• Äldre 29 Jul 10:16
    2656 visningar
    9 svar
    9
    2656

    Tipsa om barn-appar till iPhone/iPad

    Den här tråden vill jag tillägna tips om appar för barn. Jag har själv en iPhone och mina barn gillar alla Toca Bocas appar.

    Jag har även sett att det finns en blogg på www.pappasappar.se som tipsar om appar. Jättebra blogg - men innehållet är ännu lite väl tomt tycker jag

    Efterlyser därför era favoritappar. Skriv gärna även vilken ålder du tror att appen fungerar för. 

  • Svar på tråden Tipsa om barn-appar till iPhone/iPad
  • Äldre 29 Jul 10:24
    #1

    Har nästan alla appar från duck duck moose. När min dotter var 1 tyckte hon att de var jättekul, men har nu tröttnat 1,5 år senare. Dock gillar våra vänners 2-åringar de spelen. Gratis"spelen" med figurer som härmas är också otroligt populära! Gratismemory också, dock tycker jag att det måste finnas olika svårighetsnivåer, med olika antal brickor, o det är inte alla som har.

  • Äldre 29 Jul 20:55
    #2

    Tack för tipset. Duck duck moose skall jag kolla upp. Härma-spelen har jag provat - ingenting som mina barn gillar tyvärr. Möjligtvis en kort liten stund, men sedan tröttar dem.

  • Äldre 29 Jul 22:28
    #3

    Mm, min dotter tröttnar också, men då är det sjysst att de är gratis. Har två appar som heter pickaboo barn o pickaboo forest. Pickaboo Barn var riktigt populärt o rekomenderas! Tränar tålamod, hörsel, djurs läten o engelska också.

  • Äldre 31 Jul 21:04
    #4

    Någon som har fler tips? Gärna appar med svenskt tal.

  • Äldre 31 Jul 22:28
    #5

    I apparna från duck duck moose kan man sjunga in egen version av låten, iaf på Bus appen. Kan dock bli lite jobbigt o sitta på tex café o barnet spelar, samtidigt som ens egen falska stämma sjunger "Hjulen på bussen snurrar runt runt runt" på högsta volym.

  • Sophan
    Äldre 15 Aug 08:58
    #6

    Hej!
    Jag kan tipsa om en ny app för de mindre barnen, den innehåller både pekbok (svenskt tal) samt memory, pussel och ett spel som heter "en av fyra". Min dotter (2 ½) har testat och godkänt =) och jag vet vänner som har mindre barn som uppskattar appen även de. Den finns på app store, kostar 7 kr och heter "Kul för barn" (http://kulforbarn.se/). 

  • Äldre 15 Aug 12:37
    #7

    Mina barn - 3 o 5 år - gillar alla sorters memory och ritspel skarpt. Det finns många, så det är bara att välja o vraka. Sen gillar de också "Elins memo" (miljöspelet) och en telefonapp för barn (kolla i appstore efter den). Med telefonappen kan de ringa, messa, kolla vädret m.m. Jättekul!

    För Android favoriserar vi ett par Hello Kitty-pussel och memory. Gillar också appar som kommer från Fun4Kids - särskilt den där man hänger tvätt, tror den heter Soxs.

    Någon som har någora fler favoriter  för Android?

  • Mamma till tre kottar
    Äldre 3 Dec 15:08
    #8

    Just nu är "App-boken" När farfar blev ett spöke populär här hemma. Flera uppspelningsalternativ, skön uppläsare och så är det ju en bra bok.

  • Äldre 15 Jul 13:56
    #9
Svar på tråden Tipsa om barn-appar till iPhone/iPad