• Äldre 15 Sep 13:34
    23092620 visningar
    233483 svar
    -4 +24
    233483
    23092620

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 20 Sep 12:16


    lilaemma skrev 2011-09-20 12:05:28 följande:
    Juliette F: Jobbig sits. Vet hur det är när man blöder och hoppas samtidigt. Hoppas på att du snart får fina starka pluss!

    Lilaemma, har eg inte "blött" utan fått lite brun "spotting" ett par gånger på pappret igår. I dag inga spottings alls. Men jag tolkar det ändå som ett dåligt tecken. Clearblue-testet från igår som gav svagt plus, har "bleknat" över natten - och idag syns INGENTING. Se ovan! Är det vanligt? Tolkar även det som neg, tyvärr. Ska det aldrig ta sig undrar man? Fast officiell testdag är på söndag, men jag har nästan redan kastat in handduken.. får väl se vad nya Clearblue-tester säger idag, återkommer!   
  • ratche­d
    Äldre 20 Sep 12:17
    Den lilla M skrev 2011-09-20 09:33:06 följande:
    galet att dem har en känslighet på 50miu trodde ingen av tillverkarna hade det längre. det vanliga är ju 10miu och 25miu men har sett att det finns ett test från australien som bara är på 6,5miu. Men som sagt 50 o 100miu känns ju lite som stenåldertest.. prova igen i morgon Slemmis så håller jag mina tummar för dig! 
    Inom vården använder man oftast 50 mlU/ml. De flesta billighetstest som säljs är 25 mlU/ml, och det finns även 10 mlU/ml - men det är faktiskt så att allt under 25 mlU/ml inte räknas som "tillförlitligt" i svensk vård.
  • Äldre 20 Sep 12:18


    hej lägger i en bild på mitt test idag är det nån som ser nått??
  • Äldre 20 Sep 12:20
    lilaemma skrev 2011-09-20 12:13:54 följande:
    Att det blir svagare efterhand spelar ingen roll. Att göra fler idag kommer inte att kunna säga dig något om hormonnivåerna. Du kan testa igen i morgon bitti och se om det är starkare eller svagare, men det kommer fortfarande inte att vara tillförlitligt. Helst ska du nog vänta minst tre dagar för att se om det stegras eller inte. Men även då skulle det kunna vara bara att sprutans effekt minskar och inte att graviditeten slutat utsöndra hcg. Om en vecka borde det ju kunna börja synas på riktigt, eller? Vet att det är jättejobbigt att vänta. Men jag tror att det vore bättre för dig om du på något sätt kunde låta bli att stressa så att din kropp kan fokusera på graviditeten. Förhoppningsvis är det ju en nidationsblödning du haft... Håller tummarna för dig!
    Håller med lilaemma, det är dumt att nojja och stressa, men sååå jobbigt att vänta på svar Skrikandes. Vet också att man bör vänta två dagar då hCG-nivåerna fördubblas varannan dag. Men känner jag mig själv så testar jag idag och i morgon igen :). Köper ett tvåpack Clearblue, och har redan ett digital i byrålådan som jag väntar med till officiell testdag!
  • Äldre 20 Sep 12:40

    Att testet bleknar ska du absolut strunta i! Bruna spottings kan mycket väl vara nidationsblödning och alltså något bra. Jag skulle också testat varje dag. Håller tummarna för dig!

  • Äldre 20 Sep 12:47

    ska våga mig på cbtest  idag ska köpa ett digitalt och ett vanligt! :)

  • Äldre 20 Sep 13:00
    lillabambi skrev 2011-09-20 12:47:00 följande:
    ska våga mig på cbtest  idag ska köpa ett digitalt och ett vanligt! :)
    Håller tummarna!! Lova att uppdatera när du testat!
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Äldre 20 Sep 13:09

    Det är ju ett tydligt plus på don sticka men det tar 10 dagar innan äl sprutan är ute ur kroppen, innan des kommer det ge falskt utslag, hoppas du är gravid ändå

  • Äldre 20 Sep 13:14

    JulietteF mitt inlägg ovan är till dig.

  • Äldre 20 Sep 14:50
    anonuumne skrev 2011-09-16 14:53:44 följande:
    Hej!

    Hoppar in här för jag tog precis ett test och mitt hjärta rusar. Ser jag verkligen ett streck?


    Jag ser alldrig plus på datorer om det inte verkligen syns, och ditt ser jag.. så grattis..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester