• Äldre 23 Jul 23:42
    40118 visningar
    308 svar
    308
    40118

    Tråden för oss muslimska systrar.

    {#emotions_dlg.flower}Salam  aleykum{#emotions_dlg.flower}
    
    Har inte sett någon aktiv medlemstråd för oss muslimer, så det är dags att vi får en samlad.
    Här kan man prata om vad man vill, Islam, hur man stärker sin Iman,  uppfostring, sin familj, graviditet, problem, att bära slöja, vad man nu har på hjärtatHjärta
    Jag är själv sunnimuslim med fyra barn.

    Fler systrar där ute? 
    Välkommen in isåfall.


    Det finns ingen annan gud än Honom, den Levande, den Evige.
    Inte ett ögonblick av omedvetenhet eller slummer berör någonsin honom.
    Allting i himmlarna och allting på jorden tillhör honom.
    Han känner väl till deras förflutna och deras framtid.
    Hans herravälde omfattar himmlarna och jorden, att styra dem tynger Honom adrig.
    Han är den högsta, den största.
    Allah är ständigt förlåtande, barmhärtig.

  • Svar på tråden Tråden för oss muslimska systrar.
  • Äldre 21 Sep 16:47
    MiScHoOo skrev 2011-09-19 22:54:40 följande:
    Min svägerska fick en flicka idag kl 8,30 och hon förlösstes med kejsarsnitt. Jag har lite dåligt samvete av babykläderna som jag skickade, men men det var hennes egen önskan. Hon fick min mammas namn Amne eftersom dem gillar min mamma jätte mycket.

    Jag frågade faktiskt min man eftersom mina svägerskor har inga pojkar och jag väntar en pojke nu så har jag dåligt samvete för det och undrade om dem kommer vara avundsjuka på mig eller hata mig för det, men min man lugnade ner mig och sa att dem inte kommer att göra det, vågar faktiskt inte berätta för någon i libanon än, den enda som vet i libanon är min svärmor.

    Jag upplever själv att jag har blivit tjockis och kläderna passar än men magen syns och det hade jag faktiskt inte räknat med än, men men

    Vad härlig att du kanske har en flicka. Hoppas inshallah mitt nästa barn är en flicka. Så härligt att kamma och pyssla om en flicka. Jag har köpt en dress till en flicka där det står cool girl, det köpte jag 2007 när jag väntade en flicka och ofta åker den ut för att beröma och drömma, men om jag inte får en flicka nästa gång så kommer jag skänka bort den.

    Men huvundsaken inshallah att vi får friska barn, könet har ingen betydelse nu för tiden.
    Ma'shallah, grattis till henne! Amne är ett jättefint namn, betyder inte det trygg eller något liknande?
    De kommer säkert bli glada och unna dig denna lilla kille, som du kämpat för så mycket.
    När tror du att du ska berätta för dem i Libanon? Eller ska du låta han födas och berätta att du fått en pojke?

    Vad kul, jag tycker alltid att magen börjar synas på riktigt efter RUL, att den börjar dra iväg då och du har ju varit på ditt RULGlad Ska du förlösas med kejsarsnitt eller ha en vanlig förlossning?
    Tänkte att det kanske är svårt att sätta igång en förlossning så mycket tidigare.

    Ja, men det kanske blir en pojke ändåGlad Eller flicka, vem vet!
    Har två flickor och två pojkar så vad som helst är välkommet.
    En av varje är skönt att ha iallafall, och det har jag ju så det spelar ingen roll vad det blir nu.
    Precis, ett friskt barn är viktigast{#emotions_dlg.flower}
    Vilken söt dress, inshallah att du får en flicka att sätta dressen på.
  • Äldre 21 Sep 16:52
    Delia skrev 2011-09-19 20:26:23 följande:
    Jag kan: ryska, svenska, engelska, franska och arabiska med marockansk dialekt.
     Fast min mamma är inte hel rysk. Hennes mamma är tatar, det är ett folk med eget språk och kultur. De "bara" bor i Ryssland. Fast min morfar är rysk.
    Oj vad många språk, imponerandeGlad Så tatar härstammar inte från Ryssland? 
    Finns många olika folk i Iran också som inte är persier, typ azarer, balucher, mazarandanier, turkmener osv.
     
  • Delia
    Äldre 21 Sep 17:33
    Shirin85 skrev 2011-09-21 16:52:00 följande:
    Oj vad många språk, imponerandeGlad Så tatar härstammar inte från Ryssland? 
    Finns många olika folk i Iran också som inte är persier, typ azarer, balucher, mazarandanier, turkmener osv.
    Tatarer kommer ursprungligen från Turkiet men bor i Ryssland.
  • Äldre 21 Sep 17:35
    Shirin85 skrev 2011-09-21 16:47:56 följande:
    Ma'shallah, grattis till henne! Amne är ett jättefint namn, betyder inte det trygg eller något liknande?
    De kommer säkert bli glada och unna dig denna lilla kille, som du kämpat för så mycket.
    När tror du att du ska berätta för dem i Libanon? Eller ska du låta han födas och berätta att du fått en pojke?

    Vad kul, jag tycker alltid att magen börjar synas på riktigt efter RUL, att den börjar dra iväg då och du har ju varit på ditt RULGlad Ska du förlösas med kejsarsnitt eller ha en vanlig förlossning?
    Tänkte att det kanske är svårt att sätta igång en förlossning så mycket tidigare.

    Ja, men det kanske blir en pojke ändåGlad Eller flicka, vem vet!
    Har två flickor och två pojkar så vad som helst är välkommet.
    En av varje är skönt att ha iallafall, och det har jag ju så det spelar ingen roll vad det blir nu.
    Precis, ett friskt barn är viktigast{#emotions_dlg.flower}
    Vilken söt dress, inshallah att du får en flicka att sätta dressen på.
    Ja det stämmer med namnet. Jag vill inte berätta för dem till pojken kommer eftersom jag vill inte såra min svägerska eller att dem tror att jag säger pojke som dem gör.

    idag hade jag mina vänner på besök och dem sa att jag inte alls var stor och man kunde knappt se att jag  var gravid och igår sa min man att man såg inte bakifrån att jag är gravid men men, det blir tjejsarsnitt eftersom etappen är ständ, dem ska förlössa mig i dec vet dock inte om min kropp kommer att klara det inshallah jag passera v 30. inshallah vi båda får friska barn.
  • Äldre 22 Sep 22:03
    MiScHoOo skrev 2011-09-21 17:35:42 följande:
    Ja det stämmer med namnet. Jag vill inte berätta för dem till pojken kommer eftersom jag vill inte såra min svägerska eller att dem tror att jag säger pojke som dem gör.

    idag hade jag mina vänner på besök och dem sa att jag inte alls var stor och man kunde knappt se att jag  var gravid och igår sa min man att man såg inte bakifrån att jag är gravid men men, det blir tjejsarsnitt eftersom etappen är ständ, dem ska förlössa mig i dec vet dock inte om min kropp kommer att klara det inshallah jag passera v 30. inshallah vi båda får friska barn.
    Jag tror inte du kommer såra dem, de är ju inte ditt val att det blir en pojke och det finns inget att ursäkta för, att deras barn får en pojkkusin kommer bli roligt och jag hoppas dina svägerskor tar de bra.
    Inshallah att det inte är något att oroa sig för utan att de tar det positivtGlad 

    Hm,  men alla är ju olika och man brukar ju inte vara jättestor i v.25 direkt men jag tror att andra utomstående kan ana din graviditet. Aldrig gjort ett kejsarsnitt men jag tror det blir bra, vet inte om du ska vara helt sövd eller vara bedövd och vaken men det går snabbt och de snittar snabbt och sen inshallah att du hör skriketGlad
    Min kompis skulle göra kejsarsnitt när hon var vaken och de hade ju ett skynke så hon inte såg magen.
    Men när hon tittade upp i taket var det en lampa som speglade hela kroppen så hon såg hela snittet och allt, inte så trevligtObestämd Så se till att inte ha några speglande lampor.
    Jag hoppas din kropp klarar av kejsarsnittet, de är duktiga på sjukhusen och vet hur de gör snittet och allt.
    Inshallah att vi får friska barn och att du om ett år kommer ha en liten pojke på 10 månader{#emotions_dlg.flower}
  • Äldre 24 Sep 19:17
    Delia skrev 2011-09-21 17:33:16 följande:
    Tatarer kommer ursprungligen från Turkiet men bor i Ryssland.
    Aha, nu vet jag mer om tatarer dåGlad
  • Äldre 24 Sep 19:31

    Måste bara fråga er, rakade ni av håret på era nyfödda efter sju dagar, eller tar ni det som sunna?

  • Delia
    Äldre 24 Sep 19:42
    Shirin85 skrev 2011-09-24 19:31:03 följande:
    Måste bara fråga er, rakade ni av håret på era nyfödda efter sju dagar, eller tar ni det som sunna?
    Mina föräldrar har aldrig gjort det och det kommer jag inte heller att göra.
  • Äldre 29 Sep 20:57

    salam  aleykum  systrar .

  • Äldre 29 Sep 21:01
    amina 29 skrev 2011-09-29 20:57:48 följande:
    salam  aleykum  systrar .
    Wa Alaikumu Salam:)
    Heter något av dina barn Amina?{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Tråden för oss muslimska systrar.