• Äldre 23 Jul 23:42
    40122 visningar
    308 svar
    308
    40122

    Tråden för oss muslimska systrar.

    {#emotions_dlg.flower}Salam  aleykum{#emotions_dlg.flower}
    
    Har inte sett någon aktiv medlemstråd för oss muslimer, så det är dags att vi får en samlad.
    Här kan man prata om vad man vill, Islam, hur man stärker sin Iman,  uppfostring, sin familj, graviditet, problem, att bära slöja, vad man nu har på hjärtatHjärta
    Jag är själv sunnimuslim med fyra barn.

    Fler systrar där ute? 
    Välkommen in isåfall.


    Det finns ingen annan gud än Honom, den Levande, den Evige.
    Inte ett ögonblick av omedvetenhet eller slummer berör någonsin honom.
    Allting i himmlarna och allting på jorden tillhör honom.
    Han känner väl till deras förflutna och deras framtid.
    Hans herravälde omfattar himmlarna och jorden, att styra dem tynger Honom adrig.
    Han är den högsta, den största.
    Allah är ständigt förlåtande, barmhärtig.

  • Svar på tråden Tråden för oss muslimska systrar.
  • Delia
    Äldre 3 Sep 16:52

    Salam aleykum, systrar!!{#emotions_dlg.flower}

  • Amizah
    Äldre 3 Sep 17:34

    Wa aleikum salam syster Delia!

  • Äldre 3 Sep 20:02
    Melanie01 skrev 2011-09-01 22:39:13 följande:
    Waleikum salam och tack :) Min son heter Mohammed. Vi kallar honom för Mido ;)
    Mohammed är ett så fint namn ma'shallah.
    Mido är ett smeknamn jag aldrig hört på Mohammed men det är söttGlad
  • Äldre 3 Sep 20:09
    Delia skrev 2011-09-03 16:52:59 följande:
    Salam aleykum, systrar!!{#emotions_dlg.flower}
    Wa aleikum, välkommen hit!{#emotions_dlg.flower} Är du konvertit?Glad
  • Äldre 3 Sep 23:37
    Shirin85 skrev 2011-08-31 16:46:17 följande:
    Haha jo förstår inte hur man kan vara så inne i fotboll bara men det kanske är för att jag inte är ett fotbollsfan, men alltid roligt med glädje även om det är för ett mål.
    Roligt med shoppingtur och komma ut lite för dig, inshallah att ni kan köpa en fin vit vagn och att den kommer till andvändning.
    Var inne och tittade på www.belis.se, vad fina rum de är!
    Vilket är ditt favoritrum?Skrattande Tycker sjöman på sidan 2 var jättesött, nallebjörn rummet också.
    Vi har knappt börjat på bebisrummet än men det ska vara bredvid vårat sovrum och än så länge har vi målat det vitt och köpt bruna siden gardiner så ska vi ha ljusa trämöbler, vi försöker hålla det könsneutralt eftersom vi inte vet om det är en han eller hon.

    Skönt att bebisen varit väldigt aktiv,  det kanske lugnar dig?
    En vecka till och din journal blir flyttad till förlossningen MASHALLAHGlad 
    Barnmorskan sade att om min kom 10 december skulle den med största sannolikhet överleva om inget annat hände. Visst är det så, när man är mitt i det känns det som att tiden går långsamt men när man tittar tillbaks så känns det som att det gått så fort. elhamdullilah.
    ursäkta att det dröjde med mitt svar, har börjat känna mig hängig, vet inte om det är för att jag inte rör mig eller är ute som vanligt. jaja

    Angående sovrummet hittade jag en jag älskar som finns i amerika och jag har kontaktat dem för att fråga hur mycket transporten skulle kosta, men har ej fått svar än =(

    Fina färger ni har valt och som sagt så passar det båda könen. Bor du stort på tanke på så många barn du har... har alla varsin rum? Jag var hos min privat läkare och bm i torsdags och min mamma fick följa med, vi fick se könet och först var det normalt prat och sedan blev min man generad, roligt att se hehe

    Ya masha allah den 10 december är inte långt här ifrån, jag tycker själv när man tittat framåt känns det sakta men när man tittar bakåt så har det gått fram väldigt fort
  • Äldre 3 Sep 23:39
    Melanie01 skrev 2011-09-01 22:39:13 följande:
    Waleikum salam och tack :) Min son heter Mohammed. Vi kallar honom för Mido ;)
    ya mashalla vad fint namn ni har valt, hade en dröm att gifta mig med en mohammed för att kalla honom hamoudi, min man heter mohammed och kallas för mody hehe
  • Äldre 3 Sep 23:39
    Delia skrev 2011-09-03 16:52:59 följande:
    Salam aleykum, systrar!!{#emotions_dlg.flower}
    we alaykom el salam, welcome
  • Melani­e01
    Äldre 5 Sep 22:35
    Shirin85 skrev 2011-09-03 20:02:22 följande:
    Mohammed är ett så fint namn ma'shallah.
    Mido är ett smeknamn jag aldrig hört på Mohammed men det är söttGlad
    tack :) jag tror det är ett vanligt smeknamn i egypten...i alla fall i de kretsar jag har  varit i hehe. Jag är svensk så jag kan inte så mycket om sånt :)
  • Melani­e01
    Äldre 5 Sep 22:38
    MiScHoOo skrev 2011-09-03 23:39:07 följande:
    ya mashalla vad fint namn ni har valt, hade en dröm att gifta mig med en mohammed för att kalla honom hamoudi, min man heter mohammed och kallas för mody hehe
    tack :)
    hehe så det finns många olika smeknamn för mohammed. Många jag inte hört talas om men de är fina :) och mody är ju lite likt mido
  • Äldre 6 Sep 08:11
    MiScHoOo skrev 2011-09-03 23:37:48 följande:
    ursäkta att det dröjde med mitt svar, har börjat känna mig hängig, vet inte om det är för att jag inte rör mig eller är ute som vanligt. jaja

    Angående sovrummet hittade jag en jag älskar som finns i amerika och jag har kontaktat dem för att fråga hur mycket transporten skulle kosta, men har ej fått svar än =(

    Fina färger ni har valt och som sagt så passar det båda könen. Bor du stort på tanke på så många barn du har... har alla varsin rum? Jag var hos min privat läkare och bm i torsdags och min mamma fick följa med, vi fick se könet och först var det normalt prat och sedan blev min man generad, roligt att se hehe

    Ya masha allah den 10 december är inte långt här ifrån, jag tycker själv när man tittat framåt känns det sakta men när man tittar bakåt så har det gått fram väldigt fort
    Förstår att du är hängig om du bara ska ta det lugnt och vara hemma.
    Kan du inte gå på lugna promenader eller så?Glad
    Bra att du kontaktat dom om fraktkostnaden, har de svarat?
    Vi har precis flyttat till ett radhus, vi flyttade i början på sommaren och det har 5 sovrum egentligen, men vi har satt upp en vägg i ett av de stora rummen så det blir två rum= sex rum
    Ett sovrum till oss, ett till varje barn+ett till marsbarnetGlad.
    Sen har vi egentligen en stor garderob bredvid vårat rum där har vi typ skridskor, vinterjackor, fotoalbum och det skulle man egentligen kunna göra om till ett rum hehe.

    Mashallah vad roligt att få se honom, var det rutinultraljud?{#emotions_dlg.flower}
    fick ni en bild med er? Är det säkert att han kommer i November nu om allt går bra?

    Precis, om 1 år från idag är min ändå sex månader..stor bebis.
    Min man har börjat kalla h*n i magen för marsianen bara för att h*n ska komma i mars.
    Sökte närmare på "marsian" på google och det betydde "marsmänniska, utomjordning"Obestämd
Svar på tråden Tråden för oss muslimska systrar.