• Äldre 15 Sep 13:34
    22850812 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22850812

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Thu 30 Dec 2021 09:26

    När tror ni som kan detta lite bättre att man kan testa digitalt?

  • Thu 30 Dec 2021 09:43
    MissDB skrev 2021-12-30 09:26:36 följande:

    När tror ni som kan detta lite bättre att man kan testa digitalt?


    Du kan testa idag

    Om detta test känner av så kommer det digitala Oxå göra det

    Lycka till och grattis
  • Thu 30 Dec 2021 09:58
    MariaNathalie skrev 2021-12-30 09:43:38 följande:

    Du kan testa idag

    Om detta test känner av så kommer det digitala Oxå göra det

    Lycka till och grattis


    Åh tror du? Detta är något slags testa tidigt och är fortfarande bara på bim -5 fast tror att jag hade ÄL några dagar tidigare faktiskt. Är så rädd att bli besviken om det skulle vara för tidigt för digitalt men nu har jag tagit 5 olika test och alla visar ett streck så antar att jag ändå är gravid
  • Thu 30 Dec 2021 10:32
    MissDB skrev 2021-12-30 09:58:18 följande:

    Åh tror du? Detta är något slags testa tidigt och är fortfarande bara på bim -5 fast tror att jag hade ÄL några dagar tidigare faktiskt. Är så rädd att bli besviken om det skulle vara för tidigt för digitalt men nu har jag tagit 5 olika test och alla visar ett streck så antar att jag ändå är gravid


    Mitt testa tidigt visade typ som ditt, kanske lite svagare. Och jag fick gravid 2-3v på digitala senare samma dag. Så tror absolut att den kommer ge utslag!
  • Thu 30 Dec 2021 13:57

    Okej jag är helt ny på det här men blir galen av att försöka tolka testerna. CB tog jag igår och det andra idag, båda visar detta efter ca 45 min. Jag vet att man inte ska kolla efter det men jag har tagit en del test i mitt liv och det har aldrig ens varit en tillstymmelse till ett andra streck varken direkt eller långt efter. Så jag är bara så förvirrad. Jag vill inte bli gravid så därför jag också testar frenetiskt, för att upptäcka om så är fallet så snart som möjligt. Vad tror ni? Inte helt säker på när min mens ska komma, appen säger tidigt nästa vecka men den har haft fel innan?

  • Thu 30 Dec 2021 13:59

    CB bild bifogades ej, här kommer den. Också konstigt resultat på den med en del blått i sidan (?)

  • Thu 30 Dec 2021 15:53
    MariaNathalie skrev 2021-12-30 09:43:38 följande:

    Du kan testa idag

    Om detta test känner av så kommer det digitala Oxå göra det

    Lycka till och grattis


    Du hade så rätt!

  • Thu 30 Dec 2021 19:22
    Fel01 skrev 2021-12-30 13:57:07 följande:

    Okej jag är helt ny på det här men blir galen av att försöka tolka testerna. CB tog jag igår och det andra idag, båda visar detta efter ca 45 min. Jag vet att man inte ska kolla efter det men jag har tagit en del test i mitt liv och det har aldrig ens varit en tillstymmelse till ett andra streck varken direkt eller långt efter. Så jag är bara så förvirrad. Jag vill inte bli gravid så därför jag också testar frenetiskt, för att upptäcka om så är fallet så snart som möjligt. Vad tror ni? Inte helt säker på när min mens ska komma, appen säger tidigt nästa vecka men den har haft fel innan?


    Den understa hade jag sagt var positivt om strecket hade kommit upp inom tiden. Testa med ett digitalt eller vänta någon dag och testa igen, hoppas du får det svar du önskar!
  • Thu 30 Dec 2021 19:37
    MissDB skrev 2021-12-30 15:53:18 följande:

    Du hade så rätt!


    Ååååh va roligt <3

    Grattis <3
  • Thu 30 Dec 2021 20:53

    Det blev ingen graviditet förra gången, dock visade predictor early väldigt väldigt svagt, som så här i efterhand troligtvis var ett spökstreck.

    Men nu är jag här igen, tog ett predictor early idag (bim -3) och det ser ut så här, det är absolut starkare streck än förra gången. Det är taget med morgonurin. Testade tre timmar senare med RFSU testa ofta, som visade svagt svagt positivt som sedan försvann. Jag åkte ikväll och köpte ett digitalt med veckoindikator från cb, som visade ?inte gravid?, trots att det kan visa positivt fem dagar innan missad mens.

    Hur ska jag tolka teststrecket på predictor early?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester