• LarsS
    Äldre 8 Aug 10:38
    4576 visningar
    5 svar
    5
    4576

    Kvinnligt beteende?

    Av de kvinnor jag mött så har jag noterat vissa egenskaper.
    1. De erkänner aldrig att de gjort fel.
    2. Om ens argument/ståndpunkt är för hållbara så blir de antigen arga eller så gråter de.

    Någon annan som också upplever detta?

  • Svar på tråden Kvinnligt beteende?
  • Äldre 11 Aug 15:44
    #1

    Jepp. Det är så kvinnor är skapta tydligen. Har läst forskningsresultat som visar på att majoriteten af kvinnorna inte känner till ordet "förlåt" eller i vart fall dets betydelse.

  • Äldre 11 Aug 15:48
    #2
    +1

    Lars, det är av precis den anledningen jag tycker det är så fascinerande och samtidigt så oerhört frustrerande att försöka föra en diskussion i någon av trådarna på familjeliv;

    De allra flesta här tillhör uppenbarligen nr 1. Med en liten twist - tjejer har aldrig och kan aldrig göra fel. Gud nåde den som ger en tjej skulden för någonting över huvud taget. Någon sorts sjuk uppfattningen om att det är det feminism och jämställdhet handlar om.

    Detta i kombination med en vägran att inse att en diskussion inte alltid är personlig och kan föras med relevanta argument istället för med tårar skrik och tandagnisslan gör diskussionsklimatet här inne NÄSTAN ohållbart. Hade det inte varit för underhållningsvärdet hade jag gett upp för länge sedan.

    Men min fästmö - hon är underbar. Och finns uppenbarligen inte på FL heller...

     

  • Äldre 12 Aug 10:29
    #3
    instigator skrev 2011-08-11 15:48:06 följande:
    Lars, det är av precis den anledningen jag tycker det är så fascinerande och samtidigt så oerhört frustrerande att försöka föra en diskussion i någon av trådarna på familjeliv;

    De allra flesta här tillhör uppenbarligen nr 1. Med en liten twist - tjejer har aldrig och kan aldrig göra fel. Gud nåde den som ger en tjej skulden för någonting över huvud taget. Någon sorts sjuk uppfattningen om att det är det feminism och jämställdhet handlar om.

    Detta i kombination med en vägran att inse att en diskussion inte alltid är personlig och kan föras med relevanta argument istället för med tårar skrik och tandagnisslan gör diskussionsklimatet här inne NÄSTAN ohållbart. Hade det inte varit för underhållningsvärdet hade jag gett upp för länge sedan.

    Men min fästmö - hon är underbar. Och finns uppenbarligen inte på FL heller...

     
    Så sant. Underhållningsvärdet är enda anledningen till att gå in och skriva här lite då och då.
  • aerlig­man
    Äldre 15 Aug 13:55
    #4
    LarsS skrev 2011-08-08 10:38:36 följande:
    Av de kvinnor jag mött så har jag noterat vissa egenskaper.
    1. De erkänner aldrig att de gjort fel.
    2. Om ens argument/ståndpunkt är för hållbara så blir de antigen arga eller så gråter de.

    Någon annan som också upplever detta?
    you got it, spot on like a boss !
  • Äldre 20 Aug 11:30
    #5

    3. Har hon fel så är det DITT fel!

Svar på tråden Kvinnligt beteende?