• Äldre 15 Sep 13:34
    22850334 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22850334

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 15 Sep 21:33
    #41
    Skrutt 83 skrev 2011-09-15 13:37:53 följande:
    Börjar själv då! Vad tror ni om mina test. Hade ett tidigt mf i v.5 i augusti, vet inte till 100 om jag hade äl denna cykel men ägglossningstesterna gav starkt streck förra sön-mån tillsammans med mkt äl-känningar. Har sen haft lite symtom som gjorde att jag började hoppas. Tror det är ä+9 idag.. Kan vara +8..

    Tog igår kväll ett test ifrån testlagret som såg ut såhär 30 min efter att tiden gått ut:

     


    Jag vet att man inte ska lita på test efter tiden gått ut, men det var precis såhär det var innan mitt plus förra gången så därför fick jag ju lite hopp.. Har inte fått rosa efter på detta sätt när jag inte varit gravid- Testet imorse från testlagret kom också något svagt upp mot slutet av tiden/efter tiden men tyckte inte det såg lika rosa ut.. Tog ett cb också som visade detta:

    Justerade kontrasten lite:

    CB visade inom angivna tiden! Vad tror ni, vågar man hoppas på hcg fast det är tidigt, eller är detta bara spök? Hoppas så!!
    Hej vännen!! Solig
    Ser absolut något svagt, svagt på testlagrets!! Ser lite ut som mitt första på äl +8/9.
    Åh, vad spännande! Håller tummar och tår att det är er tur nu. 
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • Äldre 15 Sep 21:58
    #42

    tog ett till test nu ikväll men hade bara hållt mig ca 3-4 timmar så jag tycker inte det syns något nu..


  • Äldre 15 Sep 23:13
    #43
    Copyjulia skrev 2011-09-15 20:56:37 följande:
    Åhh vilken toppentråd!

    Är på BIM + 4 dag och får ett väldigt svagt plus. Det är rosa (även om det är svårt att se på bilden) och kommer upp precis inom testtiden och strecket syns i all belysning. PÅ BIM fick jag ett otroligt svagt streck. Det var så svagt att jag fick vinkla det och hålla upp framför ljus för att se. Så det är starkare nu men ändå väldigt svagt för att vara BIM + 4 väl? (Vet exakt när jag hade BIM eftersom jag gjort IVF.)  Någon med erfarenhet? Min syrra fick så här svagt när hon fick missfall så jag är orolig. 

     


    Även om du gjort IVF så kan det väl ta olika lång tid innan ägget fäster... och alltså kan styrkan variera. Tog du med morgonurin? Håller tummarna. Pluss som blir starkare är ju i alla fall ett gott tecken!
    Loouiiisee skrev 2011-09-15 18:05:58 följande:
    Vad skulle ni säga att det här var då? Det var ett test jag tog för längesen (i sommras), jag vill bara veta vad ni tror att det var :)

     


    Väldigt gul bild så det är svårt att se färgen... Hade nog ändå trott att det där var ett test efter tiden gått ut...
  • Äldre 15 Sep 23:23
    #44

    Copyjulia: ser ett tydligt plus! Alla är olika känsliga för hcg så tror inte du behöver vara orolig, det viktigaste är att testerna ökar i styrka. Håller tummarna!

    Slemtorsk: Fy vad ledsen jag blir för din skull.. :( men ge inte upp hoppet ännu, du var ju många dagar innan bim. Håller tummarna!

    Envira: jag ser tyvärr ingenting på bilden :( men håller tummarna att det snart är ett fint plus!

    FlakeZ: Hej!! Tack ja jag hoppas.. 5 försöket nu med mf i augusti, var osäker på om Äl var överhuvudtaget denna mån.. Men testet från testlagret blev inte sådär förens 30 min efter tiden gått ut, :( är från igår på Äl+8. Kom ditt inom tiden så tidigt? När blev det ett tydligt steck? idag ser jag bara svaga mkt tveksamma skuggor och de har inte blivit lika tydliga efter tiden som detta blev. Men tog ett Äl test nu ikväll som visade i stort sätt lika starka streck och strecket på cb syntes fortfarande, togs imorse. Men har fått spökstreck på dem tidigare så det vågar jag inte lita på... Men hoppas Äl-testet indikerar att det är något på g.. Annars är det kanske en sen Äl efter mf men har inga symtom på att det skulle vara Äl nu.. Hoppas så men vill inte bli besviken.

  • Äldre 16 Sep 09:23
    #45

    såhär ser dagens ut.. om jag vrider och vänder ser jag ett streck,men det borde ju vara spök eller?..
    jag har för övrigt inte en endaste en antydan till mens..


  • Äldre 16 Sep 09:31
    #46
    Skrutt 83 skrev 2011-09-15 23:23:52 följande:
    Copyjulia: ser ett tydligt plus! Alla är olika känsliga för hcg så tror inte du behöver vara orolig, det viktigaste är att testerna ökar i styrka. Håller tummarna!

    Slemtorsk: Fy vad ledsen jag blir för din skull.. :( men ge inte upp hoppet ännu, du var ju många dagar innan bim. Håller tummarna!

    Envira: jag ser tyvärr ingenting på bilden :( men håller tummarna att det snart är ett fint plus!

    FlakeZ: Hej!! Tack ja jag hoppas.. 5 försöket nu med mf i augusti, var osäker på om Äl var överhuvudtaget denna mån.. Men testet från testlagret blev inte sådär förens 30 min efter tiden gått ut, :( är från igår på Äl+8. Kom ditt inom tiden så tidigt? När blev det ett tydligt steck? idag ser jag bara svaga mkt tveksamma skuggor och de har inte blivit lika tydliga efter tiden som detta blev. Men tog ett Äl test nu ikväll som visade i stort sätt lika starka streck och strecket på cb syntes fortfarande, togs imorse. Men har fått spökstreck på dem tidigare så det vågar jag inte lita på... Men hoppas Äl-testet indikerar att det är något på g.. Annars är det kanske en sen Äl efter mf men har inga symtom på att det skulle vara Äl nu.. Hoppas så men vill inte bli besviken.
    Det är det jag är orolig för. Alla verkar ha så fina stegringar var tredje dag men mitt ökar  inte mycket i  styrka... 
  • Äldre 16 Sep 10:09
    #47

    Envira: mitt streck för dagen ser exakt ut som ditt... Så svagt, och här är inte heller en antydan till mens... Håller tummarna för oss båda att det är plus :)

  • Äldre 16 Sep 10:16
    #48
    HelenFr skrev 2011-09-16 10:09:59 följande:
    Envira: mitt streck för dagen ser exakt ut som ditt... Så svagt, och här är inte heller en antydan till mens... Håller tummarna för oss båda att det är plus :)
    då får vi verkligen hålla tummarna!Glad 

    en sak som jag märkt av som jag inte vet om det är en biverkning av att ha slutat med p-pillren eller av grav..
    Jag har fått finnar som en tok, sambon har till och med kommenterat det!
    Typ över en natt så kom det upp en massa över hela ansiktet, jag som inte haft finnar på hur länge som helst.. 
  • Äldre 16 Sep 10:18
    #49
    Copyjulia skrev 2011-09-15 20:56:37 följande:
    Åhh vilken toppentråd!

    Är på BIM + 4 dag och får ett väldigt svagt plus. Det är rosa (även om det är svårt att se på bilden) och kommer upp precis inom testtiden och strecket syns i all belysning. PÅ BIM fick jag ett otroligt svagt streck. Det var så svagt att jag fick vinkla det och hålla upp framför ljus för att se. Så det är starkare nu men ändå väldigt svagt för att vara BIM + 4 väl? (Vet exakt när jag hade BIM eftersom jag gjort IVF.)  Någon med erfarenhet? Min syrra fick så här svagt när hon fick missfall så jag är orolig. 

     


    mitt var inte mkt starkare när jag testade på BIM, och då väntade jag ändå tvillingar! 

    Så GRATTIS! 
  • Äldre 16 Sep 11:43
    #50
    mumama skrev 2011-09-16 10:18:33 följande:
    mitt var inte mkt starkare när jag testade på BIM, och då väntade jag ändå tvillingar! 

    Så GRATTIS! 
    Tack! Testade du med Testlagrets? De ska ju vara superkänsliga. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester