nu med graviditeten?
    Ya mashallah nu är jag i v.12 men det känns som det går långsamt ändå. 
    Nepp vi kommer nog inte det, jag är nyfiken men vi har väntat tills förlossningen med våra andra barn så vi gör det med detta också, men lite svårt att inreda rummet men vi har vita lister och spjälsäng. 
    Ska eran son sova i erat rum första tiden eller har ni gjort iordning något rum till honom än? 
    Haha vad roligt med matchen, sonen kanske hejjar jättemycket på BarcelonaGlad
    Tråkigt att imamen inte kunde ge hades men inshallah att han mår bra nu.
    När jag var i Iran så åkte det runt massa killar med iranska flaggan och höll på att säga slagord och jag och min man tänkte "Oj är det revolution nu? Vad ska vi göra?" vi fick panik.
    Men det visade sig att de vunnit en fotbollsmatch haha, killar och fotboll alltså....
    Du får följa med när du mår bättre och sen inshallah att din son får följa med och se{#emotions_dlg.flower} 
    hahah,du påminde mig när jag var i libanon och det var vm. Folk som skrek och hånade varandra, ringde varandra eller körde bil och smällde smällare och racketer för varje mål, helt annat än sverige. Det var en trevlig upplevelse.

    Ska svara på resten av svaren genom vad jag har gjort idag...

    Jag åkte med mamma till två affärer. Jag åkte till leklust i helsingborg för att köpa presenter för vår jul till mina sytersöner och intill äffären finns babyproffsen, så gick jag in för att kolla min älsklingsvagn från emmaljunga, har endast sett den på internet, så nu ångrar jag färgvalet jag hade gjort, var kär i cream färgad men nu vill jag ha vit. Han i affären var guld värd. Han kom med alla kataloger och vi fick dem för att titta och bestämma oss i lugn och ro hemma, eftersom vi har audi a4 så passar inte alla barnvagnar, men han var underbar och sa att man får lov att prova om dem passar in i bilen innan man köper vagnen. Om barnvagnen inte fanns i affären så var beställningstiden endast 4 veckor. Han sa slutet av oktober ska vi beställa, glömde dock fråga om förlossningsgaranti.

    (Jag har hittat på internet www.belis.se där har dem fina kompletta babyrum,som jag har tittat på. Har bett alla som vill köpa något till mig för bebisen att samla ihop till sovrummet.)


    Sedan gick vi in till lidell, valde bort rusta för att handla garn för att inte sitta i bilen medan mamma handlade. Jag hittad köksredskap som var på rea och den kostade 50kr. men kassan slog in 0,01kr. Först trodde jag att det var öreavrundning men sedan upptäckte jag att priset stämde inte. Jag kunde inte gå hem och bad han i kassan rätta till det,lite pinsammt eftersom det blev lite för lång kö och en medhjälpare fick ta över mitt köp och fick betala min 50kr.

    Ja, va borta 40min och fick panik hem... Helt plöstligt blev jag kissnödig och upplevde jag att jag var en vattenflaska som skulle explodera. Jaja, jag kissade direkt när jag kom hem. Jag köpte också en pall från lidell till min systerson eftersom förra veckan blev jag ensam med honom och han kissade på sig och jag fick lyfta upp honom två gånger och var rädd att det skulle påverka min etapp.Min systerson älskade pallen, har tvättat sig ett antal gånger idag och den har en handtag så den har han på toa och i vardagsrummet som en stol och ingen får lov att röra.

    Jaja, det jag ville komma fram till att jag fick mer flyttningar efter min shoppingstur, men direkt efter jag vilade slutade det. Bebisen har varit väldigt aktiv idag.

    Är i vecka 21 och ya masha allah en vecka till och min journal blir förflyttad till förlossningen inshallah.

    Elhamdolillah att du har nått så lång, konstigt nog när man tittar framåt så går tiden sakta och tittar man tillbaka så har man passerat massa veckor elhamdolillah. Men v. 12 så är allt normalt nu elhamdolillah och missfallsrisken minskar så elhamdolillah nu kan man andas ut.

  • Äldre 29 Aug 02:23
    Besa skrev 2011-08-27 00:35:43 följande:
    Salam aleikum systrar. Är en muslimsk kvinna och har två barn. Jag har haft en jobbig period. Den 15 maj förlorade jag min dotter i magen i v 39. Jag tackar Allah som har stärkt min mob. Jag undrar om det finns fler sysstrar som har varit i samma situation som jag. I så fall hur har ni hanterat detta? Är tacksam för all inf Salam aleikum
    We alaykom el salam. Jag beklagar din förlust. Jag har en vän som förlorade sin son i samband med förlossningen, en hemsk förlust och jag tappar barn i mitten av graviditeter pga min etapp, men elhamdolillah nu har jag passerat 2 veckor längre än alla andra gånger.

    Elhamdolillah för oss som förlorar barn, dessa är fåglar i paradiset, hade man inte trott på gud så kunde man inte leva vidare och hamna i depression.

