• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Albins
    LillSnurr82 skrev 2011-10-06 10:55:57 följande:
    Albins då förstår jag verkligen er glädje :) en annan är bara inne på andra försöket och är redan otålig :) Första barnet?
    Ja första barnet. Jag är 33 och min sambo är 32 år. Det tog sin lilla tid att bli gravid. Jag trodde helt klart att det skulle gå snabbare.

    För 3 månader sedan började jag äta Glandin och drack hallonbladste. Jag har aldrig haft fullt utslag på ÄL stickor och ingen ÄL flytning som så många andra får.
  • slemtorsk i din bralla

    Jag hade inte räknat med att någon skulle se något.. haha.. på tok för tidigt

    Vi har officiellt försökt sedan april men vi har en lite annorlunda historia.. i april hade min sambo bara haft utlösning 3 ggr sedan vi träffades, han har en ryggmärgsskada som gör att signalerna mellan hjärna/hypofys och snopp inte riktigt funkar. Ganska vanligt bland män med just den typen av skada, han sitter ii rullstol, är förlamad från midjan och nedåt och har även potensproblem (även om det har blivit vääääldigt mycket bättre med övning) så vi har liksom nästan aldrig samlag och han får absolut inte utlösning den vägen.

    Så när vi bestämde oss för att vi ville ha barn ringde vi direkt till IVF-kliniken och fick tid för utredning på momangen pga hans handikapp. Bra eftersom vi dessutom närmar oss gränsen i ålder ganska snart. Jag blir 39 i februari och efter man har fyllt 39 påbörjar de inte någon behandling och vid 40 avbryts all

    Vi kom också i kontakt med en sexualrådgivare på ryggmärgskliniken som informerade oss om alternativ, bland annat en maskin som kan hjälpa till att få fram spermier via extremt hårda vibrationer mot ollonet... så vi fick låna en sån och jaa vi har svurit och gråtit över den där jäkla makapären men sista tre månaderna har vi nog börjat komma överrens med den och min man får utlösningar men orkar inte med fler än 3 st på en vecka och aldrig mer än 2 dagar i rad vilket gör att vi har svårt att pricka ägglossning... vill inte lägga ut storyn för mycket här men jag har skrivit väldigt ingående på min blogg om det

    http://resanmotbebis.blogg.se/

  • Albins
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-06 11:11:25 följande:
    Jag hade inte räknat med att någon skulle se något.. haha.. på tok för tidigt

    Vi har officiellt försökt sedan april men vi har en lite annorlunda historia.. i april hade min sambo bara haft utlösning 3 ggr sedan vi träffades, han har en ryggmärgsskada som gör att signalerna mellan hjärna/hypofys och snopp inte riktigt funkar. Ganska vanligt bland män med just den typen av skada, han sitter ii rullstol, är förlamad från midjan och nedåt och har även potensproblem (även om det har blivit vääääldigt mycket bättre med övning) så vi har liksom nästan aldrig samlag och han får absolut inte utlösning den vägen.

    Så när vi bestämde oss för att vi ville ha barn ringde vi direkt till IVF-kliniken och fick tid för utredning på momangen pga hans handikapp. Bra eftersom vi dessutom närmar oss gränsen i ålder ganska snart. Jag blir 39 i februari och efter man har fyllt 39 påbörjar de inte någon behandling och vid 40 avbryts all

    Vi kom också i kontakt med en sexualrådgivare på ryggmärgskliniken som informerade oss om alternativ, bland annat en maskin som kan hjälpa till att få fram spermier via extremt hårda vibrationer mot ollonet... så vi fick låna en sån och jaa vi har svurit och gråtit över den där jäkla makapären men sista tre månaderna har vi nog börjat komma överrens med den och min man får utlösningar men orkar inte med fler än 3 st på en vecka och aldrig mer än 2 dagar i rad vilket gör att vi har svårt att pricka ägglossning... vill inte lägga ut storyn för mycket här men jag har skrivit väldigt ingående på min blogg om det

    resanmotbebis.blogg.se/
    Oj, starkt att ni fortsätter i jakten mot ett barn! Härligt att ni har orken att fortsätta!
    Jag har sett dig flertalet ggr här och brukar läsa det du skriver. Ni är ju helt på rätt väg och jag önskar er verkligen all lycka till i framtiden! Kram
  • slemtorsk i din bralla
    Albins skrev 2011-10-06 11:18:03 följande:
    Oj, starkt att ni fortsätter i jakten mot ett barn! Härligt att ni har orken att fortsätta!
    Jag har sett dig flertalet ggr här och brukar läsa det du skriver. Ni är ju helt på rätt väg och jag önskar er verkligen all lycka till i framtiden! Kram
    tack så mycket... men för oss är det inte så "jobbigt".. det är värre för par som inte har barn i sin närhet och där barnjakten blir en daglig kamp....VISST så vill vi jättesupergärna ha ett gemensamt barn, men vi är också ganska realistiska och känner att funkar det så funkar det.

    Vi vill bara inte sitta där när vi blir 50 och fundera på hur det HADE kunnat se ut.
    Nu börjar vi snart med IVF-behandling och då blir det hela nog lite mer påtagligt eftersom det handlar om mediciner och grejer men jag försöker se det roliga i det hela.. och roligt har vi, många garv blir det
  • JessiEN
    Albins skrev 2011-10-06 10:11:48 följande:

     



    Vad tror ni om det här, det är väl ett ganska starkt +? Inte mkt att tveka på enligt mig, men jag skall testa igen imorogn får man se det digitalt!

    Jag är på bim-1 idag.


     


    GrattisSolig
  • Skrutt 83

     


    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-06 10:59:52 följande:
    Grattis till pluset Albins.. själv.. BIM-10 och här är dagens test *ASG* nää inte kunde jag hålla mig... sååå låt höra era domar på detta :


    Hade du utslag på äl-testet i söndags skrev du? Alltså äl runt i måndags och ungefär äl+3 idag, då är det ju faktiskt helt omöjligt att kunna se något på testerna men förstår din iver. Och i min iver var jag ju tvungen att fixa kontrasten på ditt :



    Något syns men ser ut att vara "bucklan" "skåran". Håller tummarna stenhårt för att det är ett riktigt och starkt streck på testen snart!! Håller tummarna stenhårt för er!!!

    Stort grattis till alla nya fina plus!

    Här hemma analyserar förtillfället äl-test! Hoppas på äl närmsta dagarna sedan kommer garanterat gravtest att analyser från mig också, hoppas på riktigt plus denna månad..
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • slemtorsk i din bralla

    jo jag tror det är "bucklan" för den syns IRL så att säga men väldigt svagt....

    Jo det är ju bim-10 idag så det är i praktiken rent omöjligt att se nåt.. tycker bara det är roligt att testa o se om nåt dyker upp *HA HA*

  • Jennie83

    En fråga dom här digitala gravtesterna cb, e ska man testa helst jätte nära bim??? el om man testar för bim ska man använda morgon urin???

  • Jennie83
    IMAG1047.jpg

    Behöver hjälp =) ser ni nå på bilden. får ett svagt + men de e så svårt o få en bra bild.... morr va sur ja blir o ja vet inte om ja våga lita på de svaga + heller
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester