• Äldre 15 Sep 13:34
    22850228 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22850228

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Mon 3 Jan 2022 11:28

    Nån som ser nåt. Ingen mens på 6 veckor

  • Mon 3 Jan 2022 11:40
    Angelika07 skrev 2022-01-01 19:10:33 följande:

    Hhmmm.. ingen mens på flera veckor


    Ser två streck
  • Mon 3 Jan 2022 11:53
    Erinyh123 skrev 2022-01-03 11:28:36 följande:

    Nån som ser nåt. Ingen mens på 6 veckor


    Jag ser inget streck. När du skriver ?ingen mens på 6 veckor?, menar du då att det är sex veckor sedan din sista mens eller att din mens är sex veckor sen? Hur lång cykel brukar du ha?
  • Mon 3 Jan 2022 12:45

    Hur länge kan strecken vara svaga? Tog ännu ett test idag på ÄL+13, Babyplans vanliga. Eftersom jag plussade svagt på Babyplans testa tidigt på ÄL+8 hoppades jag att strecken skulle vara starkare vid det här laget. Vad tror ni?

  • Mon 3 Jan 2022 13:49
    Rilakkuma skrev 2022-01-03 12:45:13 följande:

    Hur länge kan strecken vara svaga? Tog ännu ett test idag på ÄL+13, Babyplans vanliga. Eftersom jag plussade svagt på Babyplans testa tidigt på ÄL+8 hoppades jag att strecken skulle vara starkare vid det här laget. Vad tror ni?


    ja det är ju klart positivt men i alla fall jag skulle misstänka att det avstannat om det inte är starkare än sådär nu och att du faktiskt fick positivt äl +8. Men kanske också troligt att det svaga du såg äl +8 ändå bara var ett spökstreck? Vänta 2 dagar och kolla igen.
  • Mon 3 Jan 2022 14:07
    Rilakkuma skrev 2022-01-03 12:45:13 följande:

    Hur länge kan strecken vara svaga? Tog ännu ett test idag på ÄL+13, Babyplans vanliga. Eftersom jag plussade svagt på Babyplans testa tidigt på ÄL+8 hoppades jag att strecken skulle vara starkare vid det här laget. Vad tror ni?


    Känns som att det borde vara bra mycket starkare på 5 dygn och illafall från min telefon ser det mer ut som ett spökstreck (dvs grått och inte färgat).

    Nu testade jag med annat märke men mitt ökade såhär på 2 dygn:

  • Mon 3 Jan 2022 15:17
    MissDB skrev 2022-01-03 14:07:01 följande:

    Känns som att det borde vara bra mycket starkare på 5 dygn och illafall från min telefon ser det mer ut som ett spökstreck (dvs grått och inte färgat).

    Nu testade jag med annat märke men mitt ökade såhär på 2 dygn:


    Tror inte det är spök, har tagit typ 10 test de senaste dagarna och alla har visat svagt positivt. När jag tagit såna test innan har dom varit helt blanka när jag inte varit gravid. Min mens borde kommit igår (har kortare lutealfas än 14 dagar, därav BIM-2 idag om man ska gå efter standard). Jag tempar så ägglossningsdagen har jag koll på. På vanliga fick jag lika svagt positivt först ÄL+10.

    Men jag håller med, det verkar ju gå lite väl långsamt framåt för att det ska gå vägen..
  • Mon 3 Jan 2022 15:29
    Rilakkuma skrev 2022-01-03 12:45:13 följande:

    Hur länge kan strecken vara svaga? Tog ännu ett test idag på ÄL+13, Babyplans vanliga. Eftersom jag plussade svagt på Babyplans testa tidigt på ÄL+8 hoppades jag att strecken skulle vara starkare vid det här laget. Vad tror ni?


    Eftersom HCG ska fördubblas varannan dag låter det ju inte så lovande med sånär som ingen ökning av streckets styrka på fem dagar. Jag vill dock lägga in en brasklapp om att streckens styrka inte alltid är tillförlitligt. Jag tog exempelvis gravtest hos BM i vecka 15. Det första testet hon tog var bara svagt positivt medans nästa, som hon doppade i samma urin, blev starkt direkt. Om du testat med flera likadana test under alla dessa dagar är dock oddsen små att alla dessa varit felaktiga.

    Jag såg att du är säker på att det inte är fråga om spökstreck, så jag utelämnar den teorin här. Annars hade det kunnat vara en vettig, och kanske tryggande, förklaring.
  • Mon 3 Jan 2022 19:28

    Nån ner än jag som ser ett svagt plus?

  • Mon 3 Jan 2022 21:17
    Rilakkuma skrev 2022-01-03 15:17:41 följande:

    Tror inte det är spök, har tagit typ 10 test de senaste dagarna och alla har visat svagt positivt. När jag tagit såna test innan har dom varit helt blanka när jag inte varit gravid. Min mens borde kommit igår (har kortare lutealfas än 14 dagar, därav BIM-2 idag om man ska gå efter standard). Jag tempar så ägglossningsdagen har jag koll på. På vanliga fick jag lika svagt positivt först ÄL+10.

    Men jag håller med, det verkar ju gå lite väl långsamt framåt för att det ska gå vägen..


    Du kanske skulle kunna testa med ett digitalt så får du det lite mer svart på vitt?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester