• Äldre 15 Sep 13:34
    23093017 visningar
    233483 svar
    -4 +24
    233483
    23093017

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 15 Sep 14:26
    #11
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-15 14:23:13 följande:
    firran.. det är ju ett positivt test helt klart.. men frågan är om sprutan påverkar... gör den verkligen det 13 dagar efter????
    det står att den kan visa positivt upp till 10 dagar ... så borde ju inte vara den.. men vågar inte tro på att det är ett plus !!! kommer bli två långa dagar tills jag ska testa igen ! puh
  • Äldre 15 Sep 14:33
    #12

    Firran: Ett jättetydligt plus! Tycker inte att det borde kunna vara sprutan om det står 10 dagar!! Vågar mig på ett grattis!! Håller tummarna för starkare streck om 2 dagar!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Äldre 15 Sep 14:44
    #13

    firran din spruta borde verkligen ha gått ur kroppen vid det här laget. Så jag tror och hoppas att det är ett plus!

    Slemtorsk: väntar med spänning på en uppdaterad bild, hmm ja altså ett nytt test Skrattande .

    Själv har jag 100st test som ligger och väntar tills jag ska börja testa om ca 3veckor.. så jag kan slösa bäst jag vill haha !!


    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Tissel­tassel
    Äldre 15 Sep 14:50
    #14

    Idag kom mina test så ska ta ett om några timmar :) hoppas.. bim 17-20

  • Äldre 15 Sep 14:55
    #15
    Den lilla M skrev 2011-09-15 14:44:20 följande:
    firran din spruta borde verkligen ha gått ur kroppen vid det här laget. Så jag tror och hoppas att det är ett plus!

    Själv har jag 100st test som ligger och väntar tills jag ska börja testa om ca 3veckor.. så jag kan slösa bäst jag vill haha !!
    Jag hoppas också , ska vänta två dagar så måste det ju visa sig !! =)  Ja man tycker det när det står upp till tio dagar...
    Håller tummarna för dig !!
    Tisseltassel skrev 2011-09-15 14:50:58 följande:
    Idag kom mina test så ska ta ett om några timmar :) hoppas.. bim 17-20
    åh håller tummarna !!
  • Äldre 15 Sep 15:06
    #16

    japp så testade jag.. men näää inget positivt här inte...


  • Äldre 15 Sep 15:12
    #17

    Lägger till i favoriter.....

  • Äldre 15 Sep 15:15
    #18

    försöker få upp den andra bilden jag tog..


  • Äldre 15 Sep 15:24
    #19

    slemtorsk: hmm urk va synd jag ser ju inget på den bilden. men kanske borde du testa med morgon urin ist. hur länge hade du hållit dig nu och hur mycket har du druckit? Om du fortsätter testa på i den farten får du börja beställa från samma ställe som jag gör (är testnarkoman haha). 184kr för 100st test inkl frakt! Testen är 10miu och riktigt bra. Jag har aldrig fått ett sk spökstreck på dem. Men däremot har jag fått det på CB fler ggrRynkar på näsan..

     


    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Äldre 15 Sep 15:26
    #20
    Skrutt 83 skrev 2011-09-15 13:37:53 följande:
    Börjar själv då! Vad tror ni om mina test. Hade ett tidigt mf i v.5 i augusti, vet inte till 100 om jag hade äl denna cykel men ägglossningstesterna gav starkt streck förra sön-mån tillsammans med mkt äl-känningar. Har sen haft lite symtom som gjorde att jag började hoppas. Tror det är ä+9 idag.. Kan vara +8..

    Tog igår kväll ett test ifrån testlagret som såg ut såhär 30 min efter att tiden gått ut:

     


    Jag vet att man inte ska lita på test efter tiden gått ut, men det var precis såhär det var innan mitt plus förra gången så därför fick jag ju lite hopp.. Har inte fått rosa efter på detta sätt när jag inte varit gravid- Testet imorse från testlagret kom också något svagt upp mot slutet av tiden/efter tiden men tyckte inte det såg lika rosa ut.. Tog ett cb också som visade detta:

    Justerade kontrasten lite:

    CB visade inom angivna tiden! Vad tror ni, vågar man hoppas på hcg fast det är tidigt, eller är detta bara spök? Hoppas så!!
    tycker mig ana ett plus på testlagrets! grattis isf! :)
    Ilion <3 4/7 2011
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester