• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym
    Anonym (at your service!) skrev 2011-10-23 02:21:08 följande:
    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    
    För sjutton syrran, vad har hänt? Varför är du så förbaskat sur och negativ och startar bråk med folk hela tiden? Du är för f*n 27 år gammal och blir osams med pappa för att han undrade om vi kunde begränsa antalet julklappar mellan oss vuxna.
  • Anonym (en bekant)
    Anonym (...) skrev 2011-10-24 08:23:25 följande:
    till min bästa väns sambo:
    att hennes pappa dog nyss betyder att hon behöver dig! ställ upp, va där, håll om henne. de va vad jag gjorde hela går dagen och det är vad du kommer behöva göra många dagar resten av erat liv.

    till våra gemensamma vänner:
    visst är de svårt att finnas i dessa lägen men det är nu hon behöver er som mest!

    Till min sambo:
    jag vill ha barn NUUU!! dom kommer inte när dom kommer så länge ja använder p-ringar.....
    Råkat tappa en...?
  • Anonym

    Hej ****k*. Din sambo sedan 10 år har ett barn med mig. Kanske blev det till i din säng för sju år sedan. Alla vet, utom du. Grattis till dottern.

  • Anonym (Arg!)

    Låt din jävla son vara i fred någon gång! Han är inte din personliga terapeut och han mår dåligt av att du ringer med dina jävla snyfthistorier dag efter dag. Du respekterar honom inte och du trycker ned honom. Låt honom vara! Låt honom göra sina egna val i livet, i stället för att pracka på honom dina snedvridna åsikter. Du kan inte må bra, som du håller på. Skäms!

    (Till en kompis mamma)

  • Anonym (mupp)
    Anonym (??) skrev 2011-10-24 08:59:57 följande:
    Jag vill säga till min mamma:

    Nu får du faan ta och sluta dricka!!!!
    Jag är trött på att aldrig veta om man kan hälsa på dig, du är 50 år och borde börja bete dig som det!!!
    Du har barnbarn och dom ska väl för fan kunna ha en mormor/farmor som är nykter.
    Du skiter i ******* som inte sköter skolan och beter sig inte som man ska i den åldern.
    Ta tag i ditt jävla liv, sköt jobbet, se till så att svinstian du kallar ditt hem ser trevligt ut och börja göra nåt åt dig själv.
    Jag har oroat mig och kämpat för att hjälpa dig i så många år och nu orkar jag inte mer!!!

    Ordna upp ditt liv eller så säger jag upp allt med dig!!!
    Ah min mamma dricker också som en jävla ko-röv.
    Har redan sagt till henne att ge fan i alkoholen eller så får du varken träffa mig eller ditt blivande barnbarn...
  • Anonym (Sentimental)

    Till en gammal vän och förälskelse som jag försökt höra av mig till i ett och ett halvt år.

    Tack för grattiskortet. Barnet är ljuvligt, hon gör varje dag till ett äventyr. Jag är lycklig.
    Jag såg dig på teve i går. Du såg också lycklig ut. Har du kommit dit du ville?

    Förlåt att jag har undvikit dig. Jag har varit rädd om min lyckobubbla. Jag har varit rädd för din blick.
    Att plötsligt känna mig misslyckad. Från ung och lovande till knubbig småbarnsmorsa. En svensson.
    Varje gång jag ser dig på teve, hör dig på radio, ser dig i tidningen, vill jag höra av mig.
    Men kan inte. Det vore så typiskt. Jag vill inte vara sådan. Så jag väntar.
    Det kommer inga bra tillfällen.

    Boken är klar nu. Till slut. Med lite tur får du ett paket i brevlådan till våren. Allt tar så lång tid.
    Det kan fortfarande gå åt helvete. Jag är orolig för vad du ska tycka.
    Du kommer att känna igen dig. Den demoniska pianisten, hjältinnans nemesis.
    Alla kommer att känna igen dig. De kommer att tro en massa saker.
    Jag vill att du ska säga: "låt dem tro".

    Du kan väl ringa. Vi kan väl ses vid Gamla stan. Gå längs vattnet. Det måste vara mörkt.
    Hålla hand, så där som vi gör, som vi låtsas inte göra. Vi kan väl vara oskyldiga.
    Du kan väl berätta om städerna, länderna, människorna. Allt du erövrat sedan sist.
    Kanske har du en ny förlovningsring, igen.
    Vi kan skiljas åt vid en tunnelbanestation någonstans. En kyss på kinden, säga:
    "vi ses mycket, mycket snart."
    Och det betyder: om två år.

  • Anonym (lycklig nu)

    Till mitt ex Markus:
     

    Finns ingenting jag ångrar så mycket som att jag slösat två år av mitt liv på dig!! Två år i ett fängelse. Bli konstant nedtryckt och förlorat kontakt med så många vänner. Du kontrollerade hela mitt liv, fick mig att ljuga för min familj, missköta mitt jobb. Och jag gjorde allt för dig..mår illa när jag täker på hur patetisk jag var. Jag blir äcklad av att se dig, jag önskar dig all olycka. Du är en så sjuk människa att det finns inte ord. Och ändå är du så otroligt självgod och tycker du är guds gåva till mänskligheten!

    Alla gånger du slagit mig, sparkat mig, spottat på mig, våldtagit mig, låst in mig..Du gjorde mig gravid, och samma kväll som jag berättat det sparkade du mig i magen. Och ändå sitter du där och tycker att jag var den elaka... jag hatar dig så jävla mycket!  

    Jag önskar dig all olycka!  
      

  • SilverLadyG

    Till min mormor som letade i årtal efter hennes favorit bok:
    "Förlåt mormor, när jag var 14 år behövde jag pengar, jag blev erbjuden 100 kr för din bok och stal och sålde boken. Pengarna använde jag till att köpa alkohol. Förlåt, jag vet att 15 år har gått och du pratar fortfarande ibland om den boken, att vart försvann den och ifall någon hade gjort inbrott i din lägenhet för att ta boken. Det var jag som stal den, förlåt mormor!"

  • Anonym (,sure I am !!)

    Till min bror,
    Någon gång måste du inse att det går inte att åka på en räkmacka fram i livet. Man måste ta ansvar. Att jag tog tag i vår mammas flytt efter pappas död, och du smet undan, att jag fått ta den största smällen av den psykiska ohälsan vår mamma hade vid utflytten, att jag var alltid den de tog kontakt med våra föräldrar under pappas sjukdom det ville du inte inse. Istället fick man beskyllningar om att vi "fick fina grejer" vid mammas utflyttning från villan, vi kollade alltid med dig och tog inget utan att vi ville vara rättvisa.
    Inse att du bara bryr dig om dig själv, lillebror. Erbjud dig att hjälpa till osjälviskt någon gång!
    Att inse att det du kallar "dina" uppoffringar är en piss i havet. Jag arbetade så jag var slut med flytten och smällde med bilen pga av att jag inte kunde koncentrera mig 100% på körningen pga känslor och trötthet.
     
    Att jag blev fed-up och började använda de prylarna vi hade i en kartong tillsammans och du gång efter gång så att vi skulle "dela upp", det berodde på att du aldrig brydde dig att göra något åt något, du erbjöd dig aldrig att hjälpa till.. Hur många gånger som helst var jag i kontakt med dig för att dela upp sakerna i kartongen. Jag tog det som ett tyst samtyckande, eftersom du är en stor självisk skit så kommer du att få gottgöra för alla dina försummelser innan du får de delar av prylarna du tycker att du är "värd" - du skulle ju inte brytt dig om prylarna om du inte sett prylarna i sitt nya sammanhang.

    Parasit!

     

  • Anonym
    Anonym (tråkigt tyst) skrev 2011-10-23 02:29:37 följande:
    Shit vilken rolig tråd

    Mitt sms skulle gå till mitt ex/strul

    Du är mitt allt just nu. Jag är så jävla kär och vill bara att du ska vara min.
    Jag vill inte bara ha ett strul. Det funkar inte längre.
    Jag mår dåligt av att veta att du är fri att gå precis när du vill.
    Wow!    SKICKA!Hjärta
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!