• Shirin85

    Tråden för oss muslimska systrar.

    {#emotions_dlg.flower}Salam  aleykum{#emotions_dlg.flower}
    
    Har inte sett någon aktiv medlemstråd för oss muslimer, så det är dags att vi får en samlad.
    Här kan man prata om vad man vill, Islam, hur man stärker sin Iman,  uppfostring, sin familj, graviditet, problem, att bära slöja, vad man nu har på hjärtatHjärta
    Jag är själv sunnimuslim med fyra barn.

    Fler systrar där ute? 
    Välkommen in isåfall.


    Det finns ingen annan gud än Honom, den Levande, den Evige.
    Inte ett ögonblick av omedvetenhet eller slummer berör någonsin honom.
    Allting i himmlarna och allting på jorden tillhör honom.
    Han känner väl till deras förflutna och deras framtid.
    Hans herravälde omfattar himmlarna och jorden, att styra dem tynger Honom adrig.
    Han är den högsta, den största.
    Allah är ständigt förlåtande, barmhärtig.

  • Svar på tråden Tråden för oss muslimska systrar.
  • Mini Rambo
    MiScHoOo skrev 2011-09-10 22:47:30 följande:
    hur stor åldersskillnad? kommer ni gifta er? eller hur är maten god Solig
    det är 9års åldersskillnad mellan oss.
    jag hoppas att nån dag gifter vi oss, gärna ett traditionellt syriansk bröllop, med både kristna och muslimska vänner.
    maten är gudomlig! älskar när han gör frukost till mig, vet inte vad den heter eller hur man gör den själv, men vill jättegärna lära mig.
  • MiScHoOo
    Mini Rambo skrev 2011-09-10 23:03:38 följande:
    det är 9års åldersskillnad mellan oss.
    jag hoppas att nån dag gifter vi oss, gärna ett traditionellt syriansk bröllop, med både kristna och muslimska vänner.
    maten är gudomlig! älskar när han gör frukost till mig, vet inte vad den heter eller hur man gör den själv, men vill jättegärna lära mig.
    haha maten är den bästa, smaken försvinner aldrig speciellt med libanesiska råvaror. Inshallah ni gifter er, har du tänkt att bli muslim eller inte?
  • Mini Rambo
    MiScHoOo skrev 2011-09-10 23:07:25 följande:
    haha maten är den bästa, smaken försvinner aldrig speciellt med libanesiska råvaror. Inshallah ni gifter er, har du tänkt att bli muslim eller inte?
    eftersom varken jag eller mannen är muslimer så håller vi oss som ortodoxa, vilket hans muslimska släktingar accepterar och respekterar. både hans mama och baba är ortodoxer, men sen finns det ingifta muslimer och några muslimska kusiner typ.
    men man doppar pita bröd i nån gräddfil(?), med olja och sen kryddor, såååå gott!!
  • MiScHoOo

    Ok. Nu hänger jag med. Det du pratar om heter labny. Ta naturell yoghurt och lägg det i kaffefiltet över natten och vattnet rinner ut och bli fast. Till frukost blandar du det med salt och olivolja på det. Jätte gott. Man kan använda turkisk yoghurt som vi använder men det är inte samma smak.

  • Mini Rambo
    MiScHoOo skrev 2011-09-10 23:44:55 följande:
    Ok. Nu hänger jag med. Det du pratar om heter labny. Ta naturell yoghurt och lägg det i kaffefiltet över natten och vattnet rinner ut och bli fast. Till frukost blandar du det med salt och olivolja på det. Jätte gott. Man kan använda turkisk yoghurt som vi använder men det är inte samma smak.
    Hehe okej. vi umgås med muslimer dagligen, finns många i vår umgängeskrets. Alltid lika kul att prata religion och kultur när vi är olika.
    Åhh ska köpa pita imorgon!!! Shukran! SoligHjärta
  • MiScHoOo

    Välkommen. Det är lika roligt att prata med alla människor ingen sorts människa är bättre än någon annan. Har du börjat prata arabiska?

  • Mini Rambo
    MiScHoOo skrev 2011-09-10 23:58:00 följande:
    Välkommen. Det är lika roligt att prata med alla människor ingen sorts människa är bättre än någon annan. Har du börjat prata arabiska?
    Det är sant, alla är lika värda.
    Jag håller på att lära mig hela tiden, min man säger alltid massa gulliga saker på arabiska och försöker lära mig med.
  • Shirin85
    Mini Rambo skrev 2011-09-08 22:11:16 följande:
    Salam, hur är det med kvinnor som lever med en muslim?
    Eller som är väldigt intresserade av isalm, är vi välkomna?

    /R
    Wa alaikum salam och välkommen!
    Inga konverteringstankar, med tanke på att du är intresserad av islam?Glad
Svar på tråden Tråden för oss muslimska systrar.