• FiaMal­ej
    Äldre 7 Oct 08:49
    19559 visningar
    17 svar
    17
    19559

    Omföderska, öppen 4 cm, inga värkar

    Nu har vi gått över tiden. Var till bm i v 39+0. livmodertappen helt utplånad och 2 cm öppen. Inga värkar. Slemproppen gick på kvällen i form av helt genomskinligt sekret, som klisterrem på 5 cm. Därefter har jag haft rikligt med genomskinliga flytningar dom är precis som vid äl. Var till bm i v 40+0, öppen 4 cm men fortfarande inga värkar. Idag är vi i v 40+3. Sover sämre än någonsin, känner mig pigg och trött på samma gång. Inga av de naturliga sätten som det står att läsa på nätet om, för att starta förlossningen funkar. Har nog testat allt förutom champagne och risinolja (tänker inte dricka det heller). Nån som har nån liknande erfarenhet? Hur länge ska man behöva vänta på värkarna när kroppen faktiskt ändå håller på att öppna sig? Finns det nåt mer att göra än ha sex, promenera, äta pepparkakor, dricka hallonbladsthe. De sakerna jag kommer på nu att jag försöker med. Lite jobbigt nu med alla närståendes kommentarer; "när kommer bebisen?" ja, inte vet jag, men jag kan sägs som så att ingen är mer väntlös än jag iaf! :)


    MF i vecka 5. 29 aug 2010. Dotter född 20 jan 2003. Dotter född 18 dec 2000.
  • Svar på tråden Omföderska, öppen 4 cm, inga värkar
  • Äldre 7 Oct 09:05
    #1

    God morgon.

    Här sitter jag i ungefär samma situation som dig. Har dock ej gått över tiden ännu.

    Är beräknad idag.

    Var hos min Bm i onsdags och fick en dubbel hinnsvepning och var då öppen 2 cm. Utan några som helst
    känningar om att det skulle kunnas tänkas komma bebis. Efter svepningen kände jag väl av lite molvärk i ryggen men inte mycket alls.

    Har nu fått en tid idag vid 11 snåret för en till svepning. Hoppas att den gör verkan.

    Nu får vi bara vänta och se. Hoppas du/ni får träffa eran lilla snart.

    ( väntan är jobbig och alla frågor från folk runt omkring en. ) 

    Lycka till när det är dags        

  • Äldre 7 Oct 13:33
    #2

    Åh fler som är i samma situation hör jag.. skönt att det inte bara är jag!
    Bf+3, bm gjorde en hinnsvepning på mig i tisdags, dagen efter på morgonen
    släppte slemproppen.. Tappen är nästan utplånad, framåt, mjuk och jag är öppen 3cm.
    Hon kunde t.o.m känna hans huvud.. Förvärkar har jag i massor, inga "riktiga" !
    Less på denna väntan nu när han ändå är startklar och redo att komma ut!
    Och alla dessa frågor, kommer det någon bebis snart? känner du av något? det
    tar ju kål på en!    

  • Äldre 8 Oct 14:32
    #3

    Hur går det för er tjejer?

    Blir det någon bebis hos er?

    Här är det fortfarande lugnt.
    Lite flera sammandragningar sen jag fick min 3:e hinnsvepning igår.    

    Bf + 1 idag  

  • Äldre 8 Oct 14:55
    #4

    Nopp, ingen bebis här heller! Det verkar vara en envis lite krabbat detta!
    BF+4 idag.. Sammandragningar har jag massor, skulle bara vilja att de
    går över till värkar och börjar göra ONT!

    Oj redan 3:e svepningen.. Hur långt imellan varje svepning har du haft? :)    

  • Äldre 8 Oct 15:27
    #5

    Fick dubbel i onsdags. Och en i fredags.

    Det är mitt 5:e barn.

    Men nu idag har slemmproppen släppt med besked.

    Så nu väntar vi på att nåt ska hända. Kanske inte men det är
    ju ett gott tecken iaf ;)        

  • Äldre 8 Oct 16:04
    #6

    okej, men vad menas med dubbel :P ?
    Oj, 5:e barnet, bra gjort där :)
    Detta är "bara" mitt andra ;) 

    Ja, tycker det är ett väldigt gott tecken..
    Hålle tummarna för oss alla att det snart händer något!     

  • mammaN­ena
    Äldre 8 Oct 16:07
    #7

    jag va öppen 7 cm utan värkar! dom försökte med hinnsvepning flera ggr, men sen tog de hål på hinnorna istället.


    johnsliv.bloggplatsen.se/ en sida om våran muskelsvaga john
  • Äldre 8 Oct 16:17
    #8

    7cm?! men shit! när tog de hål på hinnorna då och när såg de att du var öppen så mycket?
    löper också en stor risk till en stor bebis denna gång.. så 2 veckor kan dom ju FET glömma att jag går!    

  • Äldre 8 Oct 16:21
    #9
    mammaNena skrev 2011-10-08 16:07:25 följande:
    jag va öppen 7 cm utan värkar! dom försökte med hinnsvepning flera ggr, men sen tog de hål på hinnorna istället.


