• Äldre 15 Sep 13:34
    22851751 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22851751

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 21 Sep 12:25

     


    Blev lite hoppfull här hemma idag.. Säkert dumt men kan inte låta bli. Brösten ömmar galet mkt och har en hel del andra symtom också som känns lovande men det kan säkert vara kroppen som är knas efter mf också.. Men tror ju attt jag kan befinna mig på ca äl+7 idag, och imorse kom efter ca 2 min ett svagt svagt rosa streck upp ser ni också?:



    Ökade kontrasten:



    Syntes dock inte alls spec. bra när testet helt torkat. Ska man våga ha lite hopp tror nI?
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Äldre 21 Sep 12:26

    Fast det kanske sitter för långt ifrån?


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Cxxxx8­9
    Äldre 21 Sep 12:28


    Är knäppt med världens sämsta mobilkamera, strecket är iaf ljusrosa & inte lika tjockt som kontrollstrecket.
    Så vad tror ni??!! skulle haft mensen för två veckor sedan, men ägglossningen kan ju komma senare. Sedan tog jag testet igår kväll, då jag 30min innan hade kissat (då jag gör det flera gånger i timmen).

    Är det skillnad om strecket är rosa eller grått?
  • Äldre 21 Sep 12:31

    Ja nu är det nog kört iaf....klarröda strimmiga flytningar... är väl bara att inse att jag för en gångs skull slapp mensvärk......

  • Äldre 21 Sep 12:55

    Här kom mensen igång med besked idag! Blöder massor och det känns som om jag vrängs ut och in snart...

  • Äldre 21 Sep 13:07

    Skrutt 83 skrev 2011-09-21 12:01:54 följande:


    Fy vad tråkigt.. Men inte är det väl så mkt svagare? Ser också att du nu har "nya" versionen av CB, den som har blå text, förra var den gamla varianten som jag tyckte var mkt bättre, kan säkert skilja dem emellan också. Hur länge är det sedan insättningen? Kanske har ditt eget HCG stigit medans sprutan minskat och därför det är likadant ungefär? Håller tummarna!
    Tack  för peppning Skrutt83, gulligt! Men jag lovar - det är markant skillnad på gårdagens och dagens Clearblue. Båda är från samma paket, ett dubbelpack - så jag tror inte de skiljer testerna emellan. Det har gått 15 dygn sen äggen blev befruktade, och enligt testet så har hCG-sprutans hormon minskat i koncentration - men inget eget hormon har börjat produceras, för då borde det ha varit starkare test idag än igår. Eller iaf lika starkt, och det är det garanterat inte.

    Jämför här gårdagens tydligare plus:

     

    Med dagens svagare plus (från samma duo-pack alltså):



    Det går ju åt fel håll dvs hCG-halten minskar istället för att öka...
  • Lejoni­nna
    Äldre 21 Sep 13:20


    Skrutt - Ser tyvärr inget alls. Men du är ju bara på ÄL+7- finns många dagar kvar! ;)
  • Äldre 21 Sep 13:20
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-21 12:31:28 följande:
    Ja nu är det nog kört iaf....klarröda strimmiga flytningar... är väl bara att inse att jag för en gångs skull slapp mensvärk......
    Trist!! :/ Meeen vi får väl se det positiva i det hela att mensvärken iaf uteblev ;) (dock förstår jag ju att du hellre hade haft en massa värk än ett minus iaf). Tror du det kan ha varit ett tidigt missfall eftersom du faktiskt har fått streck som vi flera stycken har sett?
  • Äldre 21 Sep 13:52

    I så fall är det andra gången på tre månader som det blir tidigt missfall :'(

  • anonuu­mne
    Äldre 21 Sep 14:01
    Skrutt 83: Tyvärr, ser inget :(
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester