• Äldre 23 Jul 23:42
    40284 visningar
    308 svar
    308
    40284

    Tråden för oss muslimska systrar.

    {#emotions_dlg.flower}Salam  aleykum{#emotions_dlg.flower}
    
    Har inte sett någon aktiv medlemstråd för oss muslimer, så det är dags att vi får en samlad.
    Här kan man prata om vad man vill, Islam, hur man stärker sin Iman,  uppfostring, sin familj, graviditet, problem, att bära slöja, vad man nu har på hjärtatHjärta
    Jag är själv sunnimuslim med fyra barn.

    Fler systrar där ute? 
    Välkommen in isåfall.


    Det finns ingen annan gud än Honom, den Levande, den Evige.
    Inte ett ögonblick av omedvetenhet eller slummer berör någonsin honom.
    Allting i himmlarna och allting på jorden tillhör honom.
    Han känner väl till deras förflutna och deras framtid.
    Hans herravälde omfattar himmlarna och jorden, att styra dem tynger Honom adrig.
    Han är den högsta, den största.
    Allah är ständigt förlåtande, barmhärtig.

  • Svar på tråden Tråden för oss muslimska systrar.
  • Äldre 18 Sep 11:43
    SARA78K skrev 2011-09-13 01:04:52 följande:
    Maryam 88 TACK!
    ja jag menar Duaa!. Tack för tipset! Jag ska börja be sittande!

    Jag kan arabiska!.
    Han är mer vaken nu i några dagar!. Idag och igår spelade jag AYAT AL KURSI för honom han grät! Han grät mycket!!. Jag känner att han är me! Men doktorena säger att de inte ser någon hjärnaktivitet när de gjort EEG!-

    :(
    Det är det värsta som kan hända en människa!! . Ensam,gravid,små barn och min man ligger helt förlamad på sjukhuset!.

    Gud Hjälp mig ya alah gör min man frisk igen!. 
    Rynkar på näsan  Inshallah att han vaknar, vad var det som fick honom att falla i koma?
    Förstår att du känner som du gör, forsätt göra Duaa och sätt din tro till Allah, alltid barmhärtig.
     
  • Äldre 18 Sep 11:57
    MiScHoOo skrev 2011-09-11 01:10:27 följande:
    ja, förkylningen är jobbig eftersom alla hemma blir smittade. ya masha allah redan v. 15, själv är jag v. 22-6
    Precis, om en blir smittad blir hela familjen smittad oftast, inte så bra sen när man har ett litet barn
    Sex veckor kvar till 1 November alhamdulillah, har din journal blivit flyttad till förlossningen nu?{#emotions_dlg.flower}
    Jag ska på RUL 5 Oktober och det ska bli spännande, du har väl redan varit på ditt?
     
  • Äldre 18 Sep 13:43

    Tack Maryam88! Glad

  • Äldre 18 Sep 13:48

    Mini Rambo: Har du börjat läsa Koranen än?

  • Mini Rambo
    Äldre 18 Sep 13:50
    theangel01 skrev 2011-09-18 13:48:12 följande:
    Mini Rambo: Har du börjat läsa Koranen än?
    Nej jag väntar på att få hem den, ska få låna av en vän.
    Har du gjort de?
  • Äldre 18 Sep 13:55
    Mini Rambo skrev 2011-09-18 13:50:45 följande:
    Nej jag väntar på att få hem den, ska få låna av en vän.
    Har du gjort de?

    Aha, nej inte än men tänkte gå till biblioteket och låna den i veckan Glad
  • Äldre 18 Sep 14:04

    Roligt att ni tänkt läsa svenska översättningen av koranen, jag läste hela koranen under ramadan senastGlad

  • Äldre 18 Sep 14:18

    Jag vill lära mej mer om min mans religion, det är väldigt intressant Glad

  • Äldre 18 Sep 14:22
    Shirin85 skrev 2011-09-18 11:57:11 följande:
    Precis, om en blir smittad blir hela familjen smittad oftast, inte så bra sen när man har ett litet barn
    Sex veckor kvar till 1 November alhamdulillah, har din journal blivit flyttad till förlossningen nu?{#emotions_dlg.flower}
    Jag ska på RUL 5 Oktober och det ska bli spännande, du har väl redan varit på ditt?
     
    Hej kära du!

    Jag blev nog smittad av er Flört. Nej skojar, hade min syster son här som var sjuk och han satt i min famn och dagen efter blev jag smittad, har varit sjuk i några dagar nu, men men  det går över elhamdolillah, men just nu är det jobbigt. Elhamdolillah var vi på en vanlig kontroll i torsdags mest för etappen så jag inte öppnar mig. Bebisen mådde bra och etappen hade växt till sig och vi fick höra hjärtslagen som låg på 150-155 och jag bär en tjockis heheh elhamdolillah.

    Min svägerska har någ åkt på en blodförgiftning eller vad det heter och dem kommer att förlössa henne med kejsarsnitt imorgon, man känner sig maktlös för att inte finnas där för henne eftersom hon finns i libanon.

    En annan sak som jag är ledsen över är att hon har tidigare två flickor och har alltid önskat sig en pojke och när jag mådde som sämst så bad hon mig skicka pojkkläder för att hon var gravid med en pojke och jag har stickat och virkat en filt till henne med typiskt pojkfärger som ska skickas till henne i nästa vecka. Det vissade sig att det är en flicka till... Elhamdolillah bara det är ett friskt barn, jag bad hela ramadan att hon ska få en pojke och jag vågar inte berätta att jag har en pojke så dem tror att jag har en flicka för att inte såra henne.

    Jaja, nu får jag sluta klaga, min rul är avklarad för mer än en månad sedan är i v. 23+6 idag elhamdolillah och tjock har jag blivit enligt mig, alla andra säger att jag har en mage och ingen rumpa, min journal är flyttad sedan nästan 2 veckor tillbaka till förlossningen och elhamdolillah har jag inte behövt ringa varken kvinnokliniken eller förlossningen eller min egen barnmorksa under de senaste 2 månaderna, ett jätte stort framsteg och varje dag som passerar är välsignad av allah, sobhan allah. Du kommer inte ta reda på könet på din rul inte sant? Men det skulle vara kul om du kunde gissa vad du bär på.
  • Delia
    Äldre 18 Sep 15:53
    Shirin85 skrev 2011-09-03 20:09:46 följande:
    Wa aleikum, välkommen hit!{#emotions_dlg.flower} Är du konvertit?Glad
    Nej, jag är född muslim.
    Min mamma är FRÅN Ryssland och pappa från ett afrikanskt nordland 
Svar på tråden Tråden för oss muslimska systrar.