• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Pandyy

    @hobbymytomanen (gick inte att citera dig, sidan samarbetar inte) hoppas du ser det här ändå. Jag ser en skugga på dina bilder! Har du tagit något mer test? :)

  • Ebjkpg
    Lojsan DN skrev 2022-06-21 16:20:06 följande:
    Det ser väl lovade ut :D 
    Öppna upp det och se om strecket blir tydligare. 
    Tog dessa testen nyss och både blev positiva direkt!! Dock är bilden tagen efter ca 1h så strecken har bleknat lite, men det var inga tvivel på att det var positivt. 
    men blir så fundersam när ena torkat och det blivit ett smalt streck, känns lite som att det ser ut som ett spök? Vet att man inte ska kolla på dom efter 5 min, men kunde inte låta bli. Känner mig osäker nu typ. 
  • Lojsan DN
    Ebjkpg skrev 2022-06-23 15:17:38 följande:
    Tog dessa testen nyss och både blev positiva direkt!! Dock är bilden tagen efter ca 1h så strecken har bleknat lite, men det var inga tvivel på att det var positivt. 
    men blir så fundersam när ena torkat och det blivit ett smalt streck, känns lite som att det ser ut som ett spök? Vet att man inte ska kolla på dom efter 5 min, men kunde inte låta bli. Känner mig osäker nu typ. 
    Åh grattis!
    Nej du ska inte känna oro, visar det positivt redan efter 1 min så ska du ju gå efter det :) 
    Alla tester är ju olika i sig så ta ett digitalt på lördag (om du kan) så får du bekräftelse Plus
  • flisan1989


    ÄL +9, BIM - 5.. vad tror ni? Skulle det kunna vara något? vet att det är alldeles för tidigt. Första bilden ej fixad andra lite justerad
  • Lojsan DN
    flisan1989 skrev 2022-06-24 07:41:22 följande:

    Nu kom de i fel ordning.. första lite fixad..


    Det syntes nått lite svagt på det fixade kortet.


    Har du tagit ett nytt test i dag? 
    Tips, lägg testet på en bit toapapper när du ska ta kort. ????

  • flisan1989
    Lojsan DN skrev 2022-06-25 07:47:57 följande:

    Det syntes nått lite svagt på det fixade kortet.


    Har du tagit ett nytt test i dag? 
    Tips, lägg testet på en bit toapapper när du ska ta kort. ????



    Ja hoppas! Idag syns det även lite utan redigering, inte tillräckligt starkt för att säga att det är positivt dock, och främst när man zoomar.  vet inte hur kvaliteten blir men lägger till här o hoppas någon mer kan se! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester