• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3425581 visningar
    13101 svar
    +4
    13101
    3425581

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym
    Äldre 23 Oct 15:07
    #61
    MoS2011 skrev 2011-10-23 15:02:18 följande:
    Men herregud vilket jävla as?!
    Hoppas du har bett han fara långt åt helvete och att DU  mår bra idag
  • Anonym
    Äldre 23 Oct 15:09
    #62

    "Du gav mig klamydia"

  • Äldre 23 Oct 15:12
    #63

    2 sms

    1 till min sons "pappa":

    Att du valde bort mig är okej, men att du svek ditt barn är en stor förlust för din del. Synd att du inte fattar det - tur att han har en annan pappa i sitt liv!

    2 till min sambo/särbo (lite oklart för tillfället):

    TACK för att du ger mig en ny chans trots allt jag gjort mot dig - nu väntar jag bara på frieriet Älskar dig för alltid

  • Anonym (Fd 100%Lo­jal vän)
    Äldre 23 Oct 15:15
    #64

    Ett "kort" hatbrev till min gamla "bästa vän"...


    Efter att vi suttit ihop dag ut och dag in - så vänder du ryggen på våran student och pratar aldrig med mig igen. Du vände alla i din omgivning mot mig, och gissar på att du drog massa lögner om mig. 

    Jag tycker så synd om alla som du lyckats manipulera och snärja kring ditt lillfinger, precis som du gjorde med mig.


    Förstår inte hur jag kunde ställa upp för dig, vilka lögner jag drog för din skull, att vara ditt alibi när du var otrogen mot dina pojkvänner och säga - nej, hon var med mig när du egentligen hade dragit med dig ett nytt ragg någonstans när killen som älskade dig så mycket sitter och väntar där hemma. 


    Du hade världens snällaste kille, som satte dig på en pedistal och visade att du var världen för honom!
    Vad fick han för det? Du lurade hela hans familj, stal pengar, förfalskade namnteckningar med mera med mera. Det var säkert du som såg till att det blev inbrott hos dem också, för ingen annan visste något om de pengarna som han precis gömt där hemma!

    Du lurade alla - Mig, din familj, dina vänner, företag osv osv. När jag hörde att du blivit kallad till rättegången för dina bedrägerier och sedan "sjukanmält" dig pga feber så kunde jag inte annat än skratta.

    Idag äcklar du mig så mycket, förstår inte hur jag kunde gå på dina lögner. Men jag var ensam och du var ju någon som "tyckte om mig" - trodde jag!
    Jag tyckte jättebra om dig, tyckte du var underbar och vi hade kul ett tag! Men du använde bara mig för att du själv skulle må bättre!

    Jag vill inte höra ditt namn!

    Och jag skrattar fortfarande av tanken av att du bytt namn, först bytte du efternamn - gissar på att din pappas sida skämdes så efter att du stulit pengar och begått urkundsförfalskning mot din styvmor. Sen bytte du förnamn - ja, alla visste ju vem du var. Tro mig, alla vet även idag det! 

    Är så stolt över din pappa som genomskådade dig till slut, enligt din mor är du ju fortfarande världens ängel – ja, hon kan sitta på middag med sin dotter och ”svärson” på kvällen, bara några timmar efter att hon haft dig och någon kille knullandes i ditt flickrum hemma hos henne. Lika skenhelig hon! Så jvla tysta var ni inte, även om ni trodde det!

    Ärligt talat höll jag på att spy när jag såg födelseannonsen med kortet på din "lyckliga" familj - stackars kille och barn! Vet han om något av allt du gjort eller ditt riktiga namn?


    Jag mår så dåligt av att veta att du blivit mamma!
    (Javisst är det bl a av stor avundsjuka då jag själv vill bli mamma. Men det tänker jag aldrig låta dig veta.)

    Men en sak vet jag, mina blivande barns mamma har rent mjöl i påsen, och ska aldrig behöva skämmas över att deras mor begått otaliga brott och bedragit allt och alla omkring sig! 

    Dina barn kommer växa upp precis som mina ”halvsyskon”, med en mor som är ute och knullar med resten med de upptagna männen som inte behöver sitta hemma och ta hand om barnen, så som din stackars man får göra!


    Jag är långt ifrån perfekt och har gjort många misstag i mitt liv, men jag vågar i alla fall stå upp för det jag gjort, och jag gör så gott jag kan för att inte såra någon annan!


    Kanske kanske har du vuxit upp och bättrat dig, men tyvärr betvivlar jag det starkt. För ditt (och ev fler kommande) barns skull så hoppas jag innerligt att det skett!

     


    Ja, det finns få personer som jag känner sådant hat mot som mot dig – konstigt nog!
    (Hatar inte ens de som våldtog mig som barn lika mycket som dig!)


    Jag mådde så dåligt länge över att du bara vände ryggen om en dag och inte gav mig en förklaring till varför.

    Men idag vet jag bättre, för tänk så mycket bättre jag började må när jag insåg att jag inte behövde dig och dina lögner. Jag hade ju faktiskt underbara kompisar bakom mig, men som inte vågade visa sig när du var med i bilden! Dom vågade äntligen träda fram igen, för dom gömde sig för mig när du var där!

    Mitt brev låter väldigt bittert när jag läser det själv, men går man och samlar hat under många år så kommer det ut på konstigt sätt till slut!


    Härmed slutar jag ödsla min energi på att hata dig! Och lever mitt egna liv till fullo!

  • Äldre 23 Oct 15:58
    #65

    iPhonefavoritar och funderar över vem jag vill smsa...

  • Anonym (Son)
    Äldre 23 Oct 16:12
    #66

    Hej “pappa”


     Vi har aldrig fornekat varat avsky mot varandra. Jag menar, du visade ju ditt genom att overge mig for flera ar sedan. Jag undrar om du nagonsin saknade mig, om du nagonsin tankte pa mig. 


    Jag alskade dig da, aven om jag inte kande dig. Det var ett oskyldigt barns kanslor, sa jag angrar det inte. Jag brukade ligga i sangen varje natt och undra om du var ute och kopte presenter till mig, jag lag dar och vantade pa ditt telefonsamtal (som aldrig kom) men nagonstans i mitt hjarta visste jag att det bara var en tids fraga om tid innan du skulle komma och radda mig. Jag trodde verkligen att du alskade mig, men jag hade fel. Du var inte ute och kopte nagra presenter, det enda du gav mig var en fucked up barndom, och du planerade ingenting forutom hur du skulle forstora mitt oskyldga liv.


    Jag vill fraga dig nagot, med handen pa hjartat, hur kande du nar jag gjorde det samma mot dig? Kanner du hur din mage vands ut och in av sorg?? Eller kanner du fortfarande samma sak? Det vore valdigt trakigt om du gjorde det, for da hade min plan om att riva ut ditt hjarta misslyckats. Jag tycker att jag har gjort ett bra jobb hittills, men vi ar inte klara med varandra. Inte forran du är dod, och bara da ar vi kvitt. Livet blir inte alltid som man tankt sig, men det var du som borjade.


     Jag hoppas du dor med ett krossat hjarta 


    // Din son 

  • Anonym (at your servic­e!) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 16:27
    #67
    +1

    Nu har jag läst alla inlägg. Roligt att så många har bidragit men en del inlägg var verkligen sorgliga att läsa. Kram till alla er! Hoppas ändå att ni alla kände er liiiiite lättade efteråt. Det är det som är meningen i alla fall.
     
    Fortsätt skriva här och lätta era hjärtan!

    Hjärta

  • Äldre 23 Oct 16:33
    #68
  • Anonym (det sista du ser)
    Äldre 23 Oct 16:37
    #69

    till mannen utan ansikte

    jag undrar ibland vem du är. men mest undrar jag vad du gör. hur ditt liv ser ut. om du har barn. jag undrar om du någonsin tänker på mig. om du någonsin undrar vad det blev av mig. om du någonsin undrar över konsekvenserna av det du gjorde.

    den dag du dör hoppas jag att mitt 4åriga ansikte förvridet i skräck är det sista du ser. att mitt skrik när du våldtar mig på en skitig matta är det som följer dig genom evigheten.

    tills dess önskar jag dig inget annat än lidande.

  • Äldre 23 Oct 16:40
    #70

    "känns inte ok att du försöker kopiera mig, kom på nåt eget för en gångs skull. Min frisyr och hårfärg, min klädstil, mitt hem. Och du försöker tillochmed flirta med min sambo, vilket du inte lyckas med kan jag meddela."

    Till en ytlig vän som efter att ha varit hemma hos oss och sett vår vardag och min sambo har börjat försöka likna mig mer och mer. Hon har alltid varit i stormiga förhållanden och såg väl hur bra vi hade det och det känns som om hon tror att hon långsamt kan försöka nästla sig in hos min sambo och sen ersätta mig utan att det skall märkas någon skillnad. Hon är arbetslös men tar inte tag i det. Ensamstående med ett barn. Hon vill ha det liv jag lever, det har hon erkänt. Men inte ett likadant..hon vill ha mitt tror jag

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!