• Äldre 15 Sep 13:34
    23093283 visningar
    233483 svar
    -4 +24
    233483
    23093283

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 14 Jan 08:01



    Har testat med gravidkollens billiga stickor och fick svagt utslag på BIM dagen. De ökade i styrka så att teststrecket blivit tydligt men ej så starkt som jag tycker de borde ha blivit för varje dag som går. Är på BIM +8 i dag.

    I går köpte jag ett Clear Blue test och direkt kom ett fint plus upp. För visst ser det ganska starkt ut? Men nu blir jag så osäker på vilket test jag ska våga mig på att lita på.....det svaga på billiga stickor eller det starka plusset på Clear blue?!

    Vilka erfarenheter har ni och hur skulle ni tänka?
    Det är ju bara tiden som kan utvisa, men väntan är så jobbig. Har kämpat för ett plus, tillhör skaran som har svårt att bli gravid.

    Tack snälla för era ögon, erfarenheter och svar.

  • Äldre 14 Jan 08:04

    Glömde skriva att jag är orolig för missfall då de billiga stickorna inte blir starkare.
    Och väldigt förvirrad då Clear Blue då ger ett helt ok resultat gällande styrka på testet....Ska jag våga tro eller fortsätta gå omkring med en klump i magen och inte kunna glädjas...? Usch, jag känner mig så orolig Gråter

  • Äldre 14 Jan 08:16
    germany skrev 2015-01-14 08:04:12 följande:

    Glömde skriva att jag är orolig för missfall då de billiga stickorna inte blir starkare.
    Och väldigt förvirrad då Clear Blue då ger ett helt ok resultat gällande styrka på testet....Ska jag våga tro eller fortsätta gå omkring med en klump i magen och inte kunna glädjas...? Usch, jag känner mig så orolig Gråter


    Jag föredrar CB och skulle helt klart lita mer på dom. Med RFSU's billiga stickor fick jag bara svagt positivt. Med CB starka plus. Är nu gravid i v.10, såg lilla humlan på VUL i v.8 och allt såg bra ut :)

    Grattis! :)
  • Äldre 14 Jan 08:25

    Hej tjejer,

    En fråga. Är det möjligt att få spökstreck på 4 olika gravtester? Testade igår eftermiddag bim -3 och fick ett svagt plus. Tog ett nytt test nån timme senare och det visade samma. Tog två nya idag med morgonurin och båda blev svagt positiva. Mannen såg alla streck så det är inte inbillning. Jag behöver inte lysa igenom testen eller vinkla för att se dock fastnar de inte på bild... Kan man våga hoppas?

  • Äldre 14 Jan 08:33
    germany skrev 2015-01-14 08:01:05 följande:



    Har testat med gravidkollens billiga stickor och fick svagt utslag på BIM dagen. De ökade i styrka så att teststrecket blivit tydligt men ej så starkt som jag tycker de borde ha blivit för varje dag som går. Är på BIM +8 i dag.

    I går köpte jag ett Clear Blue test och direkt kom ett fint plus upp. För visst ser det ganska starkt ut? Men nu blir jag så osäker på vilket test jag ska våga mig på att lita på.....det svaga på billiga stickor eller det starka plusset på Clear blue?!

    Vilka erfarenheter har ni och hur skulle ni tänka?
    Det är ju bara tiden som kan utvisa, men väntan är så jobbig. Har kämpat för ett plus, tillhör skaran som har svårt att bli gravid.

    Tack snälla för era ögon, erfarenheter och svar.


    Det där ser jätte fint ut :)) Jag testade med CB och fick som du en vecka efter bim och idag är jag höggravid :)) Så jag säger Grattis till ett mycket fint plus!
  • Äldre 14 Jan 08:44

    Stör mig! Glad gubbe på cb äl test o neg på RFSU äl test. Har aldrig använt RFSU förut brukar köra på testlagrets äl stickor. Har oregelbunden mens.

  • Äldre 14 Jan 08:45
    MissMf skrev 2015-01-14 08:44:23 följande:

    Stör mig! Glad gubbe på cb äl test o neg på RFSU äl test. Har aldrig använt RFSU förut brukar köra på testlagrets äl stickor. Har oregelbunden mens. phpi3dBAO35277.jpg


    Frågan var alltså, hur är RFSUs äl test? Eller är det cb som är ute på vift. Tar det som neg? eftersom att ena är neg
  • Äldre 14 Jan 08:59
    MissMf skrev 2015-01-14 08:45:53 följande:
    Frågan var alltså, hur är RFSUs äl test? Eller är det cb som är ute på vift. Tar det som neg? eftersom att ena är neg
    Jag jag aldrig använt rfsu äl-test utan enbart cb-digital. Använt de både då vi försökt själva men också ivf frys-återföring. Och de har alltid stämt för mig iaf..
  • Äldre 14 Jan 09:39
    Annette79 skrev 2015-01-14 08:33:23 följande:
    Det där ser jätte fint ut :)) Jag testade med CB och fick som du en vecka efter bim och idag är jag höggravid :)) Så jag säger Grattis till ett mycket fint plus!
    Tack snälla för att du kikat på min testbild och svarat.
    Ska försöka ta till mig det du skriver och våga känna ett liiitet hopp i allafall :)

    Så skönt för dig att du snart äri mål med en liten i famn. Lycka till med förlossningen.
  • Äldre 14 Jan 09:41
    Minxy skrev 2015-01-14 08:16:23 följande:
    Jag föredrar CB och skulle helt klart lita mer på dom. Med RFSU's billiga stickor fick jag bara svagt positivt. Med CB starka plus. Är nu gravid i v.10, såg lilla humlan på VUL i v.8 och allt såg bra ut :)

    Grattis! :)
    Tar till mig ditt positiva svar också, tack!
    Jag hoppas få komma till det veckoantal som du är i nu så kanske jag vågar andas ut lite mera. Underbart att få se liten på vul. Njut! :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester