• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • syltburk

    Vet inte längre.

    Hade fyra appar som jag försökt hålla koll med. Varje månad har cykeln blivit längre och längre. Jag hade innan barnen bra koll på min ägglossning. Det har jag inte haft nu och tyckte jag hade ägglossningssmärtor senare än vad alla appar sa. Idag ska vara BIM enligt en app och enligt tre är jag upp till 4 dagar sen. Men om jag hade ägglossning i samband med smärtan så är jag innan BIM.. så jag vet inte alls. Har inte vågar ta mitt clearblue än... de är väl inte lika känsliga?


    EmmaAF skrev 2019-11-25 15:53:42 följande:

    På vilken dag är du? Tycker det ser lovande ut och mina erfarenheter med de testerna är att dom är grymt bra på att visa tidiga plus men liiiite segare på att stegra.. har alltid tagit clearblue samtidigt och dom vart mycket tydligare


    Längtar efter trean
  • Daphodil
    syltburk skrev 2019-11-25 15:02:18 följande:

    Vad ska jag tro?

    Senare ägglossning än vad jag trodde eller tidigt missfall? Ser man något? Är det första testet starkare än det nyaste? Eller blir det starkare?


    Hade kanske önskat lite tydligare stegring. Men det är också supersvårt att avgöra på bara två dagar. Ibland radar folk upp typ 10 dagliga test och då tycker jag vissa dagars streck ser identiska ut.
  • syltburk
    Daphodil skrev 2019-11-25 16:04:55 följande:

    Hade kanske önskat lite tydligare stegring. Men det är också supersvårt att avgöra på bara två dagar. Ibland radar folk upp typ 10 dagliga test och då tycker jag vissa dagars streck ser identiska ut.


    Ja. Jag håller med.

    Men om ägglossningen va senare än vad jag trodde (som jag skrev i ett annat svar) kanske jag ändå testar ?tidigt? ur en hormonnivå synvinkel (man hoppas ju). Och stegring sker väl varannan - var tredje dag?
    Längtar efter trean
  • Nathiis
    L 91 skrev 2019-11-25 17:12:56 följande:

    Vad tror ni? Testet är taget nu, så inte på morgonen..


    Ser ingenting tyvärr ..
  • PelloBello


    Jag har aldrig tidigare fått spökstreck på baby plan. Så blev lite fundersam nu. Är detta ett spökstreck? Är det någon som fått spökstreck på deras tester?

    Har mörkat ner bilden och ändrat kontrasten då det är svårt att få med på foto.
  • EmmaAF
    syltburk skrev 2019-11-25 16:00:46 följande:

    Vet inte längre.

    Hade fyra appar som jag försökt hålla koll med. Varje månad har cykeln blivit längre och längre. Jag hade innan barnen bra koll på min ägglossning. Det har jag inte haft nu och tyckte jag hade ägglossningssmärtor senare än vad alla appar sa. Idag ska vara BIM enligt en app och enligt tre är jag upp till 4 dagar sen. Men om jag hade ägglossning i samband med smärtan så är jag innan BIM.. så jag vet inte alls. Har inte vågar ta mitt clearblue än... de är väl inte lika känsliga?


    Okej jag fick så svagt på min sticka men tydligare på clearblue samtidigt faktiskt.. så tror inte dom är så okänsliga

    Dessutom är det ju bara 24 timmar mellan testen du tagit och det stegras inte riktigt så fort, även om man skulle önska det
  • Karin8206
    L 91 skrev 2019-11-25 17:12:56 följande:

    Vad tror ni? Testet är taget nu, så inte på morgonen..


    Jag ser! Tror inte det där är spökstreck iaf
  • syltburk
    L 91 skrev 2019-11-25 17:12:56 följande:

    Vad tror ni? Testet är taget nu, så inte på morgonen..


    Jag ser också!
    Längtar efter trean
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester