• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Kiim0
    Harry900 skrev 2020-01-31 11:08:42 följande:

    Jag gjorde först en sticka och direkt när jag såg strecket så tog jag det digitala idag för en liten stund sen. Skulle haft mens idag. Shit va jag är chockad just nu! Det va så! Jag är gravid igen. Inga känningar nu heller så man måste inte leta symtom har jag lärt mig. Dom kmr senare i graviditeten trust me! Kram


    Gud vad roligt. Stort grattis och lycka till med allt :)
  • Ebjkpg

    Hur vanligt är det med spökstreck på RFSU test? Jag har tagit i 3 dagar nu och tycker att jag ser ett svagt streck, verkligen superljust. Är bara på äl+8 eller 9. Tog ett CB testa tidigt som jag tror är negativt (ser något men tror det är inbillning på just det testet)

    Så hur många brukar uppleva spökstreck på RFSU (min kille såg strecken också), ska jag ge upp hoppet att det tog sig denna månaden iom att CB visade neg..?

  • Ebjkpg
    Ebjkpg skrev 2020-02-01 09:34:58 följande:

    Hur vanligt är det med spökstreck på RFSU test? Jag har tagit i 3 dagar nu och tycker att jag ser ett svagt streck, verkligen superljust. Är bara på äl+8 eller 9. Tog ett CB testa tidigt som jag tror är negativt (ser något men tror det är inbillning på just det testet)

    Så hur många brukar uppleva spökstreck på RFSU (min kille såg strecken också), ska jag ge upp hoppet att det tog sig denna månaden iom att CB visade neg..?




    Här har ni mitt CB, som sagt inte många dagar efter ägglossning. Jag ser ett ljuuuuuust blått streck som är lika brett som kontrollinjen. Detta är dock ca 1h efter jag tog testet, så kan inte lita på det såklart!
  • Mikkans
    Ebjkpg skrev 2020-02-01 10:28:41 följande:

    Här har ni mitt CB, som sagt inte många dagar efter ägglossning. Jag ser ett ljuuuuuust blått streck som är lika brett som kontrollinjen. Detta är dock ca 1h efter jag tog testet, så kan inte lita på det såklart!


    Skullr avvakta och testa igen på bim. Så snart efter ägglossning behövee ägget iknappt ha fäst än :) håller såklart tummarna för dig!!
  • Ebjkpg
    Mikkans skrev 2020-02-01 10:57:19 följande:

    Skullr avvakta och testa igen på bim. Så snart efter ägglossning behövee ägget iknappt ha fäst än :) håller såklart tummarna för dig!!


    Tack! :) nej jag vet att det är så, men man kan inte hålla sig borta från att testa hela tiden ändå haha.

    Men kan du se något?
  • Planerar2020
    Ebjkpg skrev 2020-02-01 10:28:41 följande:

    Här har ni mitt CB, som sagt inte många dagar efter ägglossning. Jag ser ett ljuuuuuust blått streck som är lika brett som kontrollinjen. Detta är dock ca 1h efter jag tog testet, så kan inte lita på det såklart!


    Jag kan se en ljus skugga! Men är så osäker på tillförlitligheten på CBs tester.
  • Ebjkpg
    Ebjkpg skrev 2020-02-01 10:28:41 följande:

    Här har ni mitt CB, som sagt inte många dagar efter ägglossning. Jag ser ett ljuuuuuust blått streck som är lika brett som kontrollinjen. Detta är dock ca 1h efter jag tog testet, så kan inte lita på det såklart!


    Är det någon annan som ser mitt streck??
  • Omermammashjerta
    Ebjkpg skrev 2020-02-01 18:28:54 följande:

    Är det någon annan som ser mitt streck??


    Jag tycker mig se något utan ansträngning så var mitt testa tidigt också sen tog jag ett clearblue dagen efter med veckoindikator som visade gravid 1-2 .

    Lycka till
  • Mikkans
    Ebjkpg skrev 2020-02-01 11:03:03 följande:

    Tack! :) nej jag vet att det är så, men man kan inte hålla sig borta från att testa hela tiden ändå haha.

    Men kan du se något?


    Tycker mig inte se något..:/
  • Ebjkpg
    Omermammashjerta skrev 2020-02-01 19:19:35 följande:

    Jag tycker mig se något utan ansträngning så var mitt testa tidigt också sen tog jag ett clearblue dagen efter med veckoindikator som visade gravid 1-2 .

    Lycka till


    Men åh. Hoppas verkligen det är något!

    När plussade du efter ägglossning?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester