• Anonym (at your servic­e!)
    Äldre 23 Oct 02:21
    3426757 visningar
    13106 svar
    +4
    13106
    3426757

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Äldre 24 Oct 00:27
    Anonym (my) skrev 2011-10-23 23:25:32 följande:
    Till min vän:

    SLUTA göra så korkade val i livet. Sluta klamra dig fast vid xxxx, han lämnade dig och är inte intresserad, det blir patetiskt till slut. Sluta gnälla på att ditt barns pappa är en så dålig pappa, alla dina vänner tog avstånd från honom innan E ens var påtänkt, han är en alkoholiserad nazist och ingen jävel trodde att han skulle bli en bra pappa.

    Sluta vara ett känslopucko och skaffa lite självrespekt.

    PS. Fika på ons??

    Tyst
    HAHAAHAHAHAH! :D Nej fy... Men slutklämmen var bedårande
  • Alread­yBurni­ng
    Äldre 24 Oct 00:29

    bara ja som blir fet obekväm när jag läs andras pirvata sms?

  • Anonym
    Äldre 24 Oct 00:32
    "Du ska inte tro att du kan ringa mig 1 gång varannan månad och tro att jag ska finnas där när de andra brudarna inte gör det. Och om nu dina avsikter var "vänskapliga" varför lägger du då på när jag berättat att jag är gravid, när du VET att jag har partner och vi inte hörts av på 6 månader?! Du är en riktig idiot, och bara så du vet; JA, DU ÄR TUNNHÅRIG!! Hoppas du och ******* (skitdålig tjej) blir ihop!"

    Tacka gudarna för att det inte skickade iväg... Men det patetiska lilla aset tog bort mig som vän på Fb också efter att vi båda varit jättebra vänner i över 8 år och haft en historia i ett par månader för 6 år sedan.. -.-
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 24 Oct 00:33

    Åh jag känner mig patetisk men samtidigt ska det bli så skönt att äntligen få skriva det här (även om han inte kommer läsa det). Det kommer nog bli långt. Tack för initiativet ts :)

    Lite (eller mycket) bakgrund: Jag träffade en kille när jag var 20år. Jag blev kär i honom första gången vi träffades. Vi hade ett kk-förhållande i ungefär ett år. Två gånger insinuerade jag att jag var mer intresserad av honom än som bara kk men han viftade bort det med att han inte hade såna känslor för mig och bytte ämne. Han var den första och enda jag varit kär i. Efter ett år träffade han sin "drömtjej" och kunde inte träffa mig mer. Jag blev ledsen men han gjorde slut med henne efter 6 veckor och började träffa mig igen. Några månader senare blev han ihop med ett gammalt ex till honom och de är fortfarande tillsammans. Hon är sådär äckligt perfekt. Så som jag vill vara. Jag hade sex med honom några gånger efter att de blivit tillsammans, han motiverade det med att "det fungerade ju så bra för oss att ha sex utan känslor och jag älskar verkligen min flickvän". Tack för den, så otroligt naiv jag var som trodde att han kanske skulle få mer känslor för mig än henne. Nu är jag 24år och har inte sett honom eller hört från honom på över två år. Here we go:

    Hej
    Jag har tänkt kontakta dig så många gånger men är rädd för att du kommer avvisa mig eftersom du är rädd att din flickvän ska bli svartsjuk, precis som senast vi hördes av. Jag sa aldrig riktigt till dig hur starka mina känslor för dig är. När du avvisade mig ville jag inte göra dig illa till mods genom att berätta om hur lycklig jag var över att träffa dig, hur du är min drömman på alla sätt och att jag desperat önskade att du hade samma känslor för mig. Jag har inga krav på dig. Jag vill bara veta vad du gör nu för tiden? Hur mår du? Har du kvar samma jobb? Har du skaffat hus, gift dig, skaffat barn? Förut önskade jag dig all lycka och även om jag var ledsen över att förlora dig så hoppades jag ändå att du skulle bli så lycklig som möjligt tillsammans med henne. Det önskar jag inte längre.

    Det har gått fyra år sedan vi först träffades och jag blev kär i dig. Att bli kär i någon för första gången när man är 20år är ganska gammalt. Jag trodde inte att jag kunde bli kär. Efter att vi slutat ha kontakt visste jag ju i alla fall att jag kunde bli kär och hoppades att stöta på någon annan att falla för. Jag hade inte bråttom, det kunde ta sin tid. Jag har träffat så många killar sedan dess men det är alltid något fel på dem; De är inte så perfekta som du. De kan aldrig mäta sig med dig. Jag har inte blivit kär igen. Jag är rädd att jag håller på att bli bitter. Jag önskar dig inte all lycka med henne längre. Jag önskar dig all lycka tillsammans med mig. Vi skulle kunna ha det så bra. Du blev en toffel den tiden jag hade kontakt med dig efter du träffat henne. Jag skulle aldrig göra dig till en toffel eller försöka bestämma över dig. Jag tänker på dig då och då och blir så ledsen över den tid vi inte haft och inte kommer ha tillsammans. Jag önskar att du tog kontakt med mig. Jag skulle bli så glad bara av att få höra din röst igen.

  • Anonym
    Äldre 24 Oct 00:33
    Anonym skrev 2011-10-24 00:17:52 följande:
    Till en kille jag träffat i några månader:
    Vågar inte säga det till dig men jag har fallit för dig. Men är jätterädd, rädd för att du skall vara en jävla idiot som alla andra killar jag tidigare träffat, men det vågar jag inte heller säga till dig. Eller berätta hur de behandlade mig... Jag lider med dig av att veta att dina ex behandlat dig illa. Jag avskyr folks fördommar om våra åldersskillnad...
    Jag hoppas så innerligt att vi får allt det vi pratat om och båda drömmer om. Fint hus på landet, härliga barn o ett långt lyckligt liv tillsammans. Det förtjäner vi båda!
    Hur gamla är ni?
  • Äldre 24 Oct 00:34
    AlreadyBurning skrev 2011-10-24 00:29:30 följande:
    bara ja som blir fet obekväm när jag läs andras pirvata sms?
    JA! Gud ja, bara du! Jag är jättebekväm, älskar skvaller ! :)  Hehe
  • Anonym
    Äldre 24 Oct 00:36
    Didajdidajda skrev 2011-10-24 00:34:55 följande:
    JA! Gud ja, bara du! Jag är jättebekväm, älskar skvaller ! :)  Hehe
    me too!
  • Anonym (G)
    Äldre 24 Oct 00:38

    Till en (f.d.) vän:

    Hej, din vidriga skata!
    Tycker att du ska fundera lite över ditt eget beteende innan du snackar så mycket skit om andra. Att lägga på mitt i ett samtal för att man har slut på vettiga argument och dessutom vägrar ta till sig vad den andre har att säga får dig inte att framstå som något jag kommer sakna, så du kan ta din sorgliga ursäkt till familj och dra någonstans där jag slipper se er igen. Dessutom hade du rätt i det du sa när du senast försökte snoka i mitt liv "jag har väl inget med det att göra", nej, det kan du hoppa upp och sätta dig på att du inte har. Så som du har betett dig och sen försökt få det att se ut som mitt fel så är du den sista jag skulle berätta något för. Skulle hellre anförtro mig till en get om det var du, jag och den kvar på jorden. 

    Sen vill jag ha tillbaka mina saker också, kan skicka över en lista på allt du "lånade" för två år sen om du glömt.
    Hoppas någon av dina snorungar (förövrigt har du inte stavat något av deras namn rätt, prova att konsultera någon som har koll på svenska stavningsregler när du klämmer ur dig nästa) rakar av dig håret när du sover.  

  • Alread­yBurni­ng
    Äldre 24 Oct 00:39
    Didajdidajda skrev 2011-10-24 00:34:55 följande:
    JA! Gud ja, bara du! Jag är jättebekväm, älskar skvaller ! :)  Hehe
    kanske för att de skriver om kärlek? mår alltid så illa runt kärlek
  • Äldre 24 Oct 00:40
    AlreadyBurning skrev 2011-10-24 00:39:20 följande:
    kanske för att de skriver om kärlek? mår alltid så illa runt kärlek
    That's because you're AlreadyDead :)

    Äh, jag är knäpp på kärlek. Kan prata sånt i timmar. :D
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!