• Äldre 28 Aug 20:48
    22090 visningar
    42 svar
    42
    22090

    Lesbiska som har eller planerar insemination!

    Hej! Jag och min partner planerar att inseminera oss, vi ställer oss i kö i oktober. Ska bli sjukt spännande, det är jag som ska bära på barnet. Är det någon mer som ska ingå insemination?
    Vi ska utföra inseminationen på sjukhus i göteborg eftersom vi bor i Västra götaland.
    Men det är klart mycket att tänka på innan. Jag är mest orolig att inseminationen kommer misslyckas eftersom jag hört att det är många som får inseminera sig flera ggr för att lyckas.
    Hoppes det finns någon där ute som vill skriva!:)

  • Svar på tråden Lesbiska som har eller planerar insemination!
  • Äldre 16 Mar 09:04
    #21
    Repan skrev 2013-03-06 15:36:01 följande:
    yep yep :)
    har ni fått datum för insemination? ;:)
  • Äldre 16 Mar 10:47
    #22
    tusenliljor skrev 2013-03-16 09:04:09 följande:
    har ni fått datum för insemination? ;:)
    Ja, eller inte datum för min mens ska komma i morgon eller på måndag, men det är vid nästa ägglossning så runt 1: a eller 2: a april beroende på när mensen kommer då :)
  • Äldre 16 Mar 11:06
    #23
    Repan skrev 2013-03-16 10:47:13 följande:
    Ja, eller inte datum för min mens ska komma i morgon eller på måndag, men det är vid nästa ägglossning så runt 1: a eller 2: a april beroende på när mensen kommer då :)
    ja okej, lycka till:) jag ska ju ta ägglossningstest nu från och med imorgon så hoppas det ger utslag snart:) Förrsten jag har en blogg som du gärna får följa.
    där jag skriver lite om våra plander och undersökningar och annat som känns viktigt i denna process.
    babyfootstep.blogspot.se
    :)
  • Äldre 17 Oct 15:35
    #24

    hej !
    jag undrar ifall någon av er vet vart man kan få tag på mer information om insemination.? va de krävs? hur gammal man måste vara för att gör de .min Syster och hennes flickvänn  vill gärna bli en familj men vet inte vart dom ska vända sig så jag vill hjälpa dom med all information kring detta Glad  TAck i för hand !
    /Mari 

  • Äldre 23 Oct 17:39
    #25

    Min sambo har precis plussat vårt första barn. Vin, hon, insinuerade sig på en klink i Köpenhamn. Så bebisen kommer någon gång i juni. :D


    Lesbisk och framgångsrik.
  • Äldre 28 Nov 23:34
    #26

    Hur har det gått för er? :)

  • Äldre 21 Sep 22:31
    #27

    Hej tjejer, hur har det gått för er? Såg att ni bodde i västra Götaland precis som jag.

  • Äldre 21 Sep 22:33
    #28
    tusenliljor skrev 2011-08-28 20:48:38 följande:

    Hej! Jag och min partner planerar att inseminera oss, vi ställer oss i kö i oktober. Ska bli sjukt spännande, det är jag som ska bära på barnet. Är det någon mer som ska ingå insemination?
    Vi ska utföra inseminationen på sjukhus i göteborg eftersom vi bor i Västra götaland.
    Men det är klart mycket att tänka på innan. Jag är mest orolig att inseminationen kommer misslyckas eftersom jag hört att det är många som får inseminera sig flera ggr för att lyckas.
    Hoppes det finns någon där ute som vill skriva!:)


    Hej, vi lyckades på andra inseminationen :) det behöver inte ta långt tid.. Varför väntar ni med att ställa er i kö? Vet att på Sahlgrenska ligger dem efter 6 månader tyvärr.
  • Äldre 29 Sep 11:00
    #29

    Hej!
    Vi är ett par som ska genomgå vår första insemination om ca 2v på rmc Linköping. För oss tog det bara 4v efter läkar- och kuratorsamtalet innan vi fick brevet hem att vi kunde börja. Så spännande och förväntningsfulla

  • Äldre 29 Sep 15:16
    #30
    StillAlive skrev 2015-09-29 11:00:03 följande:

    Hej!
    Vi är ett par som ska genomgå vår första insemination om ca 2v på rmc Linköping. För oss tog det bara 4v efter läkar- och kuratorsamtalet innan vi fick brevet hem att vi kunde börja. Så spännande och förväntningsfulla


    Vad spännande :) hur känns det?
Svar på tråden Lesbiska som har eller planerar insemination!