• Äldre 15 Sep 13:34
    22850656 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22850656

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 14 Jan 22:34
    Dettaärbörjan skrev 2015-01-14 22:14:57 följande:
    Fotat inom tiden? Ser ett sträck till utan tvekan men de ser lite tunt ut men håller tummarna :D.. Såg du nått på mitt? :)
    Det är fotat inom tiden.. Fast tunt som sagt, har Bim på måndag. Tar ett nytt på fredag... Spännande! Åttonde försöket! Tredje barnet!

    Såg en skugga på ditt och tror absolut att du är på rätt väg!
  • Äldre 14 Jan 22:39
    All in skrev 2015-01-14 22:34:02 följande:
    Det är fotat inom tiden.. Fast tunt som sagt, har Bim på måndag. Tar ett nytt på fredag... Spännande! Åttonde försöket! Tredje barnet!

    Såg en skugga på ditt och tror absolut att du är på rätt väg!
    Ja har BIM på tisdag :) hoppas du har rätt! Ja har sett personer förr här som fått smalt streck men sen har de blivit ordentligt streck så jag håller mina tummar för dig :D när ska du testa nästa gång? :)
  • Äldre 14 Jan 22:42
    Dettaärbörjan skrev 2015-01-14 22:39:11 följande:
    Ja har BIM på tisdag :) hoppas du har rätt! Ja har sett personer förr här som fått smalt streck men sen har de blivit ordentligt streck så jag håller mina tummar för dig :D när ska du testa nästa gång? :)
    Jag testar nog på fredag igen... Då har det ju gått 48 timmar ytterligare och borde ge en ökning... Är så rädd för dessa "spökstreck ", har dock ingen erfarenhet om dessa tester och hur vanligt det är på dom? Vet du??
  • Äldre 14 Jan 23:00
    Dettaärbörjan skrev 2015-01-14 22:39:11 följande:
    Ja har BIM på tisdag :) hoppas du har rätt! Ja har sett personer förr här som fått smalt streck men sen har de blivit ordentligt streck så jag håller mina tummar för dig :D när ska du testa nästa gång? :)
    Förlåt läste sen att du skrev du skulle testa på fredag :) ja ska också försöka hålla mig till fredag :) ja har inga barn sen tidigare o har försökt ett halvår snart.. stort lycka till!
  • Äldre 14 Jan 23:01
    All in skrev 2015-01-14 22:42:36 följande:
    Jag testar nog på fredag igen... Då har det ju gått 48 timmar ytterligare och borde ge en ökning... Är så rädd för dessa "spökstreck ", har dock ingen erfarenhet om dessa tester och hur vanligt det är på dom? Vet du??
    Vet inte alls vad de är för test du har.. Men de tunna strecket är ju färgat (e iaf inte grått) så de ska ju inte va spök tycker jag.. :)
  • Äldre 14 Jan 23:10
    Dettaärbörjan skrev 2015-01-14 23:01:08 följande:
    Vet inte alls vad de är för test du har.. Men de tunna strecket är ju färgat (e iaf inte grått) så de ska ju inte va spök tycker jag.. :)
    Ett stort lycka till du med!!!!
  • Äldre 15 Jan 07:23
    Madde82s skrev 2015-01-14 15:51:12 följande:

    Hur tidigt har ni fått gravid på Fb digital?


    Jag fick BIM -7 , tror dock att min ägglossning var tidigare än jag räknat ut, på BIM va mitt teststreck lika starkt som kontrollstrecket eller så är det två haha
  • Äldre 15 Jan 07:47


    Ingen ökning så det är nog spök?! Nu blir det att ringa gyn.
  • Äldre 15 Jan 07:48

    Hej. Kanske en dum fråga.

    Men jag fick 2-3 första gr i lördags. Och i dag så fick jag 2-3.

    Ska det vara så? Är så dålig på tester. Men inget jag ska vara orolig för?

  • Äldre 15 Jan 07:59
    Nötcreme skrev 2015-01-15 07:48:03 följande:

    Hej. Kanske en dum fråga.

    Men jag fick 2-3 första gr i lördags. Och i dag så fick jag 2-3.

    Ska det vara så? Är så dålig på tester. Men inget jag ska vara orolig för?


    Antar att du pratar om cb digital..?

    Förstår hur du tänker, jag hade också funderat om det gällt mig :/

    Men tänk såhär - det kanske va precis på gränsen från 1-2 till 2-3 o så blev d 2-3, och nu är det på gränsen till 3+ men ändå inom 2-3. Va rörigt det blev men hänger du med..? Alltså skulle jag säga att du inte bör vara orolig :) gravid är du i vilket fall, grattis!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester