• Äldre 15 Sep 13:34
    23092907 visningar
    233483 svar
    -4 +24
    233483
    23092907

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 17 Sep 15:58

    envira.. jag ser verkligen INGET på den bilden.... din kamera måste verkligen suga  *S*

    Men när jag laddar upp din bild till min dator och skärpar till den lite....så kanske eventuellt jag ser ett svagt svagt streck... men det är MYCKET svagare än mitt svaga streck så du kan inte vara någon höghormonare isf *S*

    Men du får väl vänta o se helt enkelt..precis som jag

  • Äldre 17 Sep 16:16
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-17 15:58:58 följande:
    envira.. jag ser verkligen INGET på den bilden.... din kamera måste verkligen suga  *S*

    Men när jag laddar upp din bild till min dator och skärpar till den lite....så kanske eventuellt jag ser ett svagt svagt streck... men det är MYCKET svagare än mitt svaga streck så du kan inte vara någon höghormonare isf *S*

    Men du får väl vänta o se helt enkelt..precis som jag
    jag kan säga som så att när strecket var där så såg jag det riktigt väl.. 
    Haha, åh vad nervös jag blir!
    jag ser faktiskt på min bild ovan, antagligen för att jag vet exakt vart det ska vara haha! 
  • Äldre 17 Sep 16:27
    Envira skrev 2011-09-17 16:16:53 följande:
    jag kan säga som så att när strecket var där så såg jag det riktigt väl.. 
    Haha, åh vad nervös jag blir!
    jag ser faktiskt på min bild ovan, antagligen för att jag vet exakt vart det ska vara haha! 
    jo men det syns ju tydligare i verkligheten också... och sen bleknar det väldigt fort, särskilt om det är svagt redan från början.

    Jag får nog hålla ut några dagar till eftersom jag just nu testar med "dyra" tester... jag vidhåller dock att mitt första var svagt svagt positivt.... men övriga har ju inte riktigt följt den trenden,.. å andra sidan har det inte varit lika känsliga tester heller.....

    MEEEN jag önskar så att jag kunde dela detta med min sambo.. men jag vill inte invagga honom i något, det här betyder nog mer för honom än för mig- jag har ju liksom redan ett barn så även om jag väldigt gärna vill så ... men för honom.. det är hans sista chans liksom (vi är ju inte 20 direkt)

    Men jag får väl vänta och förhoppningsvis visa upp ett klart och tydligt positivt digitalt i mitten av nästa vecka... håller tummarna för det iaf.
  • SagasM­amma04
    Äldre 17 Sep 16:35

    någon mer än jag som ser streck nr. 2? och isåfall vill jag inte ha några gratulationer.



  • Äldre 17 Sep 16:36
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-17 16:27:46 följande:
    jo men det syns ju tydligare i verkligheten också... och sen bleknar det väldigt fort, särskilt om det är svagt redan från början.

    Jag får nog hålla ut några dagar till eftersom jag just nu testar med "dyra" tester... jag vidhåller dock att mitt första var svagt svagt positivt.... men övriga har ju inte riktigt följt den trenden,.. å andra sidan har det inte varit lika känsliga tester heller.....

    MEEEN jag önskar så att jag kunde dela detta med min sambo.. men jag vill inte invagga honom i något, det här betyder nog mer för honom än för mig- jag har ju liksom redan ett barn så även om jag väldigt gärna vill så ... men för honom.. det är hans sista chans liksom (vi är ju inte 20 direkt)

    Men jag får väl vänta och förhoppningsvis visa upp ett klart och tydligt positivt digitalt i mitten av nästa vecka... håller tummarna för det iaf.
    Håller verkligen tummarna för er, jag förstår att du inte vill säga något innan du vet säkert, det vill faktiskt inte jag heller även om detta är vårt första försök! 
    Vi får hålla tummarna åt varandra och hoppas på fina plus i veckan :) 
  • Äldre 17 Sep 16:37
    SagasMamma04 skrev 2011-09-17 16:35:05 följande:
    någon mer än jag som ser streck nr. 2? och isåfall vill jag inte ha några gratulationer.

     


     


    japp det ser jag!
  • veroni­ca78
    Äldre 17 Sep 16:41

    Jag ser åxå!

  • Äldre 17 Sep 16:41

    sagasmamma.... om jag anstränger blicken riktigt så tycker jag mig se något vääääldigt svagt men jag är inte säker...

    varför vill du inte ha grattis?? Inget planerat ??

  • veroni­ca78
    Äldre 17 Sep 16:45

    Sagasmamma; om det är en oplanerad graviditet och inget du önskade så är det väldigt osmakligt av dig att lägga upp detta i en tråd där samtliga längtar efter ett positivt test.

  • SagasM­amma04
    Äldre 17 Sep 16:47

    det är det absolut inte. har en dotter på 5 månader. äter p-piller och "på skoj" (håller på och röjjer här hemma och hittade ett) gjorde jag ett grav test (förväntar mens inom det närmsta dagarna) och ser detta. inte vad man förväntar sig.
    hade en helvetesgraviditet med den senaste och en jobbig förlossning så jag/vi har bestämt oss för att inte skaffa några fler barn. så detta är riktigt illa :o(

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester