• Äldre 15 Sep 13:34
    23085378 visningar
    233483 svar
    -4 +24
    233483
    23085378

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Tue 19 Oct 2021 08:16
    svansmamman skrev 2021-10-19 08:07:50 följande:

    Vilken färg är strecken i verklighet? Det är svårt att avgöra om strecket är ljusrosa (=positivt) eller grått (="spökstreck"). Är det RFSUs testa ofta? Jag ser absolut ett streck men det som enligt mig talar emot ett "riktigt" streck är att det bara är

    bim-5-7 (?). Min erfarenheter av de testerna är att det bara brukar vara spökstreck som syns så tidigt. Jag hoppas dock att jag har fel och att testet är positivt! 


    Ja det är de testet. Har fått spökstreck innan med den men då har det varit svagare. Fick missfall för två månader sedan och bestämde mig för att inte testa mer för jag vill inte hoppas i onödan igen men så är man ju dum som fick ett infall att testa ändå? Tack för svar!
  • Isolin­es
    Tue 19 Oct 2021 09:12
    Nixe skrev 2021-10-19 07:58:39 följande:

    Spökstreck va?


    Hur många dagar efter äl är du? Om det har gått 9-10 dagar sedan du hade ägglossning tror jag detta är ett plus (om det är svagt rosa).
  • Tue 19 Oct 2021 09:20
    Nixe skrev 2021-10-19 08:16:54 följande:
    Ja det är de testet. Har fått spökstreck innan med den men då har det varit svagare. Fick missfall för två månader sedan och bestämde mig för att inte testa mer för jag vill inte hoppas i onödan igen men så är man ju dum som fick ett infall att testa ändå? Tack för svar!

    Jag förstår dig till fullo, jag har själv varit där! Med tre missfall i bagaget förstår jag att det är lätt att testa sig som en galning, jämföra styrka, känna efter i kroppen osv. Efter andra missfallet bestämde jag mig dock för att inte testa med de där stickorna utan endast digital, funderandet om testen var positiva eller ej och jakten eller sökandet efter stegring tog upp alldeles för mycket energi. Jag satte också en gräns att inte testa förens tidigast BIM. I denna graviditet hann jag "tyvärr" inte testa som planerat då cb snabbt visade 3+, annars var min plan att testa med cb digital en gång i veckan för att konstatera att stegring skedde som den skulle. Det har varit en trygghet för mig och gjort att inte allt kretsar kring stegring. Jag oroar mig givetvis fortfarande men det är inte alls samma stress som när jag testade med stickor där det är upp till en själv att bedöma hur strecket ser ut. 


     


     

  • Tue 19 Oct 2021 09:39
    Isolines skrev 2021-10-19 09:12:49 följande:

    Hur många dagar efter äl är du? Om det har gått 9-10 dagar sedan du hade ägglossning tror jag detta är ett plus (om det är svagt rosa).


    10-12 dagar efter ÄL. Kollade på testet efter 4 minuter exakt (tog då bilderna). Vågar inte alls lita på detta. Har beställt andra test. Med mina barn har jag alltid fått plus en vecka innan bim. Men då har jag har tidiga (och samma) symtom innan. Hade samma symtom innan missfallet också. Nu inga symtom alls..
    svansmamman skrev 2021-10-19 09:20:08 följande:

    Jag förstår dig till fullo, jag har själv varit där! Med tre missfall i bagaget förstår jag att det är lätt att testa sig som en galning, jämföra styrka, känna efter i kroppen osv. Efter andra missfallet bestämde jag mig dock för att inte testa med de där stickorna utan endast digital, funderandet om testen var positiva eller ej och jakten eller sökandet efter stegring tog upp alldeles för mycket energi. Jag satte också en gräns att inte testa förens tidigast BIM. I denna graviditet hann jag "tyvärr" inte testa som planerat då cb snabbt visade 3+, annars var min plan att testa med cb digital en gång i veckan för att konstatera att stegring skedde som den skulle. Det har varit en trygghet för mig och gjort att inte allt kretsar kring stegring. Jag oroar mig givetvis fortfarande men det är inte alls samma stress som när jag testade med stickor där det är upp till en själv att bedöma hur strecket ser ut. 

     

     


    Tack <3 Har beställt digitala. Men jag tror inte på detta den här gången heller. Inser ju att jag hoppas men jag tror inte det är plus ändå. Varför var man dum och testade för :(
  • Tue 19 Oct 2021 09:44

    Det har bleknat nu så här 1,5 h efter så nu syns knappt ngt alls. Oh well.

  • Isolin­es
    Tue 19 Oct 2021 10:27
    Nixe skrev 2021-10-19 09:44:16 följande:

    Det har bleknat nu så här 1,5 h efter så nu syns knappt ngt alls. Oh well.


    Lurigt. Såg ändå tydligt ut på bilderna du la upp och känns som "rätt" styrka för att vara 10-12 dagar efter äl. Håller tummarna för att det ökar. Ska du testa igen?
  • Tue 19 Oct 2021 11:39
    Isolines skrev 2021-10-19 10:27:28 följande:

    Lurigt. Såg ändå tydligt ut på bilderna du la upp och känns som "rätt" styrka för att vara 10-12 dagar efter äl. Håller tummarna för att det ökar. Ska du testa igen?


    Ja eller jag har beställt hem clear blue digital och rapid response. Får se om jag testar med det eller inte. Ser framför mig att mensen kommer komma och så har jag fått upp förhoppningarna i onödan.. Det jag tog idag var med morgonurin men jag hade redan varit uppe och kissat en timme innan dess. Kanske är bäst att vänta ett par dagar.
  • Tue 19 Oct 2021 16:30
    Nixe skrev 2021-10-19 09:44:16 följande:

    Det har bleknat nu så här 1,5 h efter så nu syns knappt ngt alls. Oh well.


    Jag håller tummarna och hoppas så det räcker åt dig också! Testen ska ju bara utläsas inom tiden, allt som sker efteråt ska krasst inte beaktas. Några dagar till så vet vi! <3
  • Tue 19 Oct 2021 17:18

    Snart blir jag galen, har fått svaga plus tre gånger igår och idag, jag är hundra på att det är positivt men det stämmer inte att det är såhär svagt. Vi hade sex för 15 dagar sen, det vet jag med säkerhet.

  • Tue 19 Oct 2021 17:21
    Nixe skrev 2021-10-19 07:58:39 följande:

    Spökstreck va?


    Solklart positivt.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester