• Äldre 23 Jul 23:42
    40153 visningar
    308 svar
    308
    40153

    Tråden för oss muslimska systrar.

    {#emotions_dlg.flower}Salam  aleykum{#emotions_dlg.flower}
    
    Har inte sett någon aktiv medlemstråd för oss muslimer, så det är dags att vi får en samlad.
    Här kan man prata om vad man vill, Islam, hur man stärker sin Iman,  uppfostring, sin familj, graviditet, problem, att bära slöja, vad man nu har på hjärtatHjärta
    Jag är själv sunnimuslim med fyra barn.

    Fler systrar där ute? 
    Välkommen in isåfall.


    Det finns ingen annan gud än Honom, den Levande, den Evige.
    Inte ett ögonblick av omedvetenhet eller slummer berör någonsin honom.
    Allting i himmlarna och allting på jorden tillhör honom.
    Han känner väl till deras förflutna och deras framtid.
    Hans herravälde omfattar himmlarna och jorden, att styra dem tynger Honom adrig.
    Han är den högsta, den största.
    Allah är ständigt förlåtande, barmhärtig.

  • Svar på tråden Tråden för oss muslimska systrar.
  • Äldre 2 Nov 20:14
    amina 29 skrev 2011-11-02 19:35:10 följande:
    kosari är kurdiskt namn  min man är kurd från irak .
    TjåniSolig Kan du kurdiska? Jag kan hyfsat, jag kan prata lite sorani.
    Är du konvertit?:)
     
  • Äldre 3 Nov 09:21
    Shirin85 skrev 2011-11-02 20:14:43 följande:
    TjåniSolig Kan du kurdiska? Jag kan hyfsat, jag kan prata lite sorani.
    Är du konvertit?:)
    jag kan lite kurdiska  min man pratar sorani  så jag förstår mer än vad jag kan prata .
    ja jag är konvertit   . 
  • Äldre 5 Nov 14:32

    Salamaleykum systrar! jag är ny här på familjeliv och väntar mitt första barn. Har ca 8 veckor kvar Inshallah, och längtar tills den lille/lilla kommer. Jag är född muslim men var vilseledd under några år och min Iman blev stärlt för ett par år sidan alhamdullilah. Är gift med en svensk konvertit sedan ca 2 år sedan. Jag har inga muslimska vänner som är praktiserande eller som väntar barn, och önskar få känna lite gemenskap och samhörighet med andra. För att diskutera familj och islam blaand annat och stärka min iman.
    Ni verkar vara ett härligt gäng systrar här!:)

  • Äldre 5 Nov 15:49
    Shirin85 skrev 2011-11-02 16:37:55 följande:
    Åh just det Miriam, tycker du inte vi ska skapa en ny tråd som är del 2?Glad
    Denna är så lång så vi kan börja om och göra en del 2 och då kan jag göra trådstarten finare haha.

    hoppas du får en trevlig resa... önkar att jag kunde göra något annat än bara deppa Gråter vill du göra del 2 inga problem för mig min vän
  • Äldre 5 Nov 15:51
    deminue skrev 2011-11-05 14:32:27 följande:
    Salamaleykum systrar! jag är ny här på familjeliv och väntar mitt första barn. Har ca 8 veckor kvar Inshallah, och längtar tills den lille/lilla kommer. Jag är född muslim men var vilseledd under några år och min Iman blev stärlt för ett par år sidan alhamdullilah. Är gift med en svensk konvertit sedan ca 2 år sedan. Jag har inga muslimska vänner som är praktiserande eller som väntar barn, och önskar få känna lite gemenskap och samhörighet med andra. För att diskutera familj och islam blaand annat och stärka min iman.
    Ni verkar vara ett härligt gäng systrar här!:)

    vad roligt att du hittade oss. Tror vi alla har varit unga och vilsna i vår religion. och grattis till bebisen och roligt att vara gift med en svensk muslim.
  • Äldre 5 Nov 15:51
    deminue skrev 2011-11-05 14:32:27 följande:
    Salamaleykum systrar! jag är ny här på familjeliv och väntar mitt första barn. Har ca 8 veckor kvar Inshallah, och längtar tills den lille/lilla kommer. Jag är född muslim men var vilseledd under några år och min Iman blev stärlt för ett par år sidan alhamdullilah. Är gift med en svensk konvertit sedan ca 2 år sedan. Jag har inga muslimska vänner som är praktiserande eller som väntar barn, och önskar få känna lite gemenskap och samhörighet med andra. För att diskutera familj och islam blaand annat och stärka min iman.
    Ni verkar vara ett härligt gäng systrar här!:)

    glömde fråga var bor du
  • Äldre 6 Nov 12:15

    Tack så mycket! Jag bor i flemingsberg i stocholm! Vart bor ni?

  • Äldre 6 Nov 12:24

    Jag bor i Helsingborg

  • Äldre 6 Nov 13:54
  • Äldre 7 Nov 11:50
    raif skrev 2011-10-17 20:27:43 följande:
    salam , jag är veterinär som bor i sverige .leter efter en svensk muslimsk fru .jag är 34 år kommer från palestina .

    om någon intressera mejla mig på raifhijaz@yahoo.com

    mvh
    Måste hon vara svensk eller går det bra med en välutbildad palestinsk kvinna som är uppvuxen i Sverige. Jag känner en bra tjej annars 28 år gammal.
  • raif
    Äldre 7 Nov 18:24
    citrus skrev 2011-11-07 11:50:32 följande:
    Måste hon vara svensk eller går det bra med en välutbildad palestinsk kvinna som är uppvuxen i Sverige. Jag känner en bra tjej annars 28 år gammal.
    Eid mobarak,
    ju det också bra med mig ,maijla mig om du intresserar då kan vi kännar varandra .

    MVH
    Raif
    [email protected]
  • Äldre 17 Oct 18:52

    asalamu alekum systrar!

    Jag är ny på detta sajt och det skulle vara trevligt att prata med er systrar =) jag bor i jakobsberg stockholm

  • Äldre 26 Nov 21:17

    Asallam Alekum!

    jag har precis konverterat till islam och skulle behöva lite hjälp av muslimska systrar! någon som skriver i denna tråd?

    Med vänliga hälsningar Layla!

  • Suz
    Äldre 6 Dec 09:18

    Follow

  • Äldre 10 Jul 10:47

    Hej allihopa, har tänkt på en sak ett tag nu men inte fått svar. Frågan är kan man bli gravid under ramadan månad? Jag fastade i princip hela månaden förutom min vecka. Finns det chans att vara gravid eller är det helt omöjligt?

  • Äldre 29 Jul 10:09

    Ja, varför skulle man inte kunna bli gravid under ramadan? Hur har det gått???


    MaguieS skrev 2016-07-10 10:47:51 följande:

    Hej allihopa, har tänkt på en sak ett tag nu men inte fått svar. Frågan är kan man bli gravid under ramadan månad? Jag fastade i princip hela månaden förutom min vecka. Finns det chans att vara gravid eller är det helt omöjligt?


  • Äldre 24 Apr 04:54
    citrus skrev 2016-07-29 10:09:35 följande:

    Ja, varför skulle man inte kunna bli gravid under ramadan? Hur har det gått???


    Klart man kan bli gravid under ramadan ???????????? man fastar ifrån sol uppgång till solnedgång sedan lever man som vanligt och kan göra vad man vill
  • Sun 27 Oct 2019 20:33

    Salam aleikum systrar! Hittade denna tråd precis. Känns skönt att kunna prata med andra systrar. Använder inte sociala medier längre. Men att ha kontakt med olika systrar är något jag saknar inom sociala medier. Jag är konvertit och praktiserande. Ha en fin kväll ??

Svar på tråden Tråden för oss muslimska systrar.