• Gudasä­nd
    Äldre 16 Oct 12:52
    18910 visningar
    163 svar
    163
    18910

    10 besvärande frågor till de evolutionstroende, apropå Apa-Människa myten...

    .
    MÄNNISKAN FLUMMAT FRAM FRÅN APDJUREN ???

    10 BESVÄRANDE FRÅGOR KRING DENNA MYT/SAGA !!!

    Enligt de evolutionstroende fundamentalisterna, påstås Mannen och Kvinnan helt förnuftsvidrigt ha flummat fram från de osaliga apdjuren. Människan och apdjuren påstås för övrigt ha evolverat fram från en gemensam förfader.

    Här följer några besvärande frågor kring denna tro, som vi gärna skulle vilja ha svar på av de evolutionstroende:

    1) Gick denna förmenta förfader (namn tack!) på 2 ben eller på alla 4?

    Om den gick på 2 ben, vad skulle ha fått den att börja gå på 4 ben som apdjuren?

    Om den gick på 4 ben, vad skulle ha fått den att börja gå på 2 ben som Mannen och Kvinnan?

    2) Var denna förmenta förfader svansförsedd eller svanslös?

    Om svansförsedd, vad fick svansen att försvinna då det måste ha varit en fördel att ha svans, och varför har i så fall inga fossil i det förmenta övergångsstadiet mellan svans och icke-svans hittats?

    Om svanslös, vad fick svansen att trollas fram åt de svansförsedda apdjuren?

    3) Var denna förmenta förfader pälsförsedd eller pälslös?

    Om pälsförsedd, hur och varför försvann den, då det måste ha varit ofördelaktigt att förlora den?

    Om pälslös, vad fick pälsen att trollas fram åt schimpansen?

    4) Hur förklarar de evolutionstroende förvandlingen  från apdjursspenar till fullfjädrade Kvinnobröst?

    5) Kvinnans menopaus, till skillnad från apdjuren?

    6) Människan som svettas via huden, till skillnad från apdjuren?

    7) Människans ständiga huvudhårväxt och skäggväxt, till skillnad från apdjuren?

    8) Människans avsaknad av apdjurens specialdesignade stortår?

    9) Människans förmåga att medvetet kunna hålla andan, till skillnad från apdjuren?

    10) Människans Gudagivna fria vilja, att kunna göra medvetna reflekterande val, att kunna välja leva ett andligt liv, till skillnad från apdjuren?

    Hela denna flummiga evolutionsteori skjuts dessutom i sank av faktumet att Människan funnits på Jorden i hundratals miljoner år, att vi skapades före både apdjuren och dinosaurierna:

    http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2009/08/manniskan-hundratals-miljoner-ar-mycket-aldre-an-bade-apdjuren-och-dinosaurierna

    Om Människan skulle ha flummat fram från apdjuren, vilket ju givetvis inte är sant, från vilket däggdjur skulle i så fall apdjuren i sin tur ha flummat fram ifrån?

    Hur kan folk sätta sin tilltro till evolutionsteorin, utan att någonsin ens fått svar på denna grundläggande evolutionskritiska fråga?

    TILL DISKUSSION:

    Hur kan vi ha blivit så totalt grundlurade till att tro på det förnuftsvidriga evolutionsflummet, att Mannen och Kvinnan flummat fram från de osaliga apdjuren?

    Apdjursspermier kan endast alstra apdjur! Apdjuren har alltid varit apdjur, ända sedan de skapades!

    Människospermier kan endast alstra Människor! Människan har alltid varit Människa, ända sedan vi skapades av allas vår gemensamme Allsmäktige Skapare!

    GLÖM EVOLUTIONSFLUMMET, FÖR GUDS SKULL !!! GråterAllt Gudomligt Gott,

    http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten

    Hare Krishna!
      Solig

    .

  • Svar på tråden 10 besvärande frågor till de evolutionstroende, apropå Apa-Människa myten...
  • Äldre 16 Oct 15:23
    #1
    Jag började skriva ett par svar här men ärligt talat så är det inte värt tiden. Dina punkter är inte inte på något sätt besvärande och ganska enkla att förklara. Det visar, åter igen, att det bara är du som är ignorant eller bara rent dum. Du har fått svar på ungefär de där frågorna hundratals gånger innan. Du är uppenbarligen helt ointresserad av hur det egentligen står till så det är ingen idé att svara.
    Uppmanar alla att låta trollet vara. Uppmuntra honom inte med att försöka svara.
  • Äldre 16 Oct 15:26
    #2

    Frågan är väl snarare hur kan så många ha blivit så grundlurade att de tror på en saga - Bibeln?

  • Gudasä­nd
    Äldre 16 Oct 16:56
    #3
    Tenshii skrev 2011-10-16 15:23:52 följande:
    Jag började skriva ett par svar här men ärligt talat så är det inte värt tiden. Dina punkter är inte inte på något sätt besvärande och ganska enkla att förklara. Det visar, åter igen, att det bara är du som är ignorant eller bara rent dum. Du har fått svar på ungefär de där frågorna hundratals gånger innan. Du är uppenbarligen helt ointresserad av hur det egentligen står till så det är ingen idé att svara.
    Uppmanar alla att låta trollet vara. Uppmuntra honom inte med att försöka svara.
    Om mina punkter är så enkla att förklara, hur kommer det sig då att varken du eller någon annan evolutionstroende ids att besvara frågorna?

    Hittills har jag aldrig fått något svar på någon av mina 10 frågor!
  • Gudasä­nd
    Äldre 16 Oct 16:57
    #4
    Bottis skrev 2011-10-16 15:26:47 följande:
    Frågan är väl snarare hur kan så många ha blivit så grundlurade att de tror på en saga - Bibeln?
    Vad har de heliga indiska Veda-skrifterna med Bibeln att göra?
  • Äldre 16 Oct 17:11
    #5
    Gudasänd skrev 2011-10-16 16:56:51 följande:
    Om mina punkter är så enkla att förklara, hur kommer det sig då att varken du eller någon annan evolutionstroende ids att besvara frågorna?

    Hittills har jag aldrig fått något svar på någon av mina 10 frågor!
    Om jag svarar på en av dina frågor, kommer du att bemöta mitt svar då eller kommer du att ignorera det till förmån för fortsatt raljerande?
  • Gudasä­nd
    Äldre 16 Oct 17:14
    #6
    Selfish Geene skrev 2011-10-16 17:11:24 följande:
    Om jag svarar på en av dina frågor, kommer du att bemöta mitt svar då eller kommer du att ignorera det till förmån för fortsatt raljerande?
    Svara gärna på fler än en fråga, tack!

    Jag kommer bemöta dina svar, var så säker!
  • Äldre 16 Oct 17:20
    #7
    Gudasänd skrev 2011-10-16 16:57:42 följande:
    Vad har de heliga indiska Veda-skrifterna med Bibeln att göra?
    Det är också sagor, varenda religiös skrift är sagor. En berättelse som traderats i generationer och som en dag skrevs ner och som sedan blivit sagoböcker. De är lika mycket sanning som Rödluvan, Snövit, Askungen, Pippi, etc.
  • Gudasä­nd
    Äldre 16 Oct 17:24
    #8
    Bottis skrev 2011-10-16 17:20:01 följande:
    Det är också sagor, varenda religiös skrift är sagor. En berättelse som traderats i generationer och som en dag skrevs ner och som sedan blivit sagoböcker. De är lika mycket sanning som Rödluvan, Snövit, Askungen, Pippi, etc.
    Veda-skrifterna är vetenskapliga och tidlösa!

    Veda = veta = vetenskap
  • Äldre 16 Oct 17:37
    #9
    Gudasänd skrev 2011-10-16 17:14:36 följande:
    Svara gärna på fler än en fråga, tack!

    Jag kommer bemöta dina svar, var så säker!
    Ok då börjar vi med fråga1

    1) Gick denna förmenta förfader (namn tack!) på 2 ben eller på alla 4?
    Om den gick på 2 ben, vad skulle ha fått den att börja gå på 4 ben som apdjuren?
    Om den gick på 4 ben, vad skulle ha fått den att börja gå på 2 ben som Mannen och Kvinnan?

    Svar: närmare släktingar till Homo sapiens gick på 2 ben (tex Sahelanthropus tchadensis, levde för 7 milj år sedan medan de mer avlägsna gick på 4 (exempel på 4-bent släkting: Proconsul, levde för mellan 10- och 25 år sedan)

    Orsaken till utvecklingen är förmodligen att grupper av apor började leva även på marken istf att leva uteslutande i träden som sina äldre släktingar
     
    Den evolutionära fördelen med att gå på två ben istf fyra är att de tvåbenta löparna är betydligt uthålligare än de 4-benta (människan är faktiskt snabbare än hästar på riktigt långa distanser), nackdelen är att upprätt gång orsakar ett trängre bäcken och försvårar honans förlossning.

    De apor som kunde gå upprätt längre stunder konkurrerade ut sina sämre anpassade gruppmedlemmarna (dvs de fick avkomma i större utsträckning, på så sätt ökade antalet individer med de nya egenskaperna för varje generation) iom det ökade chanserna att en individ med förutsättningarna för upprätt gång förökar sig med en individ som är bärare av samma anlag, på så sätt förstärks och förfinas egenskapen i varje ny generation

     
  • Gudasä­nd
    Äldre 16 Oct 17:45
    #10
    Selfish Geene skrev 2011-10-16 17:37:56 följande:
    Ok då börjar vi med fråga1

    1) Gick denna förmenta förfader (namn tack!) på 2 ben eller på alla 4?
    Om den gick på 2 ben, vad skulle ha fått den att börja gå på 4 ben som apdjuren?
    Om den gick på 4 ben, vad skulle ha fått den att börja gå på 2 ben som Mannen och Kvinnan?

    Svar: närmare släktingar till Homo sapiens gick på 2 ben (tex Sahelanthropus tchadensis, levde för 7 milj år sedan medan de mer avlägsna gick på 4 (exempel på 4-bent släkting: Proconsul, levde för mellan 10- och 25 år sedan)

    Orsaken till utvecklingen är förmodligen att grupper av apor började leva även på marken istf att leva uteslutande i träden som sina äldre släktingar
     
    Den evolutionära fördelen med att gå på två ben istf fyra är att de tvåbenta löparna är betydligt uthålligare än de 4-benta (människan är faktiskt snabbare än hästar på riktigt långa distanser), nackdelen är att upprätt gång orsakar ett trängre bäcken och försvårar honans förlossning.

    De apor som kunde gå upprätt längre stunder konkurrerade ut sina sämre anpassade gruppmedlemmarna (dvs de fick avkomma i större utsträckning, på så sätt ökade antalet individer med de nya egenskaperna för varje generation) iom det ökade chanserna att en individ med förutsättningarna för upprätt gång förökar sig med en individ som är bärare av samma anlag, på så sätt förstärks och förfinas egenskapen i varje ny generation

     
    Ge oss först namnet på den förmenta gemensamma förfadern till Människa och apdjur, från vilken ena grenen utvecklades till renodlad Människa och den andra grenen utvecklades till renodladfe apdjur, tack!

    "De apor som kunde gå upprätt längre stunder..."

    Får man fråga vad sagoboken heter varifrån du plockar fram dessa sägner?
Svar på tråden 10 besvärande frågor till de evolutionstroende, apropå Apa-Människa myten...