• Äldre 15 Sep 13:34
    22850404 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22850404

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Äldre 6 Dec 07:17

    Brösten ömmar inget typ längre. O idag blev INGEN höjning på stickorna. Äl+13... fan om det blir missfall en tredje gång här nu :(

  • Äldre 6 Dec 07:22
    ensamärstark skrev 2017-12-06 07:17:28 följande:

    Brösten ömmar inget typ längre. O idag blev INGEN höjning på stickorna. Äl+13... fan om det blir missfall en tredje gång här nu :(


    Försök att inte tänka så.. de med symtom går upp och ned hela tiden i början.

    Vet att jag va nojig hela tiden just för jag fått mycket mf med..

    Jag hade inte snabb stegring heller så säga.. fick inte +3 på digitala förens v.7.

    Nu sitter han här, 6 månader och mumsar gröt:)

    Vet att det är svårt men försök att slappna av
  • Äldre 6 Dec 07:27
    frestelsen skrev 2017-12-06 07:22:27 följande:

    Försök att inte tänka så.. de med symtom går upp och ned hela tiden i början.

    Vet att jag va nojig hela tiden just för jag fått mycket mf med..

    Jag hade inte snabb stegring heller så säga.. fick inte +3 på digitala förens v.7.

    Nu sitter han här, 6 månader och mumsar gröt:)

    Vet att det är svårt men försök att slappna av


    Men stickorna har ju visat en ganska tydlig stegring varje morgon. O idag bedömer jag dagen nästan svagare än gårdagens :(

    Det är så svårt att slappna av när man haft två missfall tidigare jag vet att det inte är bra o gå o oroa sig i onödan men jag kan inte rå för det
  • Äldre 6 Dec 07:53
    ensamärstark skrev 2017-12-06 07:27:59 följande:

    Men stickorna har ju visat en ganska tydlig stegring varje morgon. O idag bedömer jag dagen nästan svagare än gårdagens :(

    Det är så svårt att slappna av när man haft två missfall tidigare jag vet att det inte är bra o gå o oroa sig i onödan men jag kan inte rå för det


    Jo jag vet att de är svårt.. jag hade 3 mf och kämpade i 2 år innan vi lyckades..

    Det finns massa olika faktorer att testen ser svagare ut.

    Ditt urin kan va mer utspädd, sen är testen inte gjorda att visa stegring på så sett..

    Är de mycket svagare så kan man förstå att hCG är på väg ned..

    Har du bild på testen?
  • Äldre 6 Dec 08:04

    Vad tror ni om detta?CB early...

  • Äldre 6 Dec 08:06
  • Äldre 6 Dec 08:07
    MissDB skrev 2017-12-06 08:04:19 följande:

    Vad tror ni om detta?CB early...


    Jag ser ett svagt streck :) ta ett digitalt
  • Äldre 6 Dec 08:10

    Tog ett från babyplan som var negativt. Är på bim -3. Vågar dock inte hoppas något då CB ofta visar spökstreck känns det som

  • Äldre 6 Dec 08:18
    frestelsen skrev 2017-12-06 07:53:55 följande:

    Jo jag vet att de är svårt.. jag hade 3 mf och kämpade i 2 år innan vi lyckades..

    Det finns massa olika faktorer att testen ser svagare ut.

    Ditt urin kan va mer utspädd, sen är testen inte gjorda att visa stegring på så sett..

    Är de mycket svagare så kan man förstå att hCG är på väg ned..

    Har du bild på testen?


    Det är svagare idag ser jag nu till och med :(

    Det nedersta som inte står något på är från idag

  • Äldre 6 Dec 08:21
    flubbas skrev 2017-12-05 16:29:38 följande:
    Jag har idag tagit 2 test (olika märken)

    Ser ni något? :)
    Streck på båda, grattis!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester