• Äldre 14 Sep 07:43
    30230 visningar
    25 svar
    25
    30230

    Hur långt tid tog det innan du blev gravid igen efter ditt utomkvedshavandeskap?

    Skriv gärna om du har båda äggledarna kvar. Berätta gärna om du gjorde något särkilt för att lyckas, och hur det gick med efterföljande graviditet!
    Tack!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur långt tid tog det innan du blev gravid igen efter ditt utomkvedshavandeskap?
  • Äldre 14 Sep 08:07
    #1

    Brustet X 27/1-10, ena äl bortopererad akut med "kejsarsnitt"
    Gravid i maj-10, sonen kom 2/2-11
    Nu gravid i v8+3 med tvåan utan att direkt medvetet "försöka", körde bara oskyddat, det kommer om det kommer

  • Äldre 14 Sep 09:22
    #2

    2 försök

    Har kvar båda äggledarna, behandlades med Methotrexat dec 2010. Hade försöksuppehåll fram till maj då jag spolade äggledarna och sedan tog det två försök innan det tog. Är i 15+4 idag.

  • Äldre 14 Sep 10:09
    #3

    Jag opererade bort vänster äggledare november - 10. Blev sen gravid i maj på 5:e försöket. Fick dessvärre ma och denna månad blir det tredje försöket efter de.

  • Äldre 14 Sep 11:29
    #4

    Opererades för X 17/9-10. Var då i vecka 10+0. Har båda äggledarna kvar, trots att de sa att de skulle ta bort den vänstra som X:et satt i.
    Blev gravid på försök 1 efter operationen (efter första mensen). Gick över BIM med 9 dagar innan jag fattade! Pluset kom 19/11-10 (V.5+2)
    Vår dotter föddes 31/7-11 på BF+6.

  • Äldre 14 Sep 11:52
    #5

    Det fungerade på försök 6, och hittillls (v 23 nu) har det gått bra med graviditeten.

    Jag började med akupunktur försöket innan man har såklart ingen aning om det var just det som fick det att fungera. Jag åt även bidrottningsgele under försök 3-6.

    Min vänstra äggledare är borttagen och jag känner ÄL mycket varje månad och det kändes som att ägget släppte från varannan sida varannan månad. Den månad det fungade släppte det från "rätt" sida.    


    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Äldre 21 Sep 22:20
    #6

    Opererades för x nov 2007, blev av med hö äggledare,gravid igen i maj 2008. tror det tog att bli gravid för jag blev besatt av tanken när jag struntade i det blev jag gravid direkt!

  • tesse6­6
    Äldre 18 Oct 21:41
    #7

    Opererade bort en äggledare 6 maj 2011 pga X. Är nu gravid i v.13. Det tog alltså mindre än 3 månader och på
      2:a försöket. Dock första försöket med ägglossningstickor (testlagret) som visade sig stämma på pricken varvid jag blev gravid direkt. Efter 3 vul så vet jag att ett hjärta slår och det ser ut som det ska :)

  • Äldre 8 Nov 15:58
    #8

    3 försök med 1 äggledareGlad V12 idag!

  • Blivan­deTreB­arnsMo­r
    Äldre 11 Nov 10:12
    #9

    x graviditet,  äggledaren sprack oktober 2008, och gick ej att rädda, var då vecka 10. Hade även ett foster i livmodern
    men det överlevde bara några veckor till. November blev jag skrapad.
    Plussade igen i början av mars 2009, nu med bara en äggledare, men fostret i livmodern tillbakabildades men även ett misstänkt x igen (alltså tvillinggraviditet igen, roligt i efterhand att det förmodligen släppte två ägg med bara en äggledare). Skrapad i april/maj.
    Plussade igen i oktober 2009 och denna gång gick allt bra, snart 1,5 år är min lilla älskade och efterlängtade stora kärlek.

  • Hettie
    Äldre 3 Jan 16:19
    #10

    1 försök.
    Konstaterat X i februari -10
    Slapp operation, fick en spruta istället. Methotrexat? 
    Uppehåll i tre månader efter det och blev sedan gravid på första försöket.
    Har nu en son som snart är ett år :D 

Svar på tråden Hur långt tid tog det innan du blev gravid igen efter ditt utomkvedshavandeskap?