• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3424153 visningar
    13095 svar
    +4
    13095
    3424153

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (at your servic­e!) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 16:48
    #71
    Lepanden skrev 2011-10-23 16:40:37 följande:
    "känns inte ok att du försöker kopiera mig, kom på nåt eget för en gångs skull. Min frisyr och hårfärg, min klädstil, mitt hem. Och du försöker tillochmed flirta med min sambo, vilket du inte lyckas med kan jag meddela."

    Till en ytlig vän som efter att ha varit hemma hos oss och sett vår vardag och min sambo har börjat försöka likna mig mer och mer. Hon har alltid varit i stormiga förhållanden och såg väl hur bra vi hade det och det känns som om hon tror att hon långsamt kan försöka nästla sig in hos min sambo och sen ersätta mig utan att det skall märkas någon skillnad. Hon är arbetslös men tar inte tag i det. Ensamstående med ett barn. Hon vill ha det liv jag lever, det har hon erkänt. Men inte ett likadant..hon vill ha mitt tror jag
    I feel you. Sånna människor är hemskt obehagliga tycker jag. *klipp klipp* 

    Jag vill skicka ett sms till alla mina vänner: 

    "Förlåt för att jag är så dålig på att höra av mig. Förlåt för att jag är så kass på att ta initiativ till att ses. 
    Det är inte det att jag inte vill och det är inte det att jag aldrig tänker på er. Jag tänker på var och en av er varje dag! Jag saknar hur jag var förr i tiden och önskar att jag hade lika mycket lust och energi idag som jag hade då men jag vet inte vad jag ska göra för att "bli mig själv" igen. Snälla ha tålamod, stå ut med mig ett tag till. 
    Jag kommer tillbaka snart, jag lovar! Älskar er!" 

     
  • Anonym
    Äldre 23 Oct 17:29
    #72

    Jag älskar dig men det är för sent...kommer aldrig kunna finnas där för dina barn, de barn du kunde fått med mig om du inte ställt in vårt bröllop några veckor innan:(

    Som jag kände för dig har jag aldrig känt för någon annan efter det, men den här situationen löser vi inte

  • Anonym (gravi­d)
    Äldre 23 Oct 17:31
    #73
    +1

    Om jag hade mage att smsa eller mejla, skulle jag ha skrivit detta :

    Till mamma och pappa: "Jag är gravid och ska ha barn om två månader"
    Till pojkvännen: " Jag har börjat planera att flytta och lämna dig"
    Till mina vänner: " Jag är gravid och ska ha barn snart, men jag litar inte på er så säger inget"
    Till min syster: " Du är full av skit och jag vet att du tycker att jag är helt dum i huvudet som valde min egen väg, och jag hatar dig för att du inte vågar stå upp för dig själv och säga det till mitt ansikte, utan måste gå bakom ryggen och prata med folk hur dum och impulsiv jag är!"
    Till min bästa kompis: " Gissa vad, jag ser faktiskt fram emot till att ha ett barn! Jag ångrar inte en enda dag att jag blev gravid!"
    Till min lärare: " Jag hoppas innerligen att du brinner upp i helvetet tillsammans med alla andra som inte gav mig något stöd!"

    Till världen: Mitt liv har påverkats så mycket av gravideten, och nästan allt dessa människor vet om mig  är falskt. Jag lever i lögner, och kan inte ta mig ut.

    Till bebisen i magen: Jag älskar dig något oerhört och längtar tills jag får träffa dig och börja om på ruta ett.

    Till mig själv: Lita inte på någon! Var stark. Du klarar det här.

  • Anonym
    Äldre 23 Oct 17:48
    #74

    Till mitt tjejgäng!

    "Ni kan väl också ta och höra av er?! Nån gång kan vi väl ha våra killar med oss också! Men snart ger jag upp era idioter!!

  • Anonym
    Äldre 23 Oct 17:58
    #75

    Till mitt ex som dumpade mig på ett sms förra veckan....

    "Tacka fan att du vart ett kort kapitel i mitt liv för jag har nu insett att jag inte vill vara ihop med nån 30 plusare som beter sig som att han går på lågsstadiet" Väx upp för fan din fega idiot!! Men du hade väl kunnat dumpat mig på ett bättre sätt?!"

  • Anonym
    Äldre 23 Oct 18:02
    #76

    "Tycker allt är lite tråkigare utan dig...förstår inte riktigt vad som hände..varför bröt vi bara kontakten? Jag tänker på dig varje dag, tycker du är underbar...men är rädd att jag pressar dig eller gör bort mig om jag hör av mig nu. Tänk om du bara vill vara ifred..jag behöver ett avslut eller ett icke-avslut, det här blev bara plågsamt:(

    Jag gillar dig verkligen och det var inte min mening att pressa dig, vi har all tid i världen, men nu känns det som det är för sent..."

    Detta blir för känslosamt att skriva tror jag, till en kille tror jag. Så kanske bara kör med "Allt bra med dig? Vad sägs om en uppdateringskaffe efter jobbet ngn dag?"

    Eller så gör jag ingenting alls, vågar inte:(

  • Anonym
    Äldre 23 Oct 18:07
    #77

    Till min exman: Jag önskar att du hade dött istället, då hade jag haft fina minnen kvar. Nu vet jag att allt var falskt, att du gick bakom min rygg hela tiden och sen sopade undan mattan för mig, lämnade mig i limbo. Du vore död för mig om jag inte var tvungen att ha med dig att göra.

    Till kvinnan min man var otrogen med: Det finns en särskild plats i helvetet för såna som du. Jag önskar dig allt ont.

    Till mina barn: Ni är solen på himlen för mig, jag är så stolt och lycklig över att få vara er mamma. Ni är så fantastiska på era helt egna sätt och det finns inga gränser för hur mycket fint ni kan åstadkomma. Jag kommer aldrig att försvinna, jag kommer alltid att älska er och se till att ni är trygga!

  • Äldre 23 Oct 18:43
    #78

    Favoritar

  • Anonym (gymtj­ej)
    Äldre 23 Oct 18:47
    #79
    Anonym (gymtjej) skrev 2011-10-23 14:29:43 följande:
    mitt mail går till en gymvän som fått en annan betydelse än jag någonsin kunde ana.

    "Fast jag är nygift och älskar min man så finns det en annan man som får mitt hjärta att slå dubbla slag, det är du M. Jag tänker på dig hela tiden och börjar bli förälskad, undrar hur det skulle vara att gå hand i hand med dig och att få kyssa dig passionerat. Vi startade som goda vänner men den vänskapen har från min sida vuxit till något helt annat som jag inte vet hur jag ska hantera."
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m61713717.html
  • Anonym
    Äldre 23 Oct 18:47
    #80
    +1

    Till min chef; Sluta ringa och smsa mig på min lunch och på min fritid.


    Sluta ringa om skitsaker.


     


    Till mitt ex; Ta ett enda eget beslut nån jävla gång.


    Prova att använda tvål, tvätta röven så du slipper fartränder i kallingarna


    VÄX UPP!


     


    Till min mamma; Sluta använda mig som gratis arbetskraft och prova att bara umgås nån enda gång när vi ses.


     


    Till min fd bästa vän; Sluta prata skit om folk som tror du är deras vän
    Sluta prata skit om din man.


    Håll nåt av allt du lovat.


     


    Till min arbetskompis: Sluta slöa och låta mig göra jobbet.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!