• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3426459 visningar
    13106 svar
    +4
    13106
    3426459

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Ont!)
    Äldre 23 Oct 10:24
    #21
    +1

    Hej!
    Jag önskar att allt vore annorlunda! Jag vill att du ska vilja ha mig så som jag vill ha dig. Det gör så ont att du har en annan som du ska bilda familj med och leva med resten av ditt liv. Det borde var vi istället.

  • Anonym (Eliza­)
    Äldre 23 Oct 10:27
    #22
    MoS2011 skrev 2011-10-23 10:10:40 följande:
    SKICKA!!
    Borde egentligen skicka det till lokaltidningen istället...

    Tyvärr är jag fortfarande anställd men just nu mammaledig och letar nytt jobb, blir det ingen nytt så blir det studier, men som sagt, en vacker dag har hon ingen makt över mig längre som hon tyvärr har nu pga att vara min arbetsgivare.
  • Red drum
    Äldre 23 Oct 10:59
    #23

    Ja, kanske det... Men han skulle tyvärr inte ta emot det så väl, tror jag... Han skulle bli väldigt överlägsen och hatisk och tro att jag är nedlåtande...

  • Anonym (hmm)
    Äldre 23 Oct 12:23
    #24

    Sms nummer ett "din pojkvän var otrogen mot dig"

    Sms nummer två "Jag är ledsen för att du mår dåligt. Men du mår alltid dåligt! Och jag orkar inte med det mer. Jag vill inte svara i telefonen när du ringer för jag vet att du bara ska prata om alla saker som suger i ditt liv! Du är en sån jävla energitjuv! Ryck upp dig för helvete!"

    Sms nummer tre "Jag älskar dig och bryr mig verkligen om dig men din kille är ett äckel. Du vet det, jag vet det. Om du ska vara med honom så orkar jag inte lyssna mer på det dåliga han gör. Du har gjort ditt val...lev med det!"

    Sms nummer fyra "Pappa, jag vill inte ha dig i mitt liv längre. Jag vill kunna leva mitt liv som jag vill." 

  • Anonym (lilla jag)
    Äldre 23 Oct 12:39
    #25

    Till en kille jag föll för men som inte hade tid för mig:

    Jag vill träffa dig igen, tycker om att vara med dig! 

    Fast kommer aldrig skicka det, han hade för mycket i sitt liv nu och var nog bara ute efter sex.  Livet går vidare... 

  • Äldre 23 Oct 12:44
    #26
  • Anonym
    Äldre 23 Oct 12:55
    #27

    Till min granne:

    "Jag hatar dig, du är en tvättäkta idiot som förstör och förpestar livet för alla här i huset. Att jag flyttar beror bara på dig och jag förstår varför du är så ensam och inte har några vänner." 

    Men jag skickar det inte. Vill inte förstöra för alla andra som måste bo kvar.  

  • Anonym (många­)
    Äldre 23 Oct 13:04
    #28

    Jag har flera stycken, men kan dra ett par-tre av dem här nu och kanske fler senare:

    Till en kille:
    "Jag vet inte exakt varför, men jag tycker om dig. Jag fascineras av dig. Du är rolig och jag älskar när det glimtar till i dina ögon när du skrattar. Jag vet att det aldrig skulle kunna bli något mellan er, men jag kommer för evigt beundra dig på avstånd. Sitta och snegla på dig när du inte vet det. På dina händer när du försöker komma på ord. Skratta åt dina skämt med mer förtjusning än andra även om det inte är något som märks."

    Till mamma:
    "Mamma, jag är ledsen att jag ljuger för dig och att jag inte slutat med mina beroenden trots att jag säger att jag har det. Jag vet att du är orolig för mig och att jag inte borde bli arg när du uttrycker din oro. Jag är bara så arg på mig själv för att jag inte lyckas kontrollera mig. Samtidigt som jag vill gå ner i vikt så är jag rädd för folks kommentarer. Jag vill inte att folk skall säga "Men oj, vad mycket du gått ner! Vad snygg du blivit!" för vad tyckte de då om mig innan i så fall? Jag vill inte veta att folk, inklusive du mamma, tycker att jag är ful som jag är nu..."

    Till en annan kille:
    "Du, det är ingen idé att du försöker stöta på mig. Googla på mitt namn följt av min hobby så ser du att jag inte är något att ha. Men det var trevligt så länge det varade. Tack för mig."

    Till en kompis:
    "Alltså, man kan inte lämna en tvååring ensam i badet och sedan gå iväg för att göra annat. Jag fattar inte hur du tänker. Sedan måste man väl ändå torka en ettåring som bajsat, inte bara vänta tills kvällsbadet med att rengöra? Herregud. Så förstår jag mig inte på ditt namnval."

  • Anonym
    Äldre 23 Oct 13:06
    #29

    "Jag älskar dig. Jag vet att det skulle kunna vara du och jag i resten av livet. Du vet att det är likadant. Men du valde den andra. Jag har accepterat det, sa jag till dig. Men i hjärtat skriker jag efter dig och vill inget annat än att du lämnar henne och kommer till mig. Som jag känner är vi gjorda för varandra. Vi ligger i samma säng och pratar till klockan 2 på nätterna. Skrattar och trivs. Men ändå fortsätter du med henne. Kom till mig! "

  • Anonym (..)
    Äldre 23 Oct 13:23
    #30

    Till min brors frus bror, vi har känt varandra i över 10 år. Alltid haft ett gott öga för varandra men aldrig kunna göra slag i saken då vi ha haft pojk/flickvänner

    När vi pratar med varandra, facebook eller personligen. Drömmer jag om dig i flera veckor efter. Tanken på dig får mig att le även fast jag har en hemsk dag. Vi har haft denna underbara attraktion till varandra nu i flera år. Och jag ledsnar aldrig på dig, oberoende vad du gör kan jag inte släppa dig. Du har stulit mitt hjärta. 

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!