• Anonym
    Äldre 1 Sep 20:15
    119845 visningar
    126 svar
    126
    119845

    Hur mycket arvode har ni`?

    Ni som är familjehem. Vad har ni för arvode och "ersättning"?
    Tycker mitt verkar så lågt, inte för att jag gör det för pengarna, men undra mest!

  • Svar på tråden Hur mycket arvode har ni`?
  • Äldre 3 Sep 21:23
    #11
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 4 Sep 00:31
    #12
    Tovaliten skrev 2011-09-03 21:23:44 följande:
    Här är senaste listan:

    brs.skl.se/skbibl/cirkdoc.jsp?searchpage=brsb...*&op1=&type=&db=CIRK&from=1&toc_length=20&currdoc= 13
    Länken fungerar inte :/
  • Anonym (Jour)
    Äldre 8 Sep 10:30
    #13

    Jag har 12000:- per rum, med eller utan barn. När jag inte var kontrkterad hade jag 11500:- + omkostnad när jag hade barn.
    När jag var familjehem så hade jag sammanlagt 8600:-, då ingick barnbidraget och förkoleavgiften.
    Vet att ett annat företag betalar 9000:- per rum, och i någon av trådarna här är det någon kommun/företag som betalar 18000.- per rum.   
    Du är galet underbetald. Jag gör det inte för pengarna, men jag ska ju kunna klara mig också på min lön.  

  • Anonym
    Äldre 8 Sep 10:42
    #14
    Anonym (Jour) skrev 2011-09-08 10:30:39 följande:

    Jag har 12000:- per rum, med eller utan barn. När jag inte var kontrkterad hade jag 11500:- + omkostnad när jag hade barn.
    När jag var familjehem så hade jag sammanlagt 8600:-, då ingick barnbidraget och förkoleavgiften.
    Vet att ett annat företag betalar 9000:- per rum, och i någon av trådarna här är det någon kommun/företag som betalar 18000.- per rum.   
    Du är galet underbetald. Jag gör det inte för pengarna, men jag ska ju kunna klara mig också på min lön.  


    Jag är också ett kontrakterat jourhem och kravet jag har är att jag måste vara hemma på heltid, får alltså inte ha annat jobb som krockar med jourhems avtalet
    Jag har en arvodes del som är stående oavsett placerinng eller ej på 27.000/månad, det gäller för 2 platser ( 2 rum ), den delen ska det skattas på och sen får jag varje gång det placeras ett barn en omkostnadsdel beroende på vilken ålder barnet har.
    Betalar inga månadskort från dessa pengar, betalar inga ev tränings avgifter eller andra avgifter såsom dagis och annat  av dessa pengar och får betald mil ersättning.
    Många barn som kommer har ingen grundutrustning alls, har haft många barn som kommer i dom kläderna dom har på sig och äger inget annat. i dom lägena så bidrar Soc med ca 4300 kr / barn till inköp av det barnet behöver!
  • Anonym (Jour)
    Äldre 8 Sep 11:04
    #15
    Anonym skrev 2011-09-08 10:42:35 följande:
    Jag är också ett kontrakterat jourhem och kravet jag har är att jag måste vara hemma på heltid, får alltså inte ha annat jobb som krockar med jourhems avtalet
    Jag har en arvodes del som är stående oavsett placerinng eller ej på 27.000/månad, det gäller för 2 platser ( 2 rum ), den delen ska det skattas på och sen får jag varje gång det placeras ett barn en omkostnadsdel beroende på vilken ålder barnet har.
    Betalar inga månadskort från dessa pengar, betalar inga ev tränings avgifter eller andra avgifter såsom dagis och annat  av dessa pengar och får betald mil ersättning.
    Många barn som kommer har ingen grundutrustning alls, har haft många barn som kommer i dom kläderna dom har på sig och äger inget annat. i dom lägena så bidrar Soc med ca 4300 kr / barn till inköp av det barnet behöver!
    Jobbar du i någon sthlm kommun?
  • Anonym
    Äldre 8 Sep 14:39
    #16
    Anonym (Jour) skrev 2011-09-08 11:04:45 följande:
    Jobbar du i någon sthlm kommun?
    Nej, en bit dätrifrån
  • Anonym (Jour)
    Äldre 8 Sep 15:31
    #17

    Nyfiken på din omkostnadsdel, då min arbetsgivare säger att vi har högsta omkostnaden, men får ingen milersättning, men kan ibland åka uppemot 30 mil/månad. Och bekostar sl kort och allt annat runt omkring. Men tycker omkostnaden är ganska liten, eller så är jag för givmild mot barnen

  • Äldre 20 Sep 21:02
    #18
  • Anonym (nöjd)
    Äldre 5 Oct 12:47
    #20

    Är familjehem för två barn i förskoleålder, jobbar för en kommun. Jag har 13000 kr per barn i arvode och nästan 9000 per barn i omkostnad. (inkl barnbidrag)

    Har fått startbidrag på sammanlagt knappt 20000 kr för möbler, inredning, uteleksaker, vagn, bilbarnstol mm.

    Allt övrigt framöver ska vi stå för själva.

    Se alltid till att ha ett klart och påskrivet kontrakt INNAN placeringen startar, ersättning och allt annat i kontraktet är alltid förhandlingsbart, varför acceptera ett dåligt avtal? 

Svar på tråden Hur mycket arvode har ni`?