• Anonym
    Äldre 1 Sep 20:15
    119849 visningar
    126 svar
    126
    119849

    Hur mycket arvode har ni`?

    Ni som är familjehem. Vad har ni för arvode och "ersättning"?
    Tycker mitt verkar så lågt, inte för att jag gör det för pengarna, men undra mest!

  • Svar på tråden Hur mycket arvode har ni`?
  • nymedl­em
    Äldre 22 Oct 18:33
    #91
    TaSe skrev 2013-10-21 12:51:57 följande:
    Fast "mina" ungar på jobbet är ju just det. Barn som inte kan bo hemma. Barn som har föräldrar som inte klarar av att fostra och ge kärlek. Vi på boendet är deras familj. Många är placerade enligt SoL och har knappt umgänge med sina biologiska föräldrar.
    Varför ska jag få betalt för att fostra dessa när familjehemmen, som gör exakt samma sak, inte bör få betalt för sitt arbete?
    Varför ska ett dygnet runt jobb, som ofta sträcker sig över flera år, göras gratis? Vad är det för märklig värld du lever i?

    Fast det där är lite skillnad jämfört med många av de barn som placeras i fosterhem. De barn du jobbar med har egna problem och behöver vård.

    De flesta (?!) av barnen som soc tar ifrån sin hemmiljö skulle ha det mycket bättre om dom inte blev uppslitna från sin familj och placeras hos fosterfamijer!

    Dessa barn har oftast föräldrar som både vill och kan ta hans om sina barn, men som inte får göra det för soctanterna. 
  • nymedl­em
    Äldre 22 Oct 18:35
    #92
    Eterisk skrev 2013-10-21 13:00:03 följande:
    Själv skulle jag vilja ha i alla fall trettio tusen i månaden om det i jobbet också ingår att hantera bioföräldrar som är påfrestande på liknande sätt som du är i den här tråden. Och det gör det, det ingår i uppdraget. 

    Det finns många olämpliga familjehem, en del av dem skriver på den här sajten och det är uppenbart att de inte är duktiga på vad de utsetts och åtagit sig att göra. Det är riktigt beklagligt. Men det i sig skänker ingen sanning åt dina påståenden om barnstölder, det är ju oerhört fjantigt av dig att inte vidgå att det finns en massa bioföräldrar som är direkt skadliga för sina ungar. 

    Familjehem ska självklart ha (bra) betalt. Jag är extremt skeptisk till arbeten som ska utföras som vore de ett kall. Den som önskar den ordningen kan inte då kräva någon som helst kvalitetssäkring av uppdraget och det skulle sannerligen inte bidra till någon förbättring av de redan dåliga förhållanden som råder lite varstans inom branschen.  

    Ja, jag vet inte vilket som är värst för föräldrar som har blivit bestulna på sina barn.

    Är det soctanterna eller de vidriga fosterföräldrarna som gör allt för att göra våra barns liv till ett än värre helvete?! 
  • Äldre 22 Oct 19:47
    #93
    nymedlem skrev 2013-10-22 18:33:34 följande:

    Fast det där är lite skillnad jämfört med många av de barn som placeras i fosterhem. De barn du jobbar med har egna problem och behöver vård.

    De flesta (?!) av barnen som soc tar ifrån sin hemmiljö skulle ha det mycket bättre om dom inte blev uppslitna från sin familj och placeras hos fosterfamijer!

    Dessa barn har oftast föräldrar som både vill och kan ta hans om sina barn, men som inte får göra det för soctanterna. 
    Jag är inte riktigt säker på att man kan ta hand om sina barn om man föder upp dem på kattmat och burkmajs eller om man kommer hem och slår yxan i ytterdörren och lever rövare så barnen vill begå självmord redan vid 5 års ålder.

    Olika barns historia... 

    Även om det förekommer så har jag väldigt svårt för att tro att soc stjäl en massa barn ifrån exemplariska föräldrar. Har sett så många dåliga föräldrar som fått behålla sina barn utan att soc ingripit.
    Tror de som omhändertas på felaktiga grunder är i minoritet. På samma sätt som att de dåliga hemmen är i minoritet.

    Bättre att utreda hela verksamheten tycker jag om det är många frågetecken. Både soc aggerande och deras regel samt de hem som anlitas.

     
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • nymedl­em
    Äldre 22 Oct 19:55
    #94
    Mandel skrev 2013-10-22 19:47:53 följande:
    Jag är inte riktigt säker på att man kan ta hand om sina barn om man föder upp dem på kattmat och burkmajs eller om man kommer hem och slår yxan i ytterdörren och lever rövare så barnen vill begå självmord redan vid 5 års ålder.

    Olika barns historia... 

    Även om det förekommer så har jag väldigt svårt för att tro att soc stjäl en massa barn ifrån exemplariska föräldrar. Har sett så många dåliga föräldrar som fått behålla sina barn utan att soc ingripit.
    Tror de som omhändertas på felaktiga grunder är i minoritet. På samma sätt som att de dåliga hemmen är i minoritet.

    Bättre att utreda hela verksamheten tycker jag om det är många frågetecken. Både soc aggerande och deras regel samt de hem som anlitas.

     

    Min erfarenhet är precis tvärtom. Enligt min erfarenhet är de flesta barn som soc placerat i familjehem felaktiga beslut där barnen aldrig borde placerats från första början.

    Jag har aldrig sett någon förälder som gett sina barn kattmat, eller skrämt sina barn på de sätt som du beskriver.

    Men så umgås jag endast med vanliga vettiga människor som är bra föräldrar till sina barn. Barn som soc ändå beslutat sig för att stjäla och förstöra livet för!

    Däremot har jag stött på många rent av VIDRIGA fosterhem där de så kallade "föräldrarna" inte ens kan agera bra föräldrar till sina egna barn i många fall. 

    Människohandel kallas det!     
  • Anonym (barnh­em)
    Äldre 22 Oct 20:40
    #95
    nymedlem skrev 2013-10-22 19:55:00 följande:

    Min erfarenhet är precis tvärtom. Enligt min erfarenhet är de flesta barn som soc placerat i familjehem felaktiga beslut där barnen aldrig borde placerats från första början.

    Jag har aldrig sett någon förälder som gett sina barn kattmat, eller skrämt sina barn på de sätt som du beskriver.

    Men så umgås jag endast med vanliga vettiga människor som är bra föräldrar till sina barn. Barn som soc ändå beslutat sig för att stjäla och förstöra livet för!

    Däremot har jag stött på många rent av VIDRIGA fosterhem där de så kallade "föräldrarna" inte ens kan agera bra föräldrar till sina egna barn i många fall. 

    Människohandel kallas det!     
    Ursäkta men hur kan du säga att de flesta barn som placeras är fel placeringar?? jag brukar inte skrika efter underlag på vad folk skriver här men nu måste jag fråga var du har för underlag för det. Jag har sett föräldrar som utsätter sina barn för sexuella handlingar i alla skalor, jag har sett barn misshandlas, jag har sett barn som har varit så förstörda i privata delar så att de inte har kunnat hålla vföringen, jag har sett barn som använts som prostituerade för att deras föräldrar skall kunna ha lite pengar extrra, ja har sett barn som har gjort tre aborter innan de fyllt 14 år. Så jo många placeringar är helt rätt. Många fosterhem är bra det är min erfarenhet. Skall man ha ersättning för absolut.
  • nymedl­em
    Äldre 22 Oct 20:51
    #96
    Anonym (barnhem) skrev 2013-10-22 20:40:01 följande:
    Ursäkta men hur kan du säga att de flesta barn som placeras är fel placeringar?? jag brukar inte skrika efter underlag på vad folk skriver här men nu måste jag fråga var du har för underlag för det. Jag har sett föräldrar som utsätter sina barn för sexuella handlingar i alla skalor, jag har sett barn misshandlas, jag har sett barn som har varit så förstörda i privata delar så att de inte har kunnat hålla vföringen, jag har sett barn som använts som prostituerade för att deras föräldrar skall kunna ha lite pengar extrra, ja har sett barn som har gjort tre aborter innan de fyllt 14 år. Så jo många placeringar är helt rätt. Många fosterhem är bra det är min erfarenhet. Skall man ha ersättning för absolut.

    Ja, det är DIN erfarenhet. Jag har sett många många barn som INTE blivit misskötta av sina föräldrar, men som ändå blivit kidnappade av soc och placerade hos giriga familjehem som behandlar dessa redan av soc traumatiserade barn som sk*t!!

    Noll ersättning till dessa familjehem utöver barnbidrag så rensar man bort denna människohandel och många barn slipper få sin barndom förstörda utan kan få växa upp i trygghet med sina föräldrar! 
  • Anonym (barnh­em)
    Äldre 22 Oct 20:56
    #97
    nymedlem skrev 2013-10-22 20:51:23 följande:

    Ja, det är DIN erfarenhet. Jag har sett många många barn som INTE blivit misskötta av sina föräldrar, men som ändå blivit kidnappade av soc och placerade hos giriga familjehem som behandlar dessa redan av soc traumatiserade barn som sk*t!!

    Noll ersättning till dessa familjehem utöver barnbidrag så rensar man bort denna människohandel och många barn slipper få sin barndom förstörda utan kan få växa upp i trygghet med sina föräldrar! 
    JA och min erfarenhet kommer av att jag arbetat med dessa barn. Vad kommer din erfarenhet av? det är det jag undrar, och hur många är många många barn? hur många är dessa många giriga familjehem? varför är dessa barn redan traumatiserade, menar du att soc traumatiserar barn medvetet? om det skulle införas noll ersättning utöver barnbidrag så skulle inte många vara familjehem. Som sagt jag skulle vilja se lite statistik och forskning på dina uttalande.
  • nymedl­em
    Äldre 22 Oct 21:45
    #98
    Anonym (barnhem) skrev 2013-10-22 20:56:22 följande:
    JA och min erfarenhet kommer av att jag arbetat med dessa barn. Vad kommer din erfarenhet av? det är det jag undrar, och hur många är många många barn? hur många är dessa många giriga familjehem? varför är dessa barn redan traumatiserade, menar du att soc traumatiserar barn medvetet? om det skulle införas noll ersättning utöver barnbidrag så skulle inte många vara familjehem. Som sagt jag skulle vilja se lite statistik och forskning på dina uttalande.

    Jag har samma erfarenhet som du. Jag har arbetat med dessa FAMILJER, inte bara med barnen. Kan inte svara på om soc medvetet traumatiserar barn, i en del fall är det så men oftast beror det nog på okunskap och brott mot lagar och regler.
  • Äldre 23 Oct 07:16
    #99
    nymedlem skrev 2013-10-22 19:55:00 följande:

    Min erfarenhet är precis tvärtom. Enligt min erfarenhet är de flesta barn som soc placerat i familjehem felaktiga beslut där barnen aldrig borde placerats från första början.

    Jag har aldrig sett någon förälder som gett sina barn kattmat, eller skrämt sina barn på de sätt som du beskriver.

    Men så umgås jag endast med vanliga vettiga människor som är bra föräldrar till sina barn. Barn som soc ändå beslutat sig för att stjäla och förstöra livet för!

    Däremot har jag stött på många rent av VIDRIGA fosterhem där de så kallade "föräldrarna" inte ens kan agera bra föräldrar till sina egna barn i många fall. 

    Människohandel kallas det!     
    De jag träffat på är precis tvärt om mot dig. Detta är barn jag stött på i fosterhem som tyvärr haft sådana föräldrar...
    Jag umgås inte med någon som ens blivit anmäld till soc.

    Däremot har jag under ett par år levt med "rädslan" att bli felaktigt anmäld då jag hade en psykiskt sjuk person i min närhet som gjorde en del för att försöka förstöra mitt liv. Tydligen gick hennes gräns vid att anmäla oss till soc för då skulle ju även maken bli indragen och han var ju oskyldig. Det var ju mig hon hatade... 
    Dock visste jag hela tiden att soc aldrig skulle göra något för det finns inte en enda sak de kan anmärka på här. Vare sig i hemmets miljö eller i hur vi är som föräldrar.
    Finns faktiskt folk som är avundsjuk på det liv vi lever här hemma...

    Även om soc gör fel och kanske tar till det tunga arteriellt för snabbt i bland så är jag ändå övertygad om att " ingen rök utan eld"...  
    Inte i alla fallen i alla fall  
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Äldre 23 Oct 22:14

    För vår placering en omkostnad på 3894 detta för att täcka allt som rör barnet , semesterresor , utrustning , idrotter , mat , hyra , el ,kläder , resor till och från umgänge .I dessa pengar ingår barnbidraget. Detta är kommunens rekommenderade kostnad för barn 0-12 år. Arvodet ligger innan skatt på 5302 kr innan skatt .även där rekommendationen för en placering 0-12 år. Kan inte ha mitt vanliga jobb kvar , får inte vara med i facket , får ingen avtalspension . Du kan ju räkna ut Tim penningen själv jag får för att ha ansvaret för ett barn 24 timmar om dygnet , Kalla mig kidnappare , kalla mig pennga kåt , -MEN DU HAR FEL ! Detta gör jag för att jag vill göra det , inte för att bli rik , om det vore för att tjäna pengar har jag valt HELT fel område !!!!!

Svar på tråden Hur mycket arvode har ni`?