• Äldre 15 Sep 13:34
    22850834 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22850834

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Thu 30 Dec 2021 20:59

    Hur ska jag tolka detta??

  • Thu 30 Dec 2021 21:06
    92Emma skrev 2021-12-30 20:53:58 följande:

    Det blev ingen graviditet förra gången, dock visade predictor early väldigt väldigt svagt, som så här i efterhand troligtvis var ett spökstreck.

    Men nu är jag här igen, tog ett predictor early idag (bim -3) och det ser ut så här, det är absolut starkare streck än förra gången. Det är taget med morgonurin. Testade tre timmar senare med RFSU testa ofta, som visade svagt svagt positivt som sedan försvann. Jag åkte ikväll och köpte ett digitalt med veckoindikator från cb, som visade ?inte gravid?, trots att det kan visa positivt fem dagar innan missad mens.

    Hur ska jag tolka teststrecket på predictor early?


    Det är positivt! Jag fick och gjorde precis samma som dig och tog ett cb som visade ej gravid. Tog ett 3 dagar senare och då visade de 1-2 v gravid :) lycka till!
  • Thu 30 Dec 2021 23:20
    Nathaliextnf skrev 2021-12-30 21:06:35 följande:

    Det är positivt! Jag fick och gjorde precis samma som dig och tog ett cb som visade ej gravid. Tog ett 3 dagar senare och då visade de 1-2 v gravid :) lycka till!


    Åh, tack så mycket för att du delar med dig. Jag hoppas verkligen det är samma för mig :)
  • Fri 31 Dec 2021 10:23
    92Emma skrev 2021-12-30 20:53:58 följande:

    Det blev ingen graviditet förra gången, dock visade predictor early väldigt väldigt svagt, som så här i efterhand troligtvis var ett spökstreck.

    Men nu är jag här igen, tog ett predictor early idag (bim -3) och det ser ut så här, det är absolut starkare streck än förra gången. Det är taget med morgonurin. Testade tre timmar senare med RFSU testa ofta, som visade svagt svagt positivt som sedan försvann. Jag åkte ikväll och köpte ett digitalt med veckoindikator från cb, som visade ?inte gravid?, trots att det kan visa positivt fem dagar innan missad mens.

    Hur ska jag tolka teststrecket på predictor early?


    Det där är solklart positivt, grattis!

    (Kikade även på ditt PE som du tog för drygt en månad sen och det var antagligen ett tidigt missfall du råkade ut för då, sk "kemisk graviditet" eftersom testet var svagt positivt även då. Själv haft flera där jag fått svaga positiva och sen kommer "mensen").
  • Fri 31 Dec 2021 10:56
    isoldelively skrev 2021-12-31 10:23:44 följande:

    Det där är solklart positivt, grattis!

    (Kikade även på ditt PE som du tog för drygt en månad sen och det var antagligen ett tidigt missfall du råkade ut för då, sk "kemisk graviditet" eftersom testet var svagt positivt även då. Själv haft flera där jag fått svaga positiva och sen kommer "mensen").


    Det har nog hänt den här gången också, dagens test med samma graviditetstest och morgon urin har ett mycket svagare teststreck :(
  • Fri 31 Dec 2021 11:11
    Sanlin90 skrev 2021-12-29 23:19:24 följande:

    Jag vet inte när bim är, gav upp tempninge för jag har ingen sköldkörtrl, det verkar inte funka så bra då


    Har du tagit nåt mer test? Jag tog ett digitalt igår på bim som visade inte gravid. Hade sjuk mensvärk igår men ingen mens ännu.. Suck.
  • Fri 31 Dec 2021 14:05

    Jag igen.. nu är jag ännu mer förvirrad. Första bilden direkt och andra efter ca en timme? samma test med morgonurin. Blir galen, vad tror ni? Kan inte föreställa mig hur det är för alla er som går igenom det här månad efter månad :(.

  • Fri 31 Dec 2021 14:18
    Fel01 skrev 2021-12-31 14:05:11 följande:

    Jag igen.. nu är jag ännu mer förvirrad. Första bilden direkt och andra efter ca en timme? samma test med morgonurin. Blir galen, vad tror ni? Kan inte föreställa mig hur det är för alla er som går igenom det här månad efter månad :(.


    Jag skulle säga att i princip alla CB?s tester ser ut sådär efter en stund. Om det inte fanns något streck inom avläsningstiden så skulle jag tolka det som negativt.
  • Fri 31 Dec 2021 14:36

    Du har säkert helt rätt, är förmodligen ingenting. Drog dock ner exponeringen på första och kan skymta ett streck om än extremt svagt? jaja, nu är det dags att sluta obsessa och tvinga mig själv att inte testa igen förrän måndag. Tack för att ni svarat!

  • Fri 31 Dec 2021 15:35
    PelloBello skrev 2021-12-31 11:11:12 följande:

    Har du tagit nåt mer test? Jag tog ett digitalt igår på bim som visade inte gravid. Hade sjuk mensvärk igår men ingen mens ännu.. Suck.


    Ja nu är allt helt blankt :(
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester