• Äldre 15 Sep 13:34
    22851097 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22851097

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 19 Sep 20:15

    Slemtorsk: På dessa bilderna ser jag inget :(

  • Ljushu­vudet
    Äldre 19 Sep 20:20

    Slemtorsk jag ser inget på dina originalbilder men om man trixar så ser man ett svagt svagt streck på det översta testet Obestämd fast frågan är hur säkert det är med trixade kort...hehe

  • Äldre 19 Sep 20:22
    Ljushuvudet skrev 2011-09-19 20:20:06 följande:
    Slemtorsk jag ser inget på dina originalbilder men om man trixar så ser man ett svagt svagt streck på det översta testet Obestämd fast frågan är hur säkert det är med trixade kort...hehe
    Det är ju samma test bara olika bilder   jag har inte trixat nåt med dem själv så jag vet inte men i mina ögon så syns inkentinken ha ha....

    Men enligt rfsus tant som hade mailat mig idag igen och frågat hur det gått och talade om att det vanliga rfsu har en känslighet på 50, testa tidigt på 25 men det KAN känna så lågt som 10 vilket kanske kunde förklara.. men som sagt.. jag väntar.. bim är ju IDAG för fan..eller i morgon
  • Ljushu­vudet
    Äldre 19 Sep 20:29


    Här Slemtorsk kommer ditt test som jag redigerade, hoppas det var ok Skäms jag ljusade upp bilden bara och satte ut en pil där jag svagt svagt kan se ett streck. Min man fick kolla med och han ser ALDRIG ngt streck på bilderna annars men här tyckte han att han såg ngt svagt Drömmer
  • Äldre 19 Sep 20:33

    haha... vad gullligt av din man att titta .. pussa på honom från mig

    Och ja nu ser jag ju men alltså... jag väljer nog att vara lite neutral..eller tvingar mig till att vara det även om jag mår lite....underligt..men jag skyller på PMS *ASG*

  • Ljushu­vudet
    Äldre 19 Sep 20:38

    Det gör du helt rätt i, man ska vara vaksam innan man fått det där solklara plusset. Fast även om du har BIM så finns det inget som säger att du får helt solklart plus på BIM-dagen utan det beror ju helt på hur hög hCG-halt du har i urinen, men detta vet du ju redan *fniss*

    Jag håller iaf tummarna för ett fett plus för dig de kommande dagarna

  • Äldre 19 Sep 21:29

    Jag mår förskräckligt illa.. men nu när jag var på dass såg jag också en del rosa på toapappret.. ytterst svagt (det också precis som gravtesterna ha ha) men det gör mig säker på att jag INTE är gravid trots allt......

    Bara att invänta läkarbesöket om 1 vecka...

  • Äldre 19 Sep 21:31

    Nej! Slemmis, du får inte sabba mina förhoppningar!

    Kram på dig och hoppas på att det är en sen nidationsblödning...

  • Äldre 19 Sep 21:32
    Ljushuvudet skrev 2011-09-19 20:29:47 följande:

     


    Här Slemtorsk kommer ditt test som jag redigerade, hoppas det var ok Skäms jag ljusade upp bilden bara och satte ut en pil där jag svagt svagt kan se ett streck. Min man fick kolla med och han ser ALDRIG ngt streck på bilderna annars men här tyckte han att han såg ngt svagt Drömmer
    Tyvärr tycker jag att jag bara ser ett vitt streck, dvs där teststrecket ska vara. Där pilen är ser det mer ut som det är själva "kanten" på det vita fältet.

     
  • Äldre 19 Sep 21:36
    Stella 78 skrev 2011-09-19 21:32:14 följande:
    Tyvärr tycker jag att jag bara ser ett vitt streck, dvs där teststrecket ska vara. Där pilen är ser det mer ut som det är själva "kanten" på det vita fältet.

     
    Det syns inget vitt streck i verkligheten iaf.. och nej kanten är mer åt höger.. men jag har svårt att se något streck överhuvudtaget där så jag tror det är negativt...Det var Sockerbrallan som fixade bilden och visst finns det något där men det kan ju lika gärna vara en skugga.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester