• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • MariaNathalie
    Lollan1 skrev 2022-01-06 10:32:12 följande:

    Upptäckte MA i november, min första graviditet. Har inte fått igång mensen ännu men haft ett par småblödningar och har varit orolig att allt inte är ute. (Enligt VUL är det dock tomt och har gjort ett negativt gravtest efteråt). Nu fick jag detta, dock med morgonurin... Ser ni något eller är det bara jag? Och om ni ser, bör jag vara orolig att det inte är en ny graviditet?


    Om du testat negativt efter ditt MA ser ju detta ut som att det är en ny graviditet

    När har du bim?
  • Lollan1
    MariaNathalie skrev 2022-01-06 10:45:17 följande:

    Om du testat negativt efter ditt MA ser ju detta ut som att det är en ny graviditet

    När har du bim?


    Ja, testade negativt strax innan jul.

    Jag vet inte eftersom jag inte fått igång mensen än sedan förra graviditeten och mitt MA.
  • svansmamman
    Omermammashjerta skrev 2022-01-06 09:31:08 följande:

    Här är en ?renare? bild


    Jag ser inget på den första bilden men på denna ser jag absolut ett streck! Om det drar åt rosa hade jag tagit ett cb digital med veckoindikator med morgonurin imorgon!
  • isoldelively
    Lollan1 skrev 2022-01-06 10:32:12 följande:

    Upptäckte MA i november, min första graviditet. Har inte fått igång mensen ännu men haft ett par småblödningar och har varit orolig att allt inte är ute. (Enligt VUL är det dock tomt och har gjort ett negativt gravtest efteråt). Nu fick jag detta, dock med morgonurin... Ser ni något eller är det bara jag? Och om ni ser, bör jag vara orolig att det inte är en ny graviditet?


    Var det samma test som detta som visade negativt vid jul? Vissa test är nämligen mer känsliga även för små mängder hcg så om du testat med annat märke innan som varit negativt är det svårt att svara på om detta är en ny graviditet i nuläget eller inte (det testet kan ha varit mer okänsligt om du nu har små mängder hcg kvar).

    Ta ett nytt test av samma märke imorgon och se om det ökat!
  • MariaNathalie
    Lollan1 skrev 2022-01-06 11:26:32 följande:

    Ja, testade negativt strax innan jul.

    Jag vet inte eftersom jag inte fått igång mensen än sedan förra graviditeten och mitt MA.


    Ok

    Men då räknas MA som din sista mens
  • Lollan1
    isoldelively skrev 2022-01-06 13:35:33 följande:

    Var det samma test som detta som visade negativt vid jul? Vissa test är nämligen mer känsliga även för små mängder hcg så om du testat med annat märke innan som varit negativt är det svårt att svara på om detta är en ny graviditet i nuläget eller inte (det testet kan ha varit mer okänsligt om du nu har små mängder hcg kvar).

    Ta ett nytt test av samma märke imorgon och se om det ökat!


    Tyvärr vet jag inte vilket märke det första testet var (det negativa) då jag fick med det från sjukhuset med instruktioner att testa senare för att bekräfta genom negativt resultat. Och det stod inget märke på den. Det jag tog nu var apotekets egna gravtest. Men ja, får utgå från det jag tog nu och göra som du säger, ett nytt likadant och se om det ökar.
  • Lollan1
    MariaNathalie skrev 2022-01-06 13:52:51 följande:

    Ok

    Men då räknas MA som din sista mens


    Isåfall är min sista mens 27 november. (Första dagen av en tvåveckors blödning) och hur räknar man BIM från det när cykeln är okänd? Räknar jag på tidigare 28-dagarscykel känns det som ett väldigt svagt sträck för att BIM+12.
  • MariaNathalie
    Lollan1 skrev 2022-01-06 14:14:14 följande:

    Isåfall är min sista mens 27 november. (Första dagen av en tvåveckors blödning) och hur räknar man BIM från det när cykeln är okänd? Räknar jag på tidigare 28-dagarscykel känns det som ett väldigt svagt sträck för att BIM+12.


    Det kan mycket väl vara så att du fått senare äl efter ditt MA

    Kände du av din äl?
  • Lollan1
    MariaNathalie skrev 2022-01-06 14:31:04 följande:

    Det kan mycket väl vara så att du fått senare äl efter ditt MA

    Kände du av din äl?


    Har haft ont runt julafton men har aldrig känt av äl innan så har ingen aning om det var det, jag kopplade mer ihop det med mitt MA och var orolig att det hade med det att göra.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester