• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • isali
    Hibiskusen skrev 2015-05-12 12:29:21 följande:

    Är på BIM -3 och tog nu två tester, ett på ca 9 timmar gammal urin som stått framme sen i natt, sedan på ny urin. Översta testet från gammal, nedre från nya. Kan gammal urin ge svagt plus?


    Tror du är gravid! :)
  • SJLN
    mammasusan skrev 2015-05-12 12:46:57 följande:

    Jag hade 18 mf innan jag fick behålla vårt tredje mirakel (1.a via magen). Var livrädd varje gång det blev plus & hoppades men kände mig bara som en idiot varje gång jag började blöda. Även fast vi hoppades så stänger man av tillslut. Vår liten är 6 mån nu så det går tillslut !

    Jag fick täta kontroller för att se så allt såg bra ut & lindra min oro. Som tur va kände jag rörelser från v.11+ så oron minskade men ökade ju längre jag gick eftersom så mycket kan hända vid fl.


    Måste fråga, bor du i dalarna och var med i tidningen angående detta?
  • mammasusan
    SJLN skrev 2015-05-12 13:11:36 följande:
    Måste fråga, bor du i dalarna och var med i tidningen angående detta?
    stämmer bra, både i pralin & hemmets veckotidning
  • Dani84KR
    Aqq1 skrev 2015-05-12 10:37:32 följande:

    Kanske fel tråd för den här frågan, men ni som haft ett eller flera missfall hur hanterar ni oron för ytterligare ett vid nya graviditeten?


    Jag har haft 6 missfall, och nu håller vi på med utredning. men senaste så kände jag ingen lycka över att vara gravid längre, utan att jag ville bara in och ta hormontesterna och ultraljuden så när det gick åt skogen så skulle jag veta så tidigt som möjligt .  
  • Aqq1
    mammasusan skrev 2015-05-12 12:46:57 följande:
    Jag hade 18 mf innan jag fick behålla vårt tredje mirakel (1.a via magen). Var livrädd varje gång det blev plus & hoppades men kände mig bara som en idiot varje gång jag började blöda. Även fast vi hoppades så stänger man av tillslut. Vår liten är 6 mån nu så det går tillslut smile1.gif !

    Jag fick täta kontroller för att se så allt såg bra ut & lindra min oro. Som tur va kände jag rörelser från v.11+ så oron minskade men ökade ju längre jag gick eftersom så mycket kan hända vid fl.
    Åh grattis! Måste vart fruktansvärt, men vilket tur ni fick er bebis tillslut :) fanns det någon orsak? I mitt fall tror dem att jag bara haft otur eftersom jag har ett barn på 1,5 år sen innan men man vet ju aldrig.
  • Aqq1
    Dani84KR skrev 2015-05-12 17:11:23 följande:
    Jag har haft 6 missfall, och nu håller vi på med utredning. men senaste så kände jag ingen lycka över att vara gravid längre, utan att jag ville bara in och ta hormontesterna och ultraljuden så när det gick åt skogen så skulle jag veta så tidigt som möjligt .  
    Usch kan tänka mig att det måste vara supertufft. Tror de att de beror på något hos er? Är det ditt första barn? Det är mitt andra så de tror att det bara vart otur men man vet ju aldrig. Håller alla tummar för att ni ska få er bebis tillslut!
  • Aqq1
    SJLN skrev 2015-05-12 12:14:50 följande:
    Ja det tycker jag du bör kunna få :) jag blev i alla fall lovad att jag skulle få göra vul nästa gång även om det inte fanns några fysiska belägg för min oro. Jag har ju ändå haft rätt två gånger nu när jag känt att något är fel. Har dina båda missfall varit i samma vecka? Då kan du ju känns dig ganska trygg om du får se att det lever en vecka senare än så tänker jag :)
    Ja de har vart väldigt tidigt i vecka 6, enligt bm får jag inget ultraljud, de är restriktiva med det som uttryckte de, men om jag skulle börja blöda är det bara att ringa så får jag ett, lite dåligt tycker jag.
  • Min älskade dotter
    Aqq1 skrev 2015-05-12 17:22:26 följande:
    Ja de har vart väldigt tidigt i vecka 6, enligt bm får jag inget ultraljud, de är restriktiva med det som uttryckte de, men om jag skulle börja blöda är det bara att ringa så får jag ett, lite dåligt tycker jag.
    Jag har bokat tidiga vul privat istället. Ett tips!
  • FruGru

    Idag fick jag tid hos min MVC. Då jag den 17-19 april hade en mens. 18 april fick jag positivt. Samma dag fick jag en kraftig blödning och den 20 april visar testen negativa. Jag tolkar detta som ett tidigt missfall. Fram till den 7 maj visar testen negativt. Den 27 april har jag en ont på vänster sida och får positivt utslag på ägglossningstest. Den 7 maj får jag återigen positivt 1-2 veckor på digitalt. 11 maj får jag Gravid 2-3 veckor på det digitala.

    Läkaren misstänker tydligen utomkvedshavandeskap. Fanns en vätska bakom livmodern. Det är för tidigt att upptäcka en graviditet med ultraljud iom att jag vet att jag bara är i vecka 4+0.

    Fick ändå remiss till KK. Så imorgon åker jag in där. Vet dock att de inte kommer se något. Ta blodprov imorgon och sen nytt på fredag o tid för nytt vul om en vecka.

    Jag vet att jag är gravid. Jag tror inte jag har utomkvedshavandeskap men samtidigt är ju läkaren experten.

    Har någon haft ett utomkveds där testen först visar positivt o sen negativt o sen plötsligt positivt igen och där hormonerna klart ökar enligt graviditetstesten?

    Vad tror ni?


Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester