• Äldre 15 Sep 13:34
    23083888 visningar
    233483 svar
    -4 +24
    233483
    23083888

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Mon 27 Dec 2021 21:20

    Alltså cb early.. Har aldrig fått torkstreck på dom förr. Men nu har jag fått det både förra månaden och den här. Sett här i forumet att många andra också får det. Är det någon som vet varför de blir så? Är det fel på testen eller har de ändrat dom på nåt sätt så det alltid bli så numera? För några år sedan fick jag aldrig en tillstymmelse till streck ens dagar senare på dessa.

    Testet är liksom negativt. Sen så fort 10 min gått kommer ett tunt blått streck.

    Jag lägger en bild men vill poängtera att jag är väl medveten om att det är negativt.

    Bild 1 är inom tiden och bild 2 efter ca 15 min.

    Någon som frågat cb om detta?

  • Tue 28 Dec 2021 07:13

    Nytt test och svagt såklart men ändå två (för ögat) synliga streck. Detta är Apotek Kronans egna tester, är det vanligt med ?spökstreck? på dem? Någon som har erfarenhet?

  • Tue 28 Dec 2021 08:55
    Mimu skrev 2021-12-28 07:13:26 följande:

    Nytt test och svagt såklart men ändå två (för ögat) synliga streck. Detta är Apotek Kronans egna tester, är det vanligt med ?spökstreck? på dem? Någon som har erfarenhet?


    Ser positivt ut

    Har plussat med dem förut och även svagt som för dig
  • Tue 28 Dec 2021 09:03
    MariaNathalie skrev 2021-12-28 08:55:57 följande:

    Ser positivt ut

    Har plussat med dem förut och även svagt som för dig


    Tack för svar! Ja jag tycker inte att det borde vara spökstreck när det syns såpass tydligt men man vågar ju inte riktigt ropa hej. Är några dagar kvar till BIM, så tar ett till då så får vi se om det blivit starkare.
  • Tue 28 Dec 2021 10:10

    Blir inte klok. Torkstreck på cb early igår.

    Tog cb vanliga på morgonurin idag helt blankt.

    Några timmar senare tog jag predictor early bara för att. Hade ett kvar. Det är ett test jag alltid litat på förut.

    Men då får jag ett svagt svagt ljusrosa streck. Bim-2. Syns tydligt irl men svårfotat.

    Har predictor early börjat ge spökstreck de med?? Finns det nåt test man kan lita på som inte är digitalt??

  • Tue 28 Dec 2021 11:03

    Hej!

    Vad tror ni om detta test? Jag bifogar flera bilder i olika ljus och vinklar. Bilderna är INTE retuscherade.

    Jag har BIM igår eller idag, är osäker.

    Testet inom den korrekta testtiden:



    Nedan bild är tagen några minuter efter "5minuters gränsen" som testet har. Vet att man inte ska titta på testen efter den gränsen men aaa.. här är den bilden:



    Är det här ett spökstreck?

  • Tue 28 Dec 2021 12:29

    Hej! Skulle ni säga att detta är ett tidigt positivt?

  • Tue 28 Dec 2021 12:49
    mariamariamaria skrev 2021-12-28 11:03:59 följande:

    Hej!

    Vad tror ni om detta test? Jag bifogar flera bilder i olika ljus och vinklar. Bilderna är INTE retuscherade.

    Jag har BIM igår eller idag, är osäker.

    Testet inom den korrekta testtiden:

    Nedan bild är tagen några minuter efter "5minuters gränsen" som testet har. Vet att man inte ska titta på testen efter den gränsen men aaa.. här är den bilden:

    Är det här ett spökstreck?


    Jag tycker det ser ut att dra åt rosa och tror därför det är ett positivt test. Jag håller tummarna för att jag har rätt! :)
  • Tue 28 Dec 2021 12:50
    Ebba12122 skrev 2021-12-28 12:29:38 följande:

    Hej! Skulle ni säga att detta är ett tidigt positivt?


    Jag ser absolut ett streck men har lite svårt att bedöma vilket färg det är. Vidare vet jag heller inte riktigt vilket märke du testar med, känner inte igen det och kan därför inte dra några slutsatser kring om det ofta ger spökstreck etc. :)
  • Tue 28 Dec 2021 13:06
    PelloBello skrev 2021-12-28 10:10:39 följande:

    Blir inte klok. Torkstreck på cb early igår.

    Tog cb vanliga på morgonurin idag helt blankt.

    Några timmar senare tog jag predictor early bara för att. Hade ett kvar. Det är ett test jag alltid litat på förut.

    Men då får jag ett svagt svagt ljusrosa streck. Bim-2. Syns tydligt irl men svårfotat.

    Har predictor early börjat ge spökstreck de med?? Finns det nåt test man kan lita på som inte är digitalt??


    Ser svagt rosa (positivt!) på PE, spök hade varit grått. Vågar mig på ett försiktig grattis!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester