• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Sweetmanda
    Skrutt 83 skrev 2011-09-28 20:38:04 följande:
    Hej tjejer!

    Grattis till alla nya plus! Besöket hos gyn gick bra, fick ta blodprov och göra vul och då dök självklart mensen upp! :) känns jätteskönt, blev inte besviken eftersom jag visste att jag inte var gravid, bara skönt att mesen kom så att kroppen förhoppningsvis är i fas igen och att de blir fin stegring på Äl-testet om ca 2 veckor! Hoppas på att kunna visa upp ett fint äkta plus här om några veckor!
    Jag hoppas verkligen att de går bra för dig! Och jag håller tummarna :D 
    Tänk positivt! {#emotions_dlg.flower}

    Kram
  • BejbyBoo
    Ekloffen skrev 2011-09-28 18:48:51 följande:

     


    preg, ÄL+9. vad tror ni?
    Jag ser ett svagt streck!
    Skrutt 83 skrev 2011-09-28 20:38:04 följande:
    Hej tjejer!

    Grattis till alla nya plus! Besöket hos gyn gick bra, fick ta blodprov och göra vul och då dök självklart mensen upp! :) känns jätteskönt, blev inte besviken eftersom jag visste att jag inte var gravid, bara skönt att mesen kom så att kroppen förhoppningsvis är i fas igen och att de blir fin stegring på Äl-testet om ca 2 veckor! Hoppas på att kunna visa upp ett fint äkta plus här om några veckor!
    Men vad skönt att få "börja om" på riktigt!! Fortsätter hålla tummar och tår för er. {#emotions_dlg.flower}
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • Cxxxx89
    Skrutt 83 skrev 2011-09-28 20:38:04 följande:
    Hej tjejer!

    Grattis till alla nya plus! Besöket hos gyn gick bra, fick ta blodprov och göra vul och då dök självklart mensen upp! :) känns jätteskönt, blev inte besviken eftersom jag visste att jag inte var gravid, bara skönt att mesen kom så att kroppen förhoppningsvis är i fas igen och att de blir fin stegring på Äl-testet om ca 2 veckor! Hoppas på att kunna visa upp ett fint äkta plus här om några veckor!
    Bara att ta nya tag.. Håller alla mina tummar & tår för er! :)

    En fråga bara, hur länge var din mens försenad nu innan den tillslut kom? Sitter ju själv med en 3-4 vecors försenad utan plus :b
  • HelenFr

    Skrutt: vad skönt att det gick bra :) och få börja om på ny kula... Med tanke på mitt 18:e försök så joinar jag dig säkert sedan också...

    Ekluff: ser ett svagt streck :)

  • Skrutt 83

    Tack snälla tjejer för er otroliga omtanke!! î?¢

    Cxxxx89: min mens var bara ca 4 dagar försenad, men tror aldrig att jag hade ägglossning. Hoppas din också behagar att komma snart. Har du nyss slutat med hormonellt p-medel? För då brukar det ju kunna dröja innan den kommer tillbaka. Håller tummarna för dig.

    HelenFr: jag håller tummarna att det är din tur denna månad och att du får ett fint +! vi bestämmer att oktober är månaden då vi båda får plussa!!

    Kram till alla er Goa tjejer!!

  • HelenFr

    Ja min mamma och man fyller år i denna månaden så låt oss hoppas :) har tre dagar till beräknad äl men vi tjuvstartade lite idag kan ju aldrig vara fel i alla fall hehe

  • memadde
    MissFörstånd skrev 2011-09-28 20:57:01 följande:
    Avokado - jag ser ett streck

    Memadde - tycker mig se ett svaaaagt streck.

    va bra, så att jag inte ser i syne Glad
  • Cxxxx89
    Skrutt 83 skrev 2011-09-28 21:25:20 följande:
    Tack snälla tjejer för er otroliga omtanke!! 

    Cxxxx89: min mens var bara ca 4 dagar försenad, men tror aldrig att jag hade ägglossning. Hoppas din också behagar att komma snart. Har du nyss slutat med hormonellt p-medel? För då brukar det ju kunna dröja innan den kommer tillbaka. Håller tummarna för dig.

    HelenFr: jag håller tummarna att det är din tur denna månad och att du får ett fint +! vi bestämmer att oktober är månaden då vi båda får plussa!!

    Kram till alla er Goa tjejer!!
    Nope.. har kopparspiral sedan 2 år tillbaka & enligt två barnmorskor jag pratat med, så har den ingenting med mitt tillstånd att göra. De trodde faktiskt båda att jag kunde vara gravid iaf & ville att jag skulle fortsätta testa mig om en vecka & helst avvakta ännu längre. Men ska till MVC imorgon & ta gravtest (urin), så tänkte passa på att ställa lite frågor då med. Får se då..känns som man bara sitter & väntar på en rejäl blödning nu :b :/
  • Marie-anne

    åjo på det du visade  tror det var clear blue var det ett tydligt plus, och jag ser men det kanske bara e jag, du happie? var det rätt? var du gravid efter ditt ACO PREG test? jag ska till BM i morron o jag e så nervös! mina streck var ju jättesvaga!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester