• Welma

    Blanda benzo och alkohol?

    Vad är det exakt som händer egentligen om man blandar alkohol och benzo?

    Det är inget jag varken har provat, eller tänkt att prova. Jag funderar enbart på vad som sker.

  • Svar på tråden Blanda benzo och alkohol?
  • Amazina

    De förstärker effekten av varandra och eftersom båda elimineras via lever och sedan njurar fördröjs eliminationen och verkan blir längre och starkare än vad som annars hade varit. Det gör att man riskerar väldigt allvarliga biverkningar bla medvetslöshet och andningsstillestånd. I värsta fall döden.

  • Welma
    Amazina skrev 2011-08-08 08:32:06 följande:
    De förstärker effekten av varandra och eftersom båda elimineras via lever och sedan njurar fördröjs eliminationen och verkan blir längre och starkare än vad som annars hade varit. Det gör att man riskerar väldigt allvarliga biverkningar bla medvetslöshet och andningsstillestånd. I värsta fall döden.
    Man är alltså packad och drogad längre?

    Otrevligt.
  • painfulpleasure
    Amazina skrev 2011-08-08 08:32:06 följande:
    De förstärker effekten av varandra och eftersom båda elimineras via lever och sedan njurar fördröjs eliminationen och verkan blir längre och starkare än vad som annars hade varit. Det gör att man riskerar väldigt allvarliga biverkningar bla medvetslöshet och andningsstillestånd. I värsta fall döden.
    Jag instämmer helt.

    Det är verkligen ingen trevlig kombination. Effekten kan dock variera beroende på om man stoppar i sig snabbverkande eller långtidsverkande. 
Svar på tråden Blanda benzo och alkohol?