      Oj då. Min Bm sa att jag iaf kan gå och öppna mej till en ca 5 cm innan det märks med värk osv.
    Är bra att ha koll nu alltså.  

    Just nu börjar det mola ordentligt bak i ryggen. Väntan är dryg nu... 
  • Äldre 8 Oct 16:30
    #10
    Nathaliiiie skrev 2011-10-08 16:04:42 följande:
    okej, men vad menas med dubbel :P ?
    Oj, 5:e barnet, bra gjort där :)
    Detta är "bara" mitt andra ;) 

    Ja, tycker det är ett väldigt gott tecken..
    Hålle tummarna för oss alla att det snart händer något!     

    Min Bm och hennes Bm-student var båda inne och gjorde varsin svepning då.

    Men kanske kanske att det är på väg att dra igång här. Har lite mera känningar nu ;) 
  • adina8­1
    Äldre 8 Oct 16:55
    #11

    Jag var öppen 7-8 cm utan att känna av några värkar alls. Kom in till förlossningen pga att jag blödde lite och då visade det sig att jag var öppen 5-6cm så då fick jag vara kvar. 5 timmar senare var jag öppen 7-8cm utan några smärtsamma värkar, enda jag kände var små sammandragningar. Men då satte de in dropp och tog hål på hinnorna och 1h 20 minut senare kom vår kille till världen! Glad

  • mammaN­ena
    Äldre 8 Oct 17:37
    #12
    Nathaliiiie skrev 2011-10-08 16:17:23 följande:
    7cm?! men shit! när tog de hål på hinnorna då och när såg de att du var öppen så mycket?
    löper också en stor risk till en stor bebis denna gång.. så 2 veckor kan dom ju FET glömma att jag går!    

    det va ca 10 timmar senare. när det blivit lungt på FL så JAG kunde få plats
    Jag va då i v 38+0. men efter de tagit hål på hinnorna tog det bara 4½ timme till han kom. och ja, en ½ timme efter de tagit hål, DÅ kom värkarna och då KOM DOM verkligen! fick en spinnal bedövning och livet kändes mycket lättare  
    johnsliv.bloggplatsen.se/ en sida om våran muskelsvaga john
  • Äldre 8 Oct 21:52
    #13
    Kikkis skrev 2011-10-08 16:30:24 följande:

    Min Bm och hennes Bm-student var båda inne och gjorde varsin svepning då.

    Men kanske kanske att det är på väg att dra igång här. Har lite mera känningar nu ;) 

    Jasså, ja då är jag med ;)
    Åhh, då håller vi tummen att det inte vänder utan att du får din lilla bebis :D !!  
  • Äldre 8 Oct 21:53
    #14
    adina81 skrev 2011-10-08 16:55:51 följande:
    Jag var öppen 7-8 cm utan att känna av några värkar alls. Kom in till förlossningen pga att jag blödde lite och då visade det sig att jag var öppen 5-6cm så då fick jag vara kvar. 5 timmar senare var jag öppen 7-8cm utan några smärtsamma värkar, enda jag kände var små sammandragningar. Men då satte de in dropp och tog hål på hinnorna och 1h 20 minut senare kom vår kille till världen! Glad
    Åhh, det skulle jag ju också vilja!
    Synd att man inte blöder och kan åka in på kontroll o be dom ta hål på hinnorna då :P
  • AnnCha­rlotte­01
    Äldre 11 Oct 18:30
    #15
    Nathaliiiie skrev 2011-10-07 13:33:42 följande:
    Åh fler som är i samma situation hör jag.. skönt att det inte bara är jag!
    Bf+3, bm gjorde en hinnsvepning på mig i tisdags, dagen efter på morgonen
    släppte slemproppen.. Tappen är nästan utplånad, framåt, mjuk och jag är öppen 3cm.
    Hon kunde t.o.m känna hans huvud.. Förvärkar har jag i massor, inga "riktiga" !
    Less på denna väntan nu när han ändå är startklar och redo att komma ut!
    Och alla dessa frågor, kommer det någon bebis snart? känner du av något? det
    tar ju kål på en!    
    Är i samma situtation som dig men kommer in i vecka 37 imorgon...
  • Äldre 12 Oct 17:45
    #16


    Nu har jag äntligen fått min lilla prins!
    7 dagar över tiden kom han med raketfart (igår morse)!
    8:15 gjordes undersökningen och jag var då öppen 5cm..
    en KVART efter, 8:37 var han född :)
    3495g och 50cm lång!
  • Äldre 12 Oct 21:51
    #17
    Nathaliiiie skrev 2011-10-12 17:45:11 följande:


    Nu har jag äntligen fått min lilla prins!
    7 dagar över tiden kom han med raketfart (igår morse)!
    8:15 gjordes undersökningen och jag var då öppen 5cm..
    en KVART efter, 8:37 var han född :)
    3495g och 50cm lång!
    Grattis!!

    Vår lilla Alice föddes i måndags kväll kl 20.11 ( 3 dagar över)

    2845g och 48cm.    
Svar på tråden Omföderska, öppen 4 cm, inga värkar