    Jag kan säga att varje gång jag förlorade så var jag ledsen, men sister efter fjärde gången fick jag andningssvårigheter och vaknade flera gånger under natten av att jag kunde inte andas och bara grät, men med guds vilja och alla människor runt om kring mig så gick det elhamdolillah typ över, men den svåra smärtan försvinner, men kniven finns kvar i hjärtat. Hade man inte haft graven som en plats så hade man inte kunnat gå vidare.

    Ta hand om dig och behöver du prata eller vad som helst så finns jag här för dig
  • Amizah
    Äldre 29 Aug 07:26

    BESA: wa aleikum salaam o välkommen hit. Jag beklagar din förlust, Må Allah ge dig styrka, Ameen. Precis som syster skrev ovan att hade man inte Allah så skulle man nog gå under. Allah ger oss styrka, Allah stöttar o tröstar oss Alhamdulillah!

  • Äldre 29 Aug 12:58
    MiScHoOo skrev 2011-08-29 02:23:30 följande:
    We alaykom el salam. Jag beklagar din förlust. Jag har en vän som förlorade sin son i samband med förlossningen, en hemsk förlust och jag tappar barn i mitten av graviditeter pga min etapp, men elhamdolillah nu har jag passerat 2 veckor längre än alla andra gånger

    Elhamdolillah för oss som förlorar barn, dessa är fåglar i paradiset, hade man inte trott på gud så kunde man inte leva vidare och hamna i depression.

    Jag kan säga att varje gång jag förlorade så var jag ledsen, men sister efter fjärde gången fick jag andningssvårigheter och vaknade flera gånger under natten av att jag kunde inte andas och bara grät, men med guds vilja och alla människor runt om kring mig så gick det elhamdolillah typ över, men den svåra smärtan försvinner, men kniven finns kvar i hjärtat. Hade man inte haft graven som en plats så hade man inte kunnat gå vidare.

    Ta hand om dig och behöver du prata eller vad som helst så finns jag här för dig
    Beklagar sysster att dina änglar inte fick stanna, jag hoppas inshalla vi träffar dem i paradiset.. Lycka till med den nya graviditeten inshalla gud har sett din saber och kommer ge dig en vacker och underbar bebis.. Tack för dem fina orden det glädjer mig och ger mig styrka.. VI ska tacka gud speciellt nu sista dagen av Eid månad för det vi har och tacka gud att vi är muslimer som har stärkt oss...Assalamu alaikum
  • Äldre 29 Aug 13:03
    Amizah skrev 2011-08-29 07:26:20 följande:
    BESA: wa aleikum salaam o välkommen hit. Jag beklagar din förlust, Må Allah ge dig styrka, Ameen. Precis som syster skrev ovan att hade man inte Allah så skulle man nog gå under. Allah ger oss styrka, Allah stöttar o tröstar oss Alhamdulillah!
    Assalamu alaikum tack för trösten och omtanken, jag är glad att jag är stolt muslimsk kvinna tacker gud varända dag som har hjälpt mig och ge mig styrka när jag behövde det, jag vet inte vad jag hade gjort.. Jag hade lite svårt och se nära mina andra två barn va ledsna.. Min dotter Medina hon sa men snälla mamma varför fick inte min syster rajan inte stanna... Hon sa har hon åkt till Allah där väntar hon på oss eller hur mamma.. Det kändes som en kniv rakt i hjärtat.. Barn har svårt att förstå vad som händer, men ändå ellhamdullila det har gått bra.. Dem vet att deras syster rajan var tvungen att lämna oss för gud ville ha henne mer..usch jobbigt känns det men vad gör man gud har bestämt så kram till er alla systar jag hoppas jag inte är någon börda
  • Äldre 29 Aug 15:22
    Besa skrev 2011-08-29 12:58:10 följande:
    Beklagar sysster att dina änglar inte fick stanna, jag hoppas inshalla vi träffar dem i paradiset.. Lycka till med den nya graviditeten inshalla gud har sett din saber och kommer ge dig en vacker och underbar bebis.. Tack för dem fina orden det glädjer mig och ger mig styrka.. VI ska tacka gud speciellt nu sista dagen av Eid månad för det vi har och tacka gud att vi är muslimer som har stärkt oss...Assalamu alaikum
    Elhamdolillah för allt. Du har rätt i allt det du säger det.  Inshallah om gud vill att jag ska få ett levande barn så kommer jag få, Får underbara religion går ut på tålamod och alla tester vi går igenom hela livet och bästa ordet är elhamdolillah.
  • Äldre 30 Aug 08:34

    EID MUBARAK för er alla muslimer runt om i världen. Hoppas nästa år blir det bara bättre och bättre.

  • Amizah
    Äldre 30 Aug 12:11

    Eid mubarak!

  • Äldre 30 Aug 22:09
    Shirin85 skrev 2011-08-26 20:04:28 följande:
    Salam aleikum pernilla, välkommen till tråden!!{#emotions_dlg.flower}
    Tarek är ett så fint namn ma'shallah.
    Waleikum asalam.
    Tack så mkt. Är glad att jag hittade denna tråden.

     
    elbi.blogg.se uppdat. 4/3-10
Svar på tråden Tråden för oss muslimska systrar.