• Äldre 15 Sep 13:34
    22850480 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22850480

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 20 Sep 08:48
    Firran skrev 2011-09-20 08:45:25 följande:
    Ni som funderar över rfsu s test .. kolla på mina test , dom är från test lagret.. Hade två test från rfsu.. tog ett samma

    Inte så underligt.. har precis fått svar från RFSU igen.. deras vanliga strippar har en känslighet på 50 ... och clearblue digital på 25........hmmm kanske ska ta mitt på rasten sen då med tanke på att illamåendet finns här i dag med...
  • Äldre 20 Sep 09:33

    galet att dem har en känslighet på 50miu trodde ingen av tillverkarna hade det längre. det vanliga är ju 10miu och 25miu men har sett att det finns ett test från australien som bara är på 6,5miu. Men som sagt 50 o 100miu känns ju lite som stenåldertest.. prova igen i morgon Slemmis så håller jag mina tummar för dig! 


    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Äldre 20 Sep 09:34
    Den lilla M skrev 2011-09-20 09:33:06 följande:
    galet att dem har en känslighet på 50miu trodde ingen av tillverkarna hade det längre. det vanliga är ju 10miu och 25miu men har sett att det finns ett test från australien som bara är på 6,5miu. Men som sagt 50 o 100miu känns ju lite som stenåldertest.. prova igen i morgon Slemmis så håller jag mina tummar för dig! 
    får se om jag kan hålla mig ha ha..eller om mensen kommer....

    Berättade iaf nu för mannen att jag mår illa.. men försöker hålla det lite "skojsigt" och skämtar om att jag är skengravid.......
  • Äldre 20 Sep 09:37
    Fast när jag söker på det.. så verkar det som att CB-digitalt OXÅ har en gräns på 50 mlU.??????
  • Orchil­ea
    Äldre 20 Sep 10:01

    Har just bokat inskrivning på mvc, blir den femte okt Vägde o mätte mig imorse, gått ner ca 2kg och 2cm i midjan på en månad, trots att jag helt slutat springa efter ÄL... Läste någonstans att förbränningen är 25% högre än vanligt när man är gravid...

  • Orchil­ea
    Äldre 20 Sep 10:02

    Oj, skrev i fel tråd :-/

  • IsaDor­a1
    Äldre 20 Sep 10:21

    Jag har BIM imorgon!

    Kunde inte hålla mig och testade först med två ägglossningstest för att se om det kunde ge utslag (dock ej något att lita på). Strecken kom upp DIREKT!!!

    Därefter tog jag ett clearblue test och det visade super super JÄTTE SUPER SVAGT + !! Jag vet inte vad jag ska tro, ÄR JAG GRAVID???

    Det syns skit dåligt på denna bilden så jag förbättrade lite så ni kan se, titta på bild 3 så ser ni nog.



    Super svagt, men jag ser något gör ni? Det var lite svårt att fånga på bild!


    Jag ju trots allt inte BIM förens imorgon. Men jag har fruktansvärt ont i mina bröst så det inte går att röra dom. Mina ögon är super glansiga fortfarande och jag är lite förkyld. Svullen mage har jag också, fick en blödning igår, super liten men det försvann igen. Äter jag inte när jag är hungrig (speciellt morgon) kan jag må lite lite illa. Sen är jag TRÖTT HELA TIDEN!!

  • Äldre 20 Sep 10:28

    Isa: äl testen är ju inte fullt positiva på din bild.. Jag får så hela cykeln mer eller mindre och sen så klart starkt vid äl. Och ser tyvärr inget på cb :( inte via mobilen iaf.

  • Ljushu­vudet
    Äldre 20 Sep 10:30

    IsaDora:
    Jag ser tyvärr inget på ditt cb, hoppas dock att du får ett tydligt plus imorgon Solig

  • Äldre 20 Sep 10:36

    IsaDora, ser tyvärr ingenting :(

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester