• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Susanne1975
    Cazza skrev 2015-02-26 13:24:07 följande:

    Men är man inte i v 4-5 när man plussar?


    Det är ju inte säkert om du inte känt av tydligt när du hade ägglossning eller testat med ägglossningstest. Du kan vara längre in i graviditeten än du tror om du varken har ägglossning eller senaste mens att utgå från.
  • Min älskade dotter
    Cazza skrev 2015-02-26 13:24:07 följande:

    Men är man inte i v 4-5 när man plussar?


    Jag skulle ta en veckoindikator först - står d typ 1-2 eller 2-3 kanske jag skulle tänka så men står d 3+ så vet man ju inte alls hur långt gången du är. Testen med veckoindikator är såklart inte helt pålitliga men kan ju ge en fingervisning kanske.

    Testa med morgonurin för så mest rättvisande resultat som möjligt. Sen ringer du bm o ber om ett vul om några veckor annars ringer du till nån privat gynmott.
  • Dakine
    Ser ni något på detta? (Jag har brutit upp CB:s test för att plastrutan var repig och blev svårt att se. Men annars behållt det precis som det var innuti. 



    Är det någon som kan trixa med dem ännu mer? 

  • Paap
    Dakine skrev 2015-02-26 13:47:56 följande:

    Ser ni något på detta? (Jag har brutit upp CB:s test för att plastrutan var repig och blev svårt att se. Men annars behållt det precis som det var innuti. 



    Är det någon som kan trixa med dem ännu mer? 


    Anars något väldigt svagt, men det kan vara spök.. Vilken dag är du på?
  • Dakine
    Paap skrev 2015-02-26 14:00:11 följande:
    Anars något väldigt svagt, men det kan vara spök.. Vilken dag är du på?
    Jag är på dag 13 efter ägglossning. Beräknas på mens Fredag-Söndag någon gång. 
  • Dakine
    Iustitiae skrev 2015-02-26 13:58:35 följande:

    En till och som svar på din fråga, ja, jag ser.


    Tack! Men är ändå orolig att det ska vara spök... En del säger att urinet kan vandra och fästa sig på strecket (som annars kanske inte skulle synas) men detta borde väl inte gå om man inte har HCG i urinen? För jag menar, det far ju urin över strecket iaf utan att man plockar isär det... 
  • SecretlyMe
    Dakine skrev 2015-02-26 14:15:44 följande:

    Tack! Men är ändå orolig att det ska vara spök... En del säger att urinet kan vandra och fästa sig på strecket (som annars kanske inte skulle synas) men detta borde väl inte gå om man inte har HCG i urinen? För jag menar, det far ju urin över strecket iaf utan att man plockar isär det... 


    Det var inte urinen jag pratade om i din egna tråd. Det var FÄRGEN och den kan fortsätta vandra så länge testet är blött/fuktigt vilket den är när man kissat på den
  • frestelsen
    Dakine skrev 2015-02-26 13:47:56 följande:
    Ser ni något på detta? (Jag har brutit upp CB:s test för att plastrutan var repig och blev svårt att se. Men annars behållt det precis som det var innuti. 

    Är det någon som kan trixa med dem ännu mer? 
    Jag ser :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester