• Äldre 15 Sep 13:34
    22850308 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22850308

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 15 Sep 17:41
    #31

    Får nog lägga till denna tråden i favoriter...
    De senaste månaderna har jag fått "spökstreck" på 6 av 8 gravtest...
    Men så har ju tant röd hälsat på sen...

    Har införskaffat några ägglossningstest så man kanske kan få klarhet i när ägglossningen är i alla fall...
    Lite svårt att veta annars med en oregelbunden mens...
    Och igår visade det på en solklar stegring av LH...
    Så nu är det väl bara att mysa på och hoppas på att tant röd håller sig borta...

  • Äldre 15 Sep 18:05
    #32

    Vad skulle ni säga att det här var då? Det var ett test jag tog för längesen (i sommras), jag vill bara veta vad ni tror att det var :)


  • Äldre 15 Sep 19:13
    #33

    Favoritar

  • Äldre 15 Sep 20:41
    #34

    Håller tummarna för er alla :) (och skriver en rad så jag kan fortsätta följa er) :)

  • Äldre 15 Sep 20:46
    #35

    Intressant tråd som hamnar i favoriter :)

  • Äldre 15 Sep 20:56
    #36

    Åhh vilken toppentråd!

    Är på BIM + 4 dag och får ett väldigt svagt plus. Det är rosa (även om det är svårt att se på bilden) och kommer upp precis inom testtiden och strecket syns i all belysning. PÅ BIM fick jag ett otroligt svagt streck. Det var så svagt att jag fick vinkla det och hålla upp framför ljus för att se. Så det är starkare nu men ändå väldigt svagt för att vara BIM + 4 väl? (Vet exakt när jag hade BIM eftersom jag gjort IVF.)  Någon med erfarenhet? Min syrra fick så här svagt när hon fick missfall så jag är orolig. 


  • Äldre 15 Sep 21:01
    #37
    Copyjulia skrev 2011-09-15 20:56:37 följande:
    Åhh vilken toppentråd!

    Är på BIM + 4 dag och får ett väldigt svagt plus. Det är rosa (även om det är svårt att se på bilden) och kommer upp precis inom testtiden och strecket syns i all belysning. PÅ BIM fick jag ett otroligt svagt streck. Det var så svagt att jag fick vinkla det och hålla upp framför ljus för att se. Så det är starkare nu men ändå väldigt svagt för att vara BIM + 4 väl? (Vet exakt när jag hade BIM eftersom jag gjort IVF.)  Någon med erfarenhet? Min syrra fick så här svagt när hon fick missfall så jag är orolig. 

     


    det är ju ett tydligt plus :)
  • Äldre 15 Sep 21:04
    #38
    Envira skrev 2011-09-15 21:01:13 följande:
    det är ju ett tydligt plus :)
    Åhhh vad glad jag blir att du tror det! Men ska det inte vara starkare så här många dagar efter BIM? Kanske ett tidigt missfall på g? (superpessimist efter 5 års försök utan ett enda plus, en misslyckad insemination och 3 misslyckade IVF:er...)
  • Äldre 15 Sep 21:10
    #39
    Copyjulia skrev 2011-09-15 21:04:15 följande:
    Åhhh vad glad jag blir att du tror det! Men ska det inte vara starkare så här många dagar efter BIM? Kanske ett tidigt missfall på g? (superpessimist efter 5 års försök utan ett enda plus, en misslyckad insemination och 3 misslyckade IVF:er...)
    det ska ju inte spela någon roll alls hur starkt strecket är, ett plus är alltid ett plus!
  • Äldre 15 Sep 21:26
    #40

    Copyjulia, det där är ett brett och fint plus :) Styrkan på testet har väl med hormoner att göra, du ska se att det blir starkare. Det var ju starkare nu än för ett par dagar sen? :) Grattis! :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester