• Äldre 15 Sep 13:34
    22850016 visningar
    233451 svar
    -4 +24
    233451
    22850016

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Wed 5 Jan 2022 21:37
    MissDB skrev 2022-01-05 20:29:10 följande:

    Hur har det gått för dig?


    Min oro stämde tyvärr, symptomen minskade och fick sen spottings som övergick i en blödning igår :( Ska testa igen till helgen för att dubbelkolla att allt är ute.
  • Wed 5 Jan 2022 22:09
    Rilakkuma skrev 2022-01-05 21:37:13 följande:

    Min oro stämde tyvärr, symptomen minskade och fick sen spottings som övergick i en blödning igår :( Ska testa igen till helgen för att dubbelkolla att allt är ute.


    Åh nej vad tråkigt. Hoppas att det tar sig snart!
  • Wed 5 Jan 2022 22:34
    Kiiwii skrev 2022-01-05 21:30:48 följande:

    Jaha, suuupersvagt streck, kanske rent av inbillning, bara jag som ser i kors, haha.

    Den här cykeln har inte varit som den brukar?Kan likagärna va kroppen som spelar mig ett spratt, ÄL på gång eller mens??? Haft svag molvärk nån dag och svagt illamående några gånger. Blev fundersam och testade då jag hade ett test hemma.

    Taget nu ikväll. Ser någon nåt?


    Kan också skymta ett svagt streck, håller tummarna för att det ökar!
  • Wed 5 Jan 2022 23:26
    Kiiwii skrev 2022-01-05 21:30:48 följande:

    Jaha, suuupersvagt streck, kanske rent av inbillning, bara jag som ser i kors, haha.

    Den här cykeln har inte varit som den brukar?Kan likagärna va kroppen som spelar mig ett spratt, ÄL på gång eller mens??? Haft svag molvärk nån dag och svagt illamående några gånger. Blev fundersam och testade då jag hade ett test hemma.

    Taget nu ikväll. Ser någon nåt?


    Jag ser ett svagt streck! Så såg mitt första ut oxå, sen var det mycket starkare dagen efter. Håller tummarna för dig:)
  • Kiiwii
    Wed 5 Jan 2022 23:29
    LJM91 skrev 2022-01-05 22:34:08 följande:

    Kan också skymta ett svagt streck, håller tummarna för att det ökar!


    Ja ibland ser jag det rätt bra men ibland knappt alls haha. Hade varit roligt med ett tydligt plus, men tror inte det kan ha blivit nåt denna gång då vi knappt försökt och jag haft noll koll? Spännande iaf :)

    Tack för svar :)
  • Kiiwii
    Wed 5 Jan 2022 23:35
    Nathaliextnf skrev 2022-01-05 23:26:40 följande:

    Jag ser ett svagt streck! Så såg mitt första ut oxå, sen var det mycket starkare dagen efter. Håller tummarna för dig:)


    Men vad roligt att höra att det blev så för dig :D Stort grattis, bästa känslan ju <3

    Oavsett om mitt streck visar sig var nåt eller inte så känns det fint att jag inte inbillat mig ett streck utan att andra faktiskt också ser.

    Då får jag snällt vänta o se vad som sker :)
  • Thu 6 Jan 2022 00:00
    MissDB skrev 2022-01-05 22:09:17 följande:

    Åh nej vad tråkigt. Hoppas att det tar sig snart!


    Tack! Har fortfarande hoppet uppe än så länge :)
  • Thu 6 Jan 2022 09:30

    Hej behöver lite hjälp. Tog detta test igår kväll.. vet inte hur jag ska tolka det.. då jag på morgonen fick negativt gjorde ett till som var likadant idag.

    När tror ni jag kan ta veckoindikator test om ni anser detta test är positivt?

  • Thu 6 Jan 2022 09:31

    Här är en ?renare? bild

  • Thu 6 Jan 2022 10:32

    Upptäckte MA i november, min första graviditet. Har inte fått igång mensen ännu men haft ett par småblödningar och har varit orolig att allt inte är ute. (Enligt VUL är det dock tomt och har gjort ett negativt gravtest efteråt). Nu fick jag detta, dock med morgonurin... Ser ni något eller är det bara jag? Och om ni ser, bör jag vara orolig att det inte är en ny graviditet?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester