• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • MissJibs
    Önskarbebis2020 skrev 2020-02-06 06:53:59 följande:

    För mig har jag faktiskt haft svagare test direkt på morgonen (haft mer urin i blåsan då) än typ vid 10-11 för då har det varit mer koncentrerat och gett starkare streck


    Jaha... konstigt. Jag vet att jag bara borde ha is i magen o vänta några dagar. Men oron för fler missfall finns hela tiden.
  • MissJibs
    Magnusw32 skrev 2020-02-06 07:27:16 följande:

    Testa med ett digitalt så får du svar svart på vitt. Jag tycker man blir knäpp av de här strecken. Du hade ju ett fint svagt streck igår. Så antingen tar du ett imorgonbitti eller försöker hålla dig så länge som möjligt och tar ett digitalt i eftermiddag utan att dricka alltför mycket. Du ska se att det blir positivt. Lycka till!:)


    Ja jag får vänta. Vid tidigare kemiska grav har jag fått 1-2 på digitala. Tack snälla ni här på FL som alltid finns. Även om man kanske inte alltid får gensvar så e d här en plats att få ventilera.
  • Emmaviola

    Hallå där!

    Helt ny här på familjeliv och har funderat hela dagen på testet jag tog imorse. Har längtat efter barn i något år nu och påbörjat fertilitetsutredning.

    Nu vill jag ha era expertråd om mitt cb early test som jag tog imorse.

    Jag ser ett svagt blått streck men efter lite googlande så läste jag och spökstrecken så jag har inte så höga förhoppningar just nu.

    Vad tror ni?

  • Charlieellerså
    Emmaviola skrev 2020-02-06 21:37:40 följande:

    Hallå där!

    Helt ny här på familjeliv och har funderat hela dagen på testet jag tog imorse. Har längtat efter barn i något år nu och påbörjat fertilitetsutredning.

    Nu vill jag ha era expertråd om mitt cb early test som jag tog imorse.

    Jag ser ett svagt blått streck men efter lite googlande så läste jag och spökstrecken så jag har inte så höga förhoppningar just nu.

    Vad tror ni?


    Jag skulle säga positivt då det ser starkt för att vara ett spökstreck. Hoppas du får ett tydligt plus om någon dag.
  • Omermammashjerta
    Emmaviola skrev 2020-02-06 21:37:40 följande:

    Hallå där!

    Helt ny här på familjeliv och har funderat hela dagen på testet jag tog imorse. Har längtat efter barn i något år nu och påbörjat fertilitetsutredning.

    Nu vill jag ha era expertråd om mitt cb early test som jag tog imorse.

    Jag ser ett svagt blått streck men efter lite googlande så läste jag och spökstrecken så jag har inte så höga förhoppningar just nu.

    Vad tror ni?


    Om det är sånt som endast ska ha ett streck i varje lucka så ser det absolut positivt i mina ögon. Behöver inte ens anstränga mig ta ett veckoindikator test imorgon eller nytt vanligt test om någon dag.

    Vågar mig nog på att säga Grattis hihi
  • Omermammashjerta
    Emmaviola skrev 2020-02-06 21:37:40 följande:

    Hallå där!

    Helt ny här på familjeliv och har funderat hela dagen på testet jag tog imorse. Har längtat efter barn i något år nu och påbörjat fertilitetsutredning.

    Nu vill jag ha era expertråd om mitt cb early test som jag tog imorse.

    Jag ser ett svagt blått streck men efter lite googlande så läste jag och spökstrecken så jag har inte så höga förhoppningar just nu.

    Vad tror ni?


    Om det är sånt som endast ska ha ett streck i varje lucka så ser det absolut positivt i mina ögon. Behöver inte ens anstränga mig ta ett veckoindikator test imorgon eller nytt vanligt test om någon dag.

    Vågar mig nog på att säga Grattis hihi
  • Emmaviola

    Det ska vara ett streck i båda rutorna.

    Jag tror jag är på dag -3 bim.

    Har ett till cb early hemma som jag tänkte ta imorgon bitti för att stilla mitt funderande.

    Jag ändrade färg och skärpan på bilden så att man ska se lite mer hur de ser ut i verkligheten för bilderna är väldigt missvisande när de laddats upp här.

    Men ni verkar tro att det är positivt ändå ????????

  • Solros2
    Emmaviola skrev 2020-02-06 22:28:10 följande:

    Det ska vara ett streck i båda rutorna.

    Jag tror jag är på dag -3 bim.

    Har ett till cb early hemma som jag tänkte ta imorgon bitti för att stilla mitt funderande.

    Jag ändrade färg och skärpan på bilden så att man ska se lite mer hur de ser ut i verkligheten för bilderna är väldigt missvisande när de laddats upp här.

    Men ni verkar tro att det är positivt ändå ????????


    Jag tycker det ser positivt ut! Så vågar säga Grattis!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester