• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • slemtorsk i din bralla
    fashionista skrev 2011-09-21 09:27:38 följande:
    Joo dem kräver väl 25 tror jag? Nästa gång tänker jag beställa från babytime om detta visar sig vara spökstreck för har hört att deras mäter redan på 10:)
    50 enl deras egen talesman.. derast testa tidigt kräver 25.. Jag har redan beställt från babytime Men man ska vara försiktig med dem har jag hört.. inte kolla efter tiden gått ut eftersom de nästan alltid ger "positivt intryck" då...
  • Skrutt 83
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-21 07:50:03 följande:
    oj vad ni var aktiva runt ett o samma test i går ha ha... jag ger mig inte ens in i det.. är heeeeelt slut så jag litar inte på mina ögon just nu.

    Däckade vid 19.20 i går i stort sett.. drog mig ut för att "nattkissa" hunden..stackars tös som fått hålla sig så många timmar, det var bråttom ut i morse vid 4.30 ( ja man går upp så tidigt när man bor på landet och har en dryg timma in till jobb och skola)...

    Ingen mens här... ????? Testade ju negativt med digitalt test i går, tänkte att de är väl känsliga nog att känna av något på bim liksom... men negativt och ingen mens.. haft spottings i förrgår (väääldigt svagt vid två tillfällen) och en gång i går......Det har jag ju aldrig så jag fattar inte varför nu..

    BIM måndag el tisdag..så jag ligger alltså PLUS nu- fast hade jag inte dubbelkollat och räknat om hade jag ju trott att BIM var i dag..Mannen börjar tycka att vi ska testa, han vet ju inte om alla mina tjuvtestningar.
    Mår lite illa fram tills jag äter nåt.. men sen kommer känslan tillbaka, är helt övertygad (hmm försöker iaf) att jag är på väg att bli magsjuk....................
    Slemtorsk, jag tror att digitala även om det mäter på samma nivå blir okänsligare pga att de inte finns något utrymme för tolkning.. En sticka med känslighet på 25 kan säkerligen visa mkt tidigare än vid 25 men då svagt svagt.. Vet det med säkerhet då en vän tog blodprov för hcg och när hon hade ganska lågt i blodet kommer ej ihåg exakt hur mkt det var men det var en bra bit under 25 och hon fick då svagt men synligt på testlagret. Vid 25 är det nog klart och tydligt streck. Men eftersom denna tolkning inte finns med det digitala så visar det nog senare fast det mäter samma nivå.

    När jag plussade nu sist så fick jag jättejätte svagt på testlagrets sticka på morgonen, tog då ett digitalt som visade EJ GRAVID. På em tog jag ett nytt från testlagret som visade mkt starkare och fick då även GRAVID 1-2 på digitala. Så för mig gick det från neg till pos på en dag. Så fortsätter hoppas för dig!! Dina symtom låter lovande!
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Skrutt 83
    fashionista skrev 2011-09-21 09:09:43 följande:
    Uppdaterar med dagens morgontest!


    Grattis!! Ser absolut ett extra streck. Hur är du från ÄL/BIM? Lite nyfiken för mitt test jag tog imorse liknar väldigt mkt stickan du la upp tidigare..
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • fashionista
    Skrutt 83 skrev 2011-09-21 10:17:49 följande:
    Grattis!! Ser absolut ett extra streck. Hur är du från ÄL/BIM? Lite nyfiken för mitt test jag tog imorse liknar väldigt mkt stickan du la upp tidigare..

    Är 14 dagar efter ÄL och 2 dagar till mens . Ska ha mens på fredag! Hoppas såå inneeerligt att vi får plus! Vi skrev kontrakt på ett hus idag så bebis är väldigt välkommen
  • Stella 78

    På mig visade testlagret svagt positivt redan vid hcg 10 men det var tydligt och behövde ej vinklas och tolkas. Fichtelius gravid på digitalt samma eftermiddag ca1 timme efter blodprovet

  • Juliette F


    Hoppet i princip ute, testet idag visar ett ursvagt plus som knappt syns, jämfört med i går och i förrgår. Börja om från början...
  • Skrutt 83
    Juliette F skrev 2011-09-21 11:48:57 följande:


    Hoppet i princip ute, testet idag visar ett ursvagt plus som knappt syns, jämfört med i går och i förrgår. Börja om från början...
    Fy vad tråkigt.. Men inte är det väl så mkt svagare? Ser också att du nu har "nya" versionen av CB, den som har blå text, förra var den gamla varianten som jag tyckte var mkt bättre, kan säkert skilja dem emellan också. Hur länge är det sedan insättningen? Kanske har ditt eget HCG stigit medans sprutan minskat och därför det är likadant ungefär? Håller tummarna!
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Mymemlan
    fashionista skrev 2011-09-21 09:09:43 följande:
    Uppdaterar med dagens morgontest!

     


    Tycker att jag ser ett streck :) Hoppas :) Jag fick hem mina babytime med 10 i känslighet igår, och då fick jag ett streck inom rätt tid, med eftermiddagspink (3h) men nu på morgonen fick jag inget alls, så om dom är bra elr inte vet jag inte faktiskt :P
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester