• Äldre 15 Sep 13:34
    23093293 visningar
    233483 svar
    -4 +24
    233483
    23093293

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 15 Sep 15:32
    #21

    denna tråd kommer användas flitigt , jag ser streck överallt på mina test fast de oftast inte är där Flört

  • Äldre 15 Sep 16:06
    #22


    såg ett rosa streck på mitt test som sen försvann lika snabbt..
    SÅ, någon som ser en antydan till streck här?
  • Äldre 15 Sep 16:13
    #23

    hmmm Envira.. tyvärr... ser inget men om du såg ett streck inom "rätt tid" och det försvann när det torkade så ska det ju gälla.. Jag skrev ju till RFSU och frågade om mitt test jag tog i går, som visade ett streck men sen blev blankt efter någon timma och enligt hon som svarade så är det fortfarande positivt, men det återstår väl att se för oss båda

  • Äldre 15 Sep 16:13
    #24

    Envira vart köper du dina test? Har inte sett med rött handtag förut!! Vore kanske kul att testa nått nytt när mina tar slut! Ser dock tyvärr inget andra streck...

    Sen har jag en liten fråga; får ni alltid att test strecket på ÄL är starkare än kontrollstrecket? För mig blir dem lika starka men inte att teststrecket blir starkare..


    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Äldre 15 Sep 16:16
    #25
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-15 16:13:24 följande:
    hmmm Envira.. tyvärr... ser inget men om du såg ett streck inom "rätt tid" och det försvann när det torkade så ska det ju gälla.. Jag skrev ju till RFSU och frågade om mitt test jag tog i går, som visade ett streck men sen blev blankt efter någon timma och enligt hon som svarade så är det fortfarande positivt, men det återstår väl att se för oss båda
    grejen är att det varade typ en halv minut bara så jag undrar nästan om hjärnan spelade mig ett spratt, fast jag tyckte det var så tydligt!
    Den lilla M skrev 2011-09-15 16:13:31 följande:
    Envira vart köper du dina test? Har inte sett med rött handtag förut!! Vore kanske kul att testa nått nytt när mina tar slut! Ser dock tyvärr inget andra streck...

    Sen har jag en liten fråga; får ni alltid att test strecket på ÄL är starkare än kontrollstrecket? För mig blir dem lika starka men inte att teststrecket blir starkare..
    Det är rfsu test :) 

     
  • Äldre 15 Sep 16:16
    #26
    Den lilla M skrev 2011-09-15 16:13:31 följande:
    Envira vart köper du dina test? Har inte sett med rött handtag förut!! Vore kanske kul att testa nått nytt när mina tar slut! Ser dock tyvärr inget andra streck...

    Sen har jag en liten fråga; får ni alltid att test strecket på ÄL är starkare än kontrollstrecket? För mig blir dem lika starka men inte att teststrecket blir starkare..
    misstänker att enviras är rfsus vanliga, för de har rött handtag..

    och som svar på din fråga ... njae..... jag tycker de brukar vara ungefär lika.. när de är det så tar jag ett digitalt för att säkerställa och då brukar det vara positivt..
  • Äldre 15 Sep 16:18
    #27

    Vilken bra tråd!!

  • Äldre 15 Sep 16:20
    #28

    Envira - Jag ser något svaaaagt. När har du bim?

  • Äldre 15 Sep 16:23
    #29
    +1
    LitetBus skrev 2011-09-15 16:20:20 följande:
    Envira - Jag ser något svaaaagt. När har du bim?
    Jag har ju precis slutat med preventivmedel den här månaden så jag vet ju inte riktigt hur lång min cykel är, men det är dag 28 idag i alla fall!
  • Äldre 15 Sep 16:41
    #30

    okej tack för svaret. Har aldrig testat dem bara deras andra i "behållaren". Fick svag stegring ÄL stickan idag så det betyder att nått är på g (den var helt vit igår). Så det blir till att ha en myshelg Flört!

    Håller tummarna att jag får se lite flera plus här snart!! 


    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester