• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Omermammashjerta
    Ebjkpg skrev 2020-02-01 19:31:12 följande:

    Men åh. Hoppas verkligen det är något!

    När plussade du efter ägglossning?


    Jag plussade ganska tidigt cirka 6-7 dagar innan mens.

    Är nu gravid i v.7
  • Solros2
    Leah56 skrev 2020-02-03 19:52:31 följande:

    Stort Grattis!! hur länge har ni försökt? får man fråga varför du aldrig trodde du skulle kunna bli gravid?:)


    Stort grattis och lycka till!
  • PelloBello

    Ingen aning om det kommer synas här. Men jag hade ett cb early kvar jag tog bara för att. Ville förbruka det så ä jag inte har nåt kvar sen. Just haft sparsam mens. Men brukar cb early alltid ge svaga ljusblå linjer. Svagt svagt. Men syns tydligt irl. Isf är de ju helt värdelösa?

  • Sofieelises
    PelloBello skrev 2020-02-04 07:34:20 följande:

    Ingen aning om det kommer synas här. Men jag hade ett cb early kvar jag tog bara för att. Ville förbruka det så ä jag inte har nåt kvar sen. Just haft sparsam mens. Men brukar cb early alltid ge svaga ljusblå linjer. Svagt svagt. Men syns tydligt irl. Isf är de ju helt värdelösa?


    Ja tyvärr ger de där spök jämt, går alltid att ana en svag linje på dem. De är verkligen totalt värdelösa!!
  • Planerar2020
    miilli skrev 2020-02-04 17:44:08 följande:

    Bilden kom inte med först, ser så oklart ut, borde ja ta ett nytt?


    Det där testet ser väldigt konstigt ut. Ta om för det där skall kasseras och är helt oanvändbart.
  • Bellsss
    hädanefter2020 skrev 2020-02-03 20:08:06 följande:

    Tack snälla! :) Jag har inte riktigt kunna ta in det än, det känns fortfarande overkligt! Vi har försökt aktivt sedan i somras, så inte så jättelänge med andra ord. Men jag har endometrios och var ganska säker på att vi inte skulle lyckas utan hjälp. Har på grund av endometriosen en del ärrvävnad i bukhålan, och varje menstruation har varit vedervärdig sedan jag slutade med min hormonbehandling. Men det gick! Helt otroligt. Den här cykeln testade jag munkpeppar för första gången, vet inte om det hade någon avgörande effekt men känns ändå värt att nämna. :)


    En till med endo som precis plussat. Vi har försökt i 9-10 månader aktivt men inte skyddat oss sedan grabben kom för 2 år sedan. Har en son sedan tidigare som inte var planerad men blev till efter 10 års oskyddat sex (med min sambo, vi har aldrig skyddat oss). Läkarna tror inte på mig (de tyckte min son var ett mirakel) så ska på tidigt ultraljud. Plussade efter en riktigt vitaminkur, slump eller inte det får vara osagt ;)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester