• Äldre 15 Sep 13:34
    22851341 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22851341

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Wed 23 Sep 2020 11:03
    Hallondröm1111 skrev 2020-09-23 09:43:10 följande:

    Mitt var tyvärr ett spökstreck, helt blankt test idag :(


    Åhnej :(:( men fortfarande tidigt väl? Vilken dag är du på?
  • Wed 23 Sep 2020 11:36


    Någon som ser något?
  • Wed 23 Sep 2020 11:37
    Sanna1986 skrev 2020-09-23 11:36:08 följande:

    Någon som ser något?


    Blev ju usel kvalité när jag ladda upp :(
    ★ Nova ♥ 2011-06-24 ★
  • Wed 23 Sep 2020 11:43

    Hej!

    Jag plussade i går(äl+12)med två test från CB och en från predictor early. Så jag bestämde mig dumt nog för att se stegringen nu varje dag med RFSU istället..

    Är idag äl+13/BIM-1 och tog detta imorse, har ju inget att jämföra med men tror ni det är ?tillräckligt starkt? för denna dagen? Är så orolig :(

  • Wed 23 Sep 2020 11:53

    Ringer test igår, det översta, de andra är från idag. Vad tror ni? Jag blir knäpp. 2 dagar till bim????

  • Wed 23 Sep 2020 11:54

    Tog ett test igår* ska det stå ????????

  • Wed 23 Sep 2020 11:54
    apan95 skrev 2020-09-23 11:43:47 följande:

    Hej!

    Jag plussade i går(äl+12)med två test från CB och en från predictor early. Så jag bestämde mig dumt nog för att se stegringen nu varje dag med RFSU istället..

    Är idag äl+13/BIM-1 och tog detta imorse, har ju inget att jämföra med men tror ni det är ?tillräckligt starkt? för denna dagen? Är så orolig :(


    Det tror jag absolut att det är
  • Wed 23 Sep 2020 13:18


    Ser nån något?? ????
  • Wed 23 Sep 2020 13:18
    apan95 skrev 2020-09-23 11:43:47 följande:

    Hej!

    Jag plussade i går(äl+12)med två test från CB och en från predictor early. Så jag bestämde mig dumt nog för att se stegringen nu varje dag med RFSU istället..

    Är idag äl+13/BIM-1 och tog detta imorse, har ju inget att jämföra med men tror ni det är ?tillräckligt starkt? för denna dagen? Är så orolig :(


    Jag tänker såhär. För det första har jag läst på många ställen att just RFSU:s tester generellt sätt visar väldigt svagt. Men testet är positivt! Har sett flera som testat 3-4 tester på en och samma gång där alla visar olika starkt/svagt så det säger egentligen ingenting om ett av testerna är svagare än de andra, alla är ju positiva. Och sen tänker jag också att du bara är på bim-1, det är tidigt! Så att testet är svagt är inte ett dugg konstigt. Det kommer säkert bli starkare om några dagar, så tror inte du behöver oroa dig! Om jag var dig skulle jag vänta lite med att testa till om några dagar igen, även om det såklart känns svårt, speciellt när du känner dig orolig. Och om det då är starkare, så skulle jag nog låta bli att testa/följa stegringen, det skapar bara stress och oro. Kroppen kommer nog berätta för dig om något skulle vara fel. 
  • Wed 23 Sep 2020 13:39
    Soff skrev 2020-09-23 13:18:56 följande:

    Jag tänker såhär. För det första har jag läst på många ställen att just RFSU:s tester generellt sätt visar väldigt svagt. Men testet är positivt! Har sett flera som testat 3-4 tester på en och samma gång där alla visar olika starkt/svagt så det säger egentligen ingenting om ett av testerna är svagare än de andra, alla är ju positiva. Och sen tänker jag också att du bara är på bim-1, det är tidigt! Så att testet är svagt är inte ett dugg konstigt. Det kommer säkert bli starkare om några dagar, så tror inte du behöver oroa dig! Om jag var dig skulle jag vänta lite med att testa till om några dagar igen, även om det såklart känns svårt, speciellt när du känner dig orolig. Och om det då är starkare, så skulle jag nog låta bli att testa/följa stegringen, det skapar bara stress och oro. Kroppen kommer nog berätta för dig om något skulle vara fel. 


    Tack va snäll du är som orkar lägga ner tid på att svara mig så utförligt! Känns bättre efter din reflektion, så skönt att få höra ur ett annat perspektiv! Tack så mycket! <3
